Pastor Maldonado vzpomíná na svou kariéru, přitom zmiňuje některé zajímavé souvislosti.
Formule 1 píše mnoho scénářů. Některé z nich se postupem času přemění ve skutečnost, jiné se obrátí v prach a nikdy nedojdou svého naplnění. Na jeden takový teď zavzpomínal někdejší pilot Williamsu a Lotusu Pastor Maldonado. Nyní čtyřiatřicetiletý Venezuelan byl dle svých slov velmi blízko dohody s Ferrari. Jednalo se přitom o smlouvu na sezonu 2014, kterou nakonec získal Kimi Raikkonen.
„Byl jsem tehdy ten nový. Dá se říct, že jsem byl v podobné pozici, co je dnes Max Verstappen nebo svého času Robert Kubica. Lidé za mnou přicházeli a byli rádi, že se se mnou mohou setkávat a společně diskutovat. Tehdy probíhalo spoustu jednání se sponzory, ta jednání často nebyla snadná, protože se objevovalo hodně střetů zájmů, ale sponzoři tehdy byli otevřeni, aby našli řešení situace,“ vypraví Maldonado. Dodejme, že hlavním partnerem venezuelského jezdce byla ropná společnost PDVSA.
Podle Maldonanda byl během sezony 2013 na spadnutí jeho přestup do Maranella. Vítěz jedné Velké ceny Formule 1 se nechal slyšet, že tenkrát několikrát jednal s tehdejším šéfem týmu, jímž byl Stefano Domenicali, respektive Lucou di Montezemolem, který zastával pozici prezidenta automobilky. Ve hře byla sedačka pro sezonu 2014, k dohodě ale nakonec nedošlo, protože smlouvu dostal Kimi Raikkonen. „Postupně jsme ztratili kontakty, a tak jsem se začal poohlížet jinde,“ říká Maldonado.
Své jediné vítězství získal Venezuelan jako pilot Williamsu, konkrétně v roce 2012. Jenže následující sezona byla pro anglický tým katastrofální. „Čekali jsme, že budeme mít nejlepší auto v historii Williamsu, ale nakonec jsme měli to nejhorší“. To byl podle Maldonanada důvod, proč byl nucen opustit tým a hledat si místo jinde. Našel ho u Lotusu. Ovšem tomu se s příchodem nové hybridní éry přestalo dařit, a tak už Pastor výraznějších úspěchů ve Formuli 1 nedosáhl.
„Při zpětném pohledu jsem za svou kariéru šťastný, nejen za příležitosti, které jsem měl, ale i za všechny své úspěchy,“ ovšem, když byl dotázán, jestli si myslí, že ve své kariéře mohl dosáhnout více, říká ano, mnohem více. „Když se dívám na piloty v F1, říkám si Bože můj zvládl bych to udělat lépe, dokonce i v tento moment, ale možná už není můj čas,“ uzavírá.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.