Fanoušci královny motorsportu se mohou na již tradiční grand prix na španělském okruhu nedaleko turisticky velice atraktivní Barcelony těšit i v příští sezóně. Dnes bylo totiž pokračování v partnerství místního promotéra s držitelem komerčních práv na Formuli 1 oficiálně potvrzeno.
Velká cena Španělska tvoří obecně v kalendáři světového šampionátu F1 již standardní součást. Vždyť na konci období nově dohodnutého kontraktu platného i pro příští rok oslaví celkově 50. výročí své existence, současně dokonce třicet let nepřetržitého pořádání grand prix na okruhu nedaleko Barcelony. To už se dá opravdu nazvat tradičním podnikem, tato lokalita je navíc vzhledem k výhodným charakteristikám místní tratě z pohledu aerodynamiky využívána rovněž pro testování. Během posledních tří let navštívilo tuto lokalitu přes půl milionu fanoušků, přičemž tamní region z pořádání závodu dle zástupců okruhu ekonomicky profitoval v podobě nezanedbatelných 163 milionů eur.
Popularita španělské grand prix prudce stoupala zejména během kariéry domácí hvězdy Fernanda Alonsa, ten ale na konci loňské sezóny prostředí F1 (možná dočasně?) opustil. Jak se to podepíše na úspěšnosti celé akce do budoucna se teprve uvidí - na soupisce aktivních pilotů Španělsku přece jenom stále zůstává alespoň jeden zástupce a to v osobě Carlose Sainze jr. hájícího barvy McLarenu. Dohoda prodlužující setrvání španělského závodu na tomto okruhu, jenž je účastníkem mistrovství světa již od roku 1991 byla oficiálně stvrzena katalánskou vládou, španělský automobilovým klubem (RACC - Real Automovil Club de Catalunya) a radou města Montmeló.
"S radostí potvrzujeme, že Grand Prix Španělska bude v kalendáři světového šampionátu FIA Formule 1 roku 2020," říká k prodloužení smlouvy s katalánským okruhem Chase Carey, předseda představenstva a CEO Liberty Media, držitele komerčních práv na F1. "Rozhodnutí pokračovat v podniku na špičce motorsportu ve Španělsku, v zemi s významnou tradicí motoristického závodění, jež sahá až k počátku minulého století je součástí naší strategie udržení evropských kořenů Formule 1, zatímco šampionát také souběžně rozšiřujeme do nových oblastí. Snaha promotéra být v roce 2020 součástí Formule 1 je důkazem schopnosti tohoto sportu působit jako katalyzátor pro regiony k udržení podniků světového formátu a zároveň také mít pozitivní dopad na místní ekonomiku. V nadcházejících měsících budeme v naších diskusích pokračovat a uvidíme, jestli můžeme toto výhodné partnerství dále prodloužit. Zatím bych chtěl poděkovat Quimu Torrovi, katalánskému prezidentovi za jeho nepostradatelnou podporu při těchto vyjednáváních v naději, že v roce 2020 oslavíme úžasné 50. výročí Velké ceny Španělska, třicáté pořádáné na jednom z technicky nejnáročnějších okruhů v kalendáři mistrovství světa."
"Katalánsko bude po třicáté v řadě pořádat Velkou cenu Formule 1. Katalánsko je zemí s velmi dlouho tradicí motorsportu a tudíž jsme rádi, že pro fanoušky z celého světa pokračujeme jako klasický podnik kalendáře," připojuje svůj komentář také prezident katalánské vlády Quim Torra. "V průběhu těch třiceti let jsme tento podnik integrovali do průmyslové politiky vlády a Velká cena Formule 1 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya je důležitým nástrojem pro stimulaci ekonomické aktivity v zemi co se týče turistiky, stejně jako automobilového a zábavního průmyslu. Kromě toho nám to dává příležitost ukázat světu, co jsou Katalánci zač, jak pracujeme a jaká je naše země. Z těchto všech důvodů kontinuitu Formule 1 na naší domácí půdě vítáme. Jsme vděční za výtečný vztah s Chasem Careyem, šéfem a CEO Formule 1 a jsme si dobře vědomi toho, že naší aktuální výzvou je zajistit, aby si okruh Circuit de Barcelona-Catalunya tuto roli jak ekonomického hnacího mechanismu, tak spojení s našimi sporty a průmyslovou tradicí udržel."
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.