Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur byl po závodě hodně naštvaný na Maxe Verstappena z Red Bullu. Viní jej ze způsobení kolize s jeho jezdcem Kimim Räikkönen, jenž poté kroužil s poškozeným vozem.
Holandský pilot špatně odstartoval, kvůli tomu se před něj v nájezdu do La Source hned dostali Räikkönen s Pérezem. Max se rozhodl na vnitřku pozdě brzdit, došlo ale ke kontaktu s pravým zadním kolem Kimiho, jenž vyletěl do vzduchu (video). Jezdec Red Bullu s poškozeným zavěšením skončil hned v Eau Rouge, Fin se s poškozeným vozem protrápil až do cíle, kde byl klasifikován jako šestnáctý.
"Nevím, co se stalo Verstappenovi, ale přiřítil se odnikud. Před brzděním byl dokonce za Pérezem. Pokusil se dostat v první zatáčce dvě auta. To je stupidní, protože ve Spa můžete předjíždět, máte prostor pro to, abyste něco zkusili. Nejsme přece v Budapešti nebo v Monaku!" zlobí se Vasseur na holandského mladíka.
Räikkönen v průběhu závodu zamířil třikrát do boxů, z toho dvakrát po sobě v prvním a v druhém kole, rozsáhlé poškození se ale nedalo opravit. "Auto bylo úplně poškozené, chyběla mu polovina podlahy," prozrazuje šéf Alfy Romeo.
Verstappen ze způsobení nehody pochopitelně vinil spíše finského veterána: "Kimi zkrátka čekal, že byl zcela přede mnou. Samozřejmě, že jsem brzdil o něco později, stále však hodně brzy. Najednou se rozhodl najet do normální stopy a já jsem už neměl kam jet."
Komisaři se postartovní kolizí hned zabývali, podle nich šlo ale o závodní incident, proto nikoho netrestali. "Podívali jsme se na to. Bylo rozhodnuto, že šlo doslova o závodní incident v první zatáčce prvního kola, žádné další akce," uvedl ředitel závodu Michael Masi.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera šlo o správné posouzení situace: "Šlo téměř o opakovaní incidentu zde z roku 2016 opět s Kimim. Možná ho měl v mrtvém úhlu. Byl to závodní incident. Dostal se nízko, podle mě Kimi nevěděl, že tam Max je. Problémem byl náš bídný start. Dostanete se mezi smečku vozů, to se nám žel vymstilo."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.