Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur byl po závodě hodně naštvaný na Maxe Verstappena z Red Bullu. Viní jej ze způsobení kolize s jeho jezdcem Kimim Räikkönen, jenž poté kroužil s poškozeným vozem.
Holandský pilot špatně odstartoval, kvůli tomu se před něj v nájezdu do La Source hned dostali Räikkönen s Pérezem. Max se rozhodl na vnitřku pozdě brzdit, došlo ale ke kontaktu s pravým zadním kolem Kimiho, jenž vyletěl do vzduchu (video). Jezdec Red Bullu s poškozeným zavěšením skončil hned v Eau Rouge, Fin se s poškozeným vozem protrápil až do cíle, kde byl klasifikován jako šestnáctý.
"Nevím, co se stalo Verstappenovi, ale přiřítil se odnikud. Před brzděním byl dokonce za Pérezem. Pokusil se dostat v první zatáčce dvě auta. To je stupidní, protože ve Spa můžete předjíždět, máte prostor pro to, abyste něco zkusili. Nejsme přece v Budapešti nebo v Monaku!" zlobí se Vasseur na holandského mladíka.
Räikkönen v průběhu závodu zamířil třikrát do boxů, z toho dvakrát po sobě v prvním a v druhém kole, rozsáhlé poškození se ale nedalo opravit. "Auto bylo úplně poškozené, chyběla mu polovina podlahy," prozrazuje šéf Alfy Romeo.
Verstappen ze způsobení nehody pochopitelně vinil spíše finského veterána: "Kimi zkrátka čekal, že byl zcela přede mnou. Samozřejmě, že jsem brzdil o něco později, stále však hodně brzy. Najednou se rozhodl najet do normální stopy a já jsem už neměl kam jet."
Komisaři se postartovní kolizí hned zabývali, podle nich šlo ale o závodní incident, proto nikoho netrestali. "Podívali jsme se na to. Bylo rozhodnuto, že šlo doslova o závodní incident v první zatáčce prvního kola, žádné další akce," uvedl ředitel závodu Michael Masi.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera šlo o správné posouzení situace: "Šlo téměř o opakovaní incidentu zde z roku 2016 opět s Kimim. Možná ho měl v mrtvém úhlu. Byl to závodní incident. Dostal se nízko, podle mě Kimi nevěděl, že tam Max je. Problémem byl náš bídný start. Dostanete se mezi smečku vozů, to se nám žel vymstilo."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.