Pastor Maldonado vzpomíná na svou kariéru, přitom zmiňuje některé zajímavé souvislosti.
Formule 1 píše mnoho scénářů. Některé z nich se postupem času přemění ve skutečnost, jiné se obrátí v prach a nikdy nedojdou svého naplnění. Na jeden takový teď zavzpomínal někdejší pilot Williamsu a Lotusu Pastor Maldonado. Nyní čtyřiatřicetiletý Venezuelan byl dle svých slov velmi blízko dohody s Ferrari. Jednalo se přitom o smlouvu na sezonu 2014, kterou nakonec získal Kimi Raikkonen.
„Byl jsem tehdy ten nový. Dá se říct, že jsem byl v podobné pozici, co je dnes Max Verstappen nebo svého času Robert Kubica. Lidé za mnou přicházeli a byli rádi, že se se mnou mohou setkávat a společně diskutovat. Tehdy probíhalo spoustu jednání se sponzory, ta jednání často nebyla snadná, protože se objevovalo hodně střetů zájmů, ale sponzoři tehdy byli otevřeni, aby našli řešení situace,“ vypraví Maldonado. Dodejme, že hlavním partnerem venezuelského jezdce byla ropná společnost PDVSA.
Podle Maldonanda byl během sezony 2013 na spadnutí jeho přestup do Maranella. Vítěz jedné Velké ceny Formule 1 se nechal slyšet, že tenkrát několikrát jednal s tehdejším šéfem týmu, jímž byl Stefano Domenicali, respektive Lucou di Montezemolem, který zastával pozici prezidenta automobilky. Ve hře byla sedačka pro sezonu 2014, k dohodě ale nakonec nedošlo, protože smlouvu dostal Kimi Raikkonen. „Postupně jsme ztratili kontakty, a tak jsem se začal poohlížet jinde,“ říká Maldonado.
Své jediné vítězství získal Venezuelan jako pilot Williamsu, konkrétně v roce 2012. Jenže následující sezona byla pro anglický tým katastrofální. „Čekali jsme, že budeme mít nejlepší auto v historii Williamsu, ale nakonec jsme měli to nejhorší“. To byl podle Maldonanada důvod, proč byl nucen opustit tým a hledat si místo jinde. Našel ho u Lotusu. Ovšem tomu se s příchodem nové hybridní éry přestalo dařit, a tak už Pastor výraznějších úspěchů ve Formuli 1 nedosáhl.
„Při zpětném pohledu jsem za svou kariéru šťastný, nejen za příležitosti, které jsem měl, ale i za všechny své úspěchy,“ ovšem, když byl dotázán, jestli si myslí, že ve své kariéře mohl dosáhnout více, říká ano, mnohem více. „Když se dívám na piloty v F1, říkám si Bože můj zvládl bych to udělat lépe, dokonce i v tento moment, ale možná už není můj čas,“ uzavírá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.