Příští rok nás nejspíše čeká nejvíc grand prix víkendů v historii Formule 1. Sezóna začne v polovině března a poslední podnik se uskuteční na konci listopadu. Týmy F1 a samotní piloti budou čelit tedy hromadě práce a cestování navíc.
Jak je známo, tak v soupisce závodů pro příští sezónu se neobjeví německý podnik na Hockenheimu. Avšak bilance oproti letošnímu roku bude plus jeden závod navíc a to díky novým destinacím v Holandsku a ve Vietnamu. Celkově se počet grand prix vyšplhá na konečné číslo 22. A to už je pořádná porce závodů, v kalendáři si budeme moci zakroužkovat dokonce hned sedm "doublů" - tedy závodních víkendů následujících v těsném sledu. No bude to fuška jak pro týmy, média i samotné fanoušky...
Nové lokality přijdou na pořad dne zkraje sezóny. Do vietnamské Hanoje se podíváme na počátku dubna, zatímco o měsíc později se šampionát F1 vrátí po 35 letech na holandský Zandvoort. To zároveň odstartuje evropskou část mistrovství světa, která pak bude o týden později pokračovat na trati nedaleko španělské Barcelony - ta před pár dny potvrdila svou účast alespoň pro příští sezónu. Naproti tomu u závodu na italské Monze se na prodloužení pořadatelské smlouvy zatím ještě čeká.
Nutno dodat, že tento kalendář ještě vyžaduje schválení Světovou radou motorsportu FIA a protože v pravidlech je uveden maximální počet jedenadvaceti Velkých cen, budou i ta muset projít nutnou revizí.
Kalendář F1 2020Austrálie (15. březen)Bahrajn (22. březen)Vietnam (5. duben)Čína (19. duben)Holandsko (3. květen)Španělsko (10. květen)Monako (24. květen)Ázerbajdžán (7. červen)Kanada (14. červen)Francie (28. červen)Rakousko (5. červenec)Velká Británie (19. červenec)Maďarsko (2. srpen)Belgie (30. srpen)Itálie (6. září)Singapur (20. září)Rusko (27. září)Japonsko (11. říjen)Mexiko (25. říjen)USA (1. listopad)Brazílie (15. listopad)Abú Zabí (29. listopad)
(barevně jsou zvýrazněny závodní "dvojvíkendy")
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.