Fanoušci královny motorsportu se mohou na již tradiční grand prix na španělském okruhu nedaleko turisticky velice atraktivní Barcelony těšit i v příští sezóně. Dnes bylo totiž pokračování v partnerství místního promotéra s držitelem komerčních práv na Formuli 1 oficiálně potvrzeno.
Velká cena Španělska tvoří obecně v kalendáři světového šampionátu F1 již standardní součást. Vždyť na konci období nově dohodnutého kontraktu platného i pro příští rok oslaví celkově 50. výročí své existence, současně dokonce třicet let nepřetržitého pořádání grand prix na okruhu nedaleko Barcelony. To už se dá opravdu nazvat tradičním podnikem, tato lokalita je navíc vzhledem k výhodným charakteristikám místní tratě z pohledu aerodynamiky využívána rovněž pro testování. Během posledních tří let navštívilo tuto lokalitu přes půl milionu fanoušků, přičemž tamní region z pořádání závodu dle zástupců okruhu ekonomicky profitoval v podobě nezanedbatelných 163 milionů eur.
Popularita španělské grand prix prudce stoupala zejména během kariéry domácí hvězdy Fernanda Alonsa, ten ale na konci loňské sezóny prostředí F1 (možná dočasně?) opustil. Jak se to podepíše na úspěšnosti celé akce do budoucna se teprve uvidí - na soupisce aktivních pilotů Španělsku přece jenom stále zůstává alespoň jeden zástupce a to v osobě Carlose Sainze jr. hájícího barvy McLarenu. Dohoda prodlužující setrvání španělského závodu na tomto okruhu, jenž je účastníkem mistrovství světa již od roku 1991 byla oficiálně stvrzena katalánskou vládou, španělský automobilovým klubem (RACC - Real Automovil Club de Catalunya) a radou města Montmeló.
"S radostí potvrzujeme, že Grand Prix Španělska bude v kalendáři světového šampionátu FIA Formule 1 roku 2020," říká k prodloužení smlouvy s katalánským okruhem Chase Carey, předseda představenstva a CEO Liberty Media, držitele komerčních práv na F1. "Rozhodnutí pokračovat v podniku na špičce motorsportu ve Španělsku, v zemi s významnou tradicí motoristického závodění, jež sahá až k počátku minulého století je součástí naší strategie udržení evropských kořenů Formule 1, zatímco šampionát také souběžně rozšiřujeme do nových oblastí. Snaha promotéra být v roce 2020 součástí Formule 1 je důkazem schopnosti tohoto sportu působit jako katalyzátor pro regiony k udržení podniků světového formátu a zároveň také mít pozitivní dopad na místní ekonomiku. V nadcházejících měsících budeme v naších diskusích pokračovat a uvidíme, jestli můžeme toto výhodné partnerství dále prodloužit. Zatím bych chtěl poděkovat Quimu Torrovi, katalánskému prezidentovi za jeho nepostradatelnou podporu při těchto vyjednáváních v naději, že v roce 2020 oslavíme úžasné 50. výročí Velké ceny Španělska, třicáté pořádáné na jednom z technicky nejnáročnějších okruhů v kalendáři mistrovství světa."
"Katalánsko bude po třicáté v řadě pořádat Velkou cenu Formule 1. Katalánsko je zemí s velmi dlouho tradicí motorsportu a tudíž jsme rádi, že pro fanoušky z celého světa pokračujeme jako klasický podnik kalendáře," připojuje svůj komentář také prezident katalánské vlády Quim Torra. "V průběhu těch třiceti let jsme tento podnik integrovali do průmyslové politiky vlády a Velká cena Formule 1 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya je důležitým nástrojem pro stimulaci ekonomické aktivity v zemi co se týče turistiky, stejně jako automobilového a zábavního průmyslu. Kromě toho nám to dává příležitost ukázat světu, co jsou Katalánci zač, jak pracujeme a jaká je naše země. Z těchto všech důvodů kontinuitu Formule 1 na naší domácí půdě vítáme. Jsme vděční za výtečný vztah s Chasem Careyem, šéfem a CEO Formule 1 a jsme si dobře vědomi toho, že naší aktuální výzvou je zajistit, aby si okruh Circuit de Barcelona-Catalunya tuto roli jak ekonomického hnacího mechanismu, tak spojení s našimi sporty a průmyslovou tradicí udržel."
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.