Pastor Maldonado vzpomíná na svou kariéru, přitom zmiňuje některé zajímavé souvislosti.
Formule 1 píše mnoho scénářů. Některé z nich se postupem času přemění ve skutečnost, jiné se obrátí v prach a nikdy nedojdou svého naplnění. Na jeden takový teď zavzpomínal někdejší pilot Williamsu a Lotusu Pastor Maldonado. Nyní čtyřiatřicetiletý Venezuelan byl dle svých slov velmi blízko dohody s Ferrari. Jednalo se přitom o smlouvu na sezonu 2014, kterou nakonec získal Kimi Raikkonen.
„Byl jsem tehdy ten nový. Dá se říct, že jsem byl v podobné pozici, co je dnes Max Verstappen nebo svého času Robert Kubica. Lidé za mnou přicházeli a byli rádi, že se se mnou mohou setkávat a společně diskutovat. Tehdy probíhalo spoustu jednání se sponzory, ta jednání často nebyla snadná, protože se objevovalo hodně střetů zájmů, ale sponzoři tehdy byli otevřeni, aby našli řešení situace,“ vypraví Maldonado. Dodejme, že hlavním partnerem venezuelského jezdce byla ropná společnost PDVSA.
Podle Maldonanda byl během sezony 2013 na spadnutí jeho přestup do Maranella. Vítěz jedné Velké ceny Formule 1 se nechal slyšet, že tenkrát několikrát jednal s tehdejším šéfem týmu, jímž byl Stefano Domenicali, respektive Lucou di Montezemolem, který zastával pozici prezidenta automobilky. Ve hře byla sedačka pro sezonu 2014, k dohodě ale nakonec nedošlo, protože smlouvu dostal Kimi Raikkonen. „Postupně jsme ztratili kontakty, a tak jsem se začal poohlížet jinde,“ říká Maldonado.
Své jediné vítězství získal Venezuelan jako pilot Williamsu, konkrétně v roce 2012. Jenže následující sezona byla pro anglický tým katastrofální. „Čekali jsme, že budeme mít nejlepší auto v historii Williamsu, ale nakonec jsme měli to nejhorší“. To byl podle Maldonanada důvod, proč byl nucen opustit tým a hledat si místo jinde. Našel ho u Lotusu. Ovšem tomu se s příchodem nové hybridní éry přestalo dařit, a tak už Pastor výraznějších úspěchů ve Formuli 1 nedosáhl.
„Při zpětném pohledu jsem za svou kariéru šťastný, nejen za příležitosti, které jsem měl, ale i za všechny své úspěchy,“ ovšem, když byl dotázán, jestli si myslí, že ve své kariéře mohl dosáhnout více, říká ano, mnohem více. „Když se dívám na piloty v F1, říkám si Bože můj zvládl bych to udělat lépe, dokonce i v tento moment, ale možná už není můj čas,“ uzavírá.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.