Charles Leclerc by se podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ve Velké ceně Belgie 2019 dostal zpět před Sebastiana Vettela i bez pomoci týmu.
Vettel se na pokyn týmu nechal předjet v 27. kole závodu. Svému týmové kolegovi uhnul poté, co mladíka Ferrari vedoucího od startu podseknul po velmi brzké zastávce - do boxů zamířil o 6 kol dříve než Leclerc, jenž měl poté výhodu čerstvějších pneumatik.
"Dnes jsme moc na voleb neměli. Museli jsme předvídat Sebovo rozhodnutí a zastávku, abychom jej ochránili před Mercedesem. Jinak by zastavil Hamilton, byli na to připraveni a mohli se před něj dostat pozdější zastávko," vrací se Binotto k průběhu velké ceny.
LAP 22/44Leclerc has been into the pits from P1 - but he emerges behind Vettel, who will be the race leader once both Mercedes have boxed#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/CZm7ea3DPl
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Zadruhé, setrvání Charlese na dráze déle jej dostalo do lepší pozice s pneumatikami. Seb byl v této fázi určitě rychlejší, ale Charles by jej v určité fázi díky odlišné strategii jednoduše předjel," pokračuje šéf Ferrari.
Odlišné strategie vedly k tomu, že italský tým musel sáhnout po týmové režii: "Mysleli jsme si, že ztrácíme čas, bylo to pro tým a pro Charlese při takové příležitosti to nejlepší," nelituje svého strategického rozhodnutí.
LAP 27/44Vettel allows Leclerc to re-take the lead, following orders from the team #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/kauD45SFDV
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019V úvodních závodech letošního seriálu F1 přitom Scuderia v několika závodech zasáhla ve prospěch svého čtyřnásobného mistra světa: "Na počátku sezóny, kdy jsme to alespoň zkoušeli, jsme vždy tvrdili, že prvořadou prioritou je tým a týmové body. Závod po závodě normálně s jezdci probíráme, jaká situace může nastat. Mluvili jsme o tom také dopoledne před závodem," přibližuje Binotto.
"Není pochyb o tom, že po několika závodech se věci ujasnily, i když se to s jezdci rozebíralo a oni to nějak pochopili. Musím říct, že nikdy nejde o jednoduché rozhodnutí, protože piloti jsou ve voze kvůli tomu, aby jezdili co nejrychleji a pro sebe toho urvali co nejvíce," dodává šéf Ferrari.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.