Charles Leclerc by se podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ve Velké ceně Belgie 2019 dostal zpět před Sebastiana Vettela i bez pomoci týmu.
Vettel se na pokyn týmu nechal předjet v 27. kole závodu. Svému týmové kolegovi uhnul poté, co mladíka Ferrari vedoucího od startu podseknul po velmi brzké zastávce - do boxů zamířil o 6 kol dříve než Leclerc, jenž měl poté výhodu čerstvějších pneumatik.
"Dnes jsme moc na voleb neměli. Museli jsme předvídat Sebovo rozhodnutí a zastávku, abychom jej ochránili před Mercedesem. Jinak by zastavil Hamilton, byli na to připraveni a mohli se před něj dostat pozdější zastávko," vrací se Binotto k průběhu velké ceny.
LAP 22/44Leclerc has been into the pits from P1 - but he emerges behind Vettel, who will be the race leader once both Mercedes have boxed#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/CZm7ea3DPl
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Zadruhé, setrvání Charlese na dráze déle jej dostalo do lepší pozice s pneumatikami. Seb byl v této fázi určitě rychlejší, ale Charles by jej v určité fázi díky odlišné strategii jednoduše předjel," pokračuje šéf Ferrari.
Odlišné strategie vedly k tomu, že italský tým musel sáhnout po týmové režii: "Mysleli jsme si, že ztrácíme čas, bylo to pro tým a pro Charlese při takové příležitosti to nejlepší," nelituje svého strategického rozhodnutí.
LAP 27/44Vettel allows Leclerc to re-take the lead, following orders from the team #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/kauD45SFDV
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019V úvodních závodech letošního seriálu F1 přitom Scuderia v několika závodech zasáhla ve prospěch svého čtyřnásobného mistra světa: "Na počátku sezóny, kdy jsme to alespoň zkoušeli, jsme vždy tvrdili, že prvořadou prioritou je tým a týmové body. Závod po závodě normálně s jezdci probíráme, jaká situace může nastat. Mluvili jsme o tom také dopoledne před závodem," přibližuje Binotto.
"Není pochyb o tom, že po několika závodech se věci ujasnily, i když se to s jezdci rozebíralo a oni to nějak pochopili. Musím říct, že nikdy nejde o jednoduché rozhodnutí, protože piloti jsou ve voze kvůli tomu, aby jezdili co nejrychleji a pro sebe toho urvali co nejvíce," dodává šéf Ferrari.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.