Příští rok nás nejspíše čeká nejvíc grand prix víkendů v historii Formule 1. Sezóna začne v polovině března a poslední podnik se uskuteční na konci listopadu. Týmy F1 a samotní piloti budou čelit tedy hromadě práce a cestování navíc.
Jak je známo, tak v soupisce závodů pro příští sezónu se neobjeví německý podnik na Hockenheimu. Avšak bilance oproti letošnímu roku bude plus jeden závod navíc a to díky novým destinacím v Holandsku a ve Vietnamu. Celkově se počet grand prix vyšplhá na konečné číslo 22. A to už je pořádná porce závodů, v kalendáři si budeme moci zakroužkovat dokonce hned sedm "doublů" - tedy závodních víkendů následujících v těsném sledu. No bude to fuška jak pro týmy, média i samotné fanoušky...
Nové lokality přijdou na pořad dne zkraje sezóny. Do vietnamské Hanoje se podíváme na počátku dubna, zatímco o měsíc později se šampionát F1 vrátí po 35 letech na holandský Zandvoort. To zároveň odstartuje evropskou část mistrovství světa, která pak bude o týden později pokračovat na trati nedaleko španělské Barcelony - ta před pár dny potvrdila svou účast alespoň pro příští sezónu. Naproti tomu u závodu na italské Monze se na prodloužení pořadatelské smlouvy zatím ještě čeká.
Nutno dodat, že tento kalendář ještě vyžaduje schválení Světovou radou motorsportu FIA a protože v pravidlech je uveden maximální počet jedenadvaceti Velkých cen, budou i ta muset projít nutnou revizí.
Kalendář F1 2020Austrálie (15. březen)Bahrajn (22. březen)Vietnam (5. duben)Čína (19. duben)Holandsko (3. květen)Španělsko (10. květen)Monako (24. květen)Ázerbajdžán (7. červen)Kanada (14. červen)Francie (28. červen)Rakousko (5. červenec)Velká Británie (19. červenec)Maďarsko (2. srpen)Belgie (30. srpen)Itálie (6. září)Singapur (20. září)Rusko (27. září)Japonsko (11. říjen)Mexiko (25. říjen)USA (1. listopad)Brazílie (15. listopad)Abú Zabí (29. listopad)
(barevně jsou zvýrazněny závodní "dvojvíkendy")
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.