Charles Leclerc by se podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ve Velké ceně Belgie 2019 dostal zpět před Sebastiana Vettela i bez pomoci týmu.
Vettel se na pokyn týmu nechal předjet v 27. kole závodu. Svému týmové kolegovi uhnul poté, co mladíka Ferrari vedoucího od startu podseknul po velmi brzké zastávce - do boxů zamířil o 6 kol dříve než Leclerc, jenž měl poté výhodu čerstvějších pneumatik.
"Dnes jsme moc na voleb neměli. Museli jsme předvídat Sebovo rozhodnutí a zastávku, abychom jej ochránili před Mercedesem. Jinak by zastavil Hamilton, byli na to připraveni a mohli se před něj dostat pozdější zastávko," vrací se Binotto k průběhu velké ceny.
LAP 22/44Leclerc has been into the pits from P1 - but he emerges behind Vettel, who will be the race leader once both Mercedes have boxed#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/CZm7ea3DPl
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Zadruhé, setrvání Charlese na dráze déle jej dostalo do lepší pozice s pneumatikami. Seb byl v této fázi určitě rychlejší, ale Charles by jej v určité fázi díky odlišné strategii jednoduše předjel," pokračuje šéf Ferrari.
Odlišné strategie vedly k tomu, že italský tým musel sáhnout po týmové režii: "Mysleli jsme si, že ztrácíme čas, bylo to pro tým a pro Charlese při takové příležitosti to nejlepší," nelituje svého strategického rozhodnutí.
LAP 27/44Vettel allows Leclerc to re-take the lead, following orders from the team #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/kauD45SFDV
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019V úvodních závodech letošního seriálu F1 přitom Scuderia v několika závodech zasáhla ve prospěch svého čtyřnásobného mistra světa: "Na počátku sezóny, kdy jsme to alespoň zkoušeli, jsme vždy tvrdili, že prvořadou prioritou je tým a týmové body. Závod po závodě normálně s jezdci probíráme, jaká situace může nastat. Mluvili jsme o tom také dopoledne před závodem," přibližuje Binotto.
"Není pochyb o tom, že po několika závodech se věci ujasnily, i když se to s jezdci rozebíralo a oni to nějak pochopili. Musím říct, že nikdy nejde o jednoduché rozhodnutí, protože piloti jsou ve voze kvůli tomu, aby jezdili co nejrychleji a pro sebe toho urvali co nejvíce," dodává šéf Ferrari.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.