Charles Leclerc by se podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ve Velké ceně Belgie 2019 dostal zpět před Sebastiana Vettela i bez pomoci týmu.
Vettel se na pokyn týmu nechal předjet v 27. kole závodu. Svému týmové kolegovi uhnul poté, co mladíka Ferrari vedoucího od startu podseknul po velmi brzké zastávce - do boxů zamířil o 6 kol dříve než Leclerc, jenž měl poté výhodu čerstvějších pneumatik.
"Dnes jsme moc na voleb neměli. Museli jsme předvídat Sebovo rozhodnutí a zastávku, abychom jej ochránili před Mercedesem. Jinak by zastavil Hamilton, byli na to připraveni a mohli se před něj dostat pozdější zastávko," vrací se Binotto k průběhu velké ceny.
LAP 22/44Leclerc has been into the pits from P1 - but he emerges behind Vettel, who will be the race leader once both Mercedes have boxed#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/CZm7ea3DPl
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Zadruhé, setrvání Charlese na dráze déle jej dostalo do lepší pozice s pneumatikami. Seb byl v této fázi určitě rychlejší, ale Charles by jej v určité fázi díky odlišné strategii jednoduše předjel," pokračuje šéf Ferrari.
Odlišné strategie vedly k tomu, že italský tým musel sáhnout po týmové režii: "Mysleli jsme si, že ztrácíme čas, bylo to pro tým a pro Charlese při takové příležitosti to nejlepší," nelituje svého strategického rozhodnutí.
LAP 27/44Vettel allows Leclerc to re-take the lead, following orders from the team #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/kauD45SFDV
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019V úvodních závodech letošního seriálu F1 přitom Scuderia v několika závodech zasáhla ve prospěch svého čtyřnásobného mistra světa: "Na počátku sezóny, kdy jsme to alespoň zkoušeli, jsme vždy tvrdili, že prvořadou prioritou je tým a týmové body. Závod po závodě normálně s jezdci probíráme, jaká situace může nastat. Mluvili jsme o tom také dopoledne před závodem," přibližuje Binotto.
"Není pochyb o tom, že po několika závodech se věci ujasnily, i když se to s jezdci rozebíralo a oni to nějak pochopili. Musím říct, že nikdy nejde o jednoduché rozhodnutí, protože piloti jsou ve voze kvůli tomu, aby jezdili co nejrychleji a pro sebe toho urvali co nejvíce," dodává šéf Ferrari.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.