Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur byl po závodě hodně naštvaný na Maxe Verstappena z Red Bullu. Viní jej ze způsobení kolize s jeho jezdcem Kimim Räikkönen, jenž poté kroužil s poškozeným vozem.
Holandský pilot špatně odstartoval, kvůli tomu se před něj v nájezdu do La Source hned dostali Räikkönen s Pérezem. Max se rozhodl na vnitřku pozdě brzdit, došlo ale ke kontaktu s pravým zadním kolem Kimiho, jenž vyletěl do vzduchu (video). Jezdec Red Bullu s poškozeným zavěšením skončil hned v Eau Rouge, Fin se s poškozeným vozem protrápil až do cíle, kde byl klasifikován jako šestnáctý.
"Nevím, co se stalo Verstappenovi, ale přiřítil se odnikud. Před brzděním byl dokonce za Pérezem. Pokusil se dostat v první zatáčce dvě auta. To je stupidní, protože ve Spa můžete předjíždět, máte prostor pro to, abyste něco zkusili. Nejsme přece v Budapešti nebo v Monaku!" zlobí se Vasseur na holandského mladíka.
Räikkönen v průběhu závodu zamířil třikrát do boxů, z toho dvakrát po sobě v prvním a v druhém kole, rozsáhlé poškození se ale nedalo opravit. "Auto bylo úplně poškozené, chyběla mu polovina podlahy," prozrazuje šéf Alfy Romeo.
Verstappen ze způsobení nehody pochopitelně vinil spíše finského veterána: "Kimi zkrátka čekal, že byl zcela přede mnou. Samozřejmě, že jsem brzdil o něco později, stále však hodně brzy. Najednou se rozhodl najet do normální stopy a já jsem už neměl kam jet."
Komisaři se postartovní kolizí hned zabývali, podle nich šlo ale o závodní incident, proto nikoho netrestali. "Podívali jsme se na to. Bylo rozhodnuto, že šlo doslova o závodní incident v první zatáčce prvního kola, žádné další akce," uvedl ředitel závodu Michael Masi.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera šlo o správné posouzení situace: "Šlo téměř o opakovaní incidentu zde z roku 2016 opět s Kimim. Možná ho měl v mrtvém úhlu. Byl to závodní incident. Dostal se nízko, podle mě Kimi nevěděl, že tam Max je. Problémem byl náš bídný start. Dostanete se mezi smečku vozů, to se nám žel vymstilo."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.