Příští rok nás nejspíše čeká nejvíc grand prix víkendů v historii Formule 1. Sezóna začne v polovině března a poslední podnik se uskuteční na konci listopadu. Týmy F1 a samotní piloti budou čelit tedy hromadě práce a cestování navíc.
Jak je známo, tak v soupisce závodů pro příští sezónu se neobjeví německý podnik na Hockenheimu. Avšak bilance oproti letošnímu roku bude plus jeden závod navíc a to díky novým destinacím v Holandsku a ve Vietnamu. Celkově se počet grand prix vyšplhá na konečné číslo 22. A to už je pořádná porce závodů, v kalendáři si budeme moci zakroužkovat dokonce hned sedm "doublů" - tedy závodních víkendů následujících v těsném sledu. No bude to fuška jak pro týmy, média i samotné fanoušky...
Nové lokality přijdou na pořad dne zkraje sezóny. Do vietnamské Hanoje se podíváme na počátku dubna, zatímco o měsíc později se šampionát F1 vrátí po 35 letech na holandský Zandvoort. To zároveň odstartuje evropskou část mistrovství světa, která pak bude o týden později pokračovat na trati nedaleko španělské Barcelony - ta před pár dny potvrdila svou účast alespoň pro příští sezónu. Naproti tomu u závodu na italské Monze se na prodloužení pořadatelské smlouvy zatím ještě čeká.
Nutno dodat, že tento kalendář ještě vyžaduje schválení Světovou radou motorsportu FIA a protože v pravidlech je uveden maximální počet jedenadvaceti Velkých cen, budou i ta muset projít nutnou revizí.
Kalendář F1 2020Austrálie (15. březen)Bahrajn (22. březen)Vietnam (5. duben)Čína (19. duben)Holandsko (3. květen)Španělsko (10. květen)Monako (24. květen)Ázerbajdžán (7. červen)Kanada (14. červen)Francie (28. červen)Rakousko (5. červenec)Velká Británie (19. červenec)Maďarsko (2. srpen)Belgie (30. srpen)Itálie (6. září)Singapur (20. září)Rusko (27. září)Japonsko (11. říjen)Mexiko (25. říjen)USA (1. listopad)Brazílie (15. listopad)Abú Zabí (29. listopad)
(barevně jsou zvýrazněny závodní "dvojvíkendy")
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.