Příští rok nás nejspíše čeká nejvíc grand prix víkendů v historii Formule 1. Sezóna začne v polovině března a poslední podnik se uskuteční na konci listopadu. Týmy F1 a samotní piloti budou čelit tedy hromadě práce a cestování navíc.
Jak je známo, tak v soupisce závodů pro příští sezónu se neobjeví německý podnik na Hockenheimu. Avšak bilance oproti letošnímu roku bude plus jeden závod navíc a to díky novým destinacím v Holandsku a ve Vietnamu. Celkově se počet grand prix vyšplhá na konečné číslo 22. A to už je pořádná porce závodů, v kalendáři si budeme moci zakroužkovat dokonce hned sedm "doublů" - tedy závodních víkendů následujících v těsném sledu. No bude to fuška jak pro týmy, média i samotné fanoušky...
Nové lokality přijdou na pořad dne zkraje sezóny. Do vietnamské Hanoje se podíváme na počátku dubna, zatímco o měsíc později se šampionát F1 vrátí po 35 letech na holandský Zandvoort. To zároveň odstartuje evropskou část mistrovství světa, která pak bude o týden později pokračovat na trati nedaleko španělské Barcelony - ta před pár dny potvrdila svou účast alespoň pro příští sezónu. Naproti tomu u závodu na italské Monze se na prodloužení pořadatelské smlouvy zatím ještě čeká.
Nutno dodat, že tento kalendář ještě vyžaduje schválení Světovou radou motorsportu FIA a protože v pravidlech je uveden maximální počet jedenadvaceti Velkých cen, budou i ta muset projít nutnou revizí.
Kalendář F1 2020Austrálie (15. březen)Bahrajn (22. březen)Vietnam (5. duben)Čína (19. duben)Holandsko (3. květen)Španělsko (10. květen)Monako (24. květen)Ázerbajdžán (7. červen)Kanada (14. červen)Francie (28. červen)Rakousko (5. červenec)Velká Británie (19. červenec)Maďarsko (2. srpen)Belgie (30. srpen)Itálie (6. září)Singapur (20. září)Rusko (27. září)Japonsko (11. říjen)Mexiko (25. říjen)USA (1. listopad)Brazílie (15. listopad)Abú Zabí (29. listopad)
(barevně jsou zvýrazněny závodní "dvojvíkendy")
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.