Fanoušci královny motorsportu se mohou na již tradiční grand prix na španělském okruhu nedaleko turisticky velice atraktivní Barcelony těšit i v příští sezóně. Dnes bylo totiž pokračování v partnerství místního promotéra s držitelem komerčních práv na Formuli 1 oficiálně potvrzeno.
Velká cena Španělska tvoří obecně v kalendáři světového šampionátu F1 již standardní součást. Vždyť na konci období nově dohodnutého kontraktu platného i pro příští rok oslaví celkově 50. výročí své existence, současně dokonce třicet let nepřetržitého pořádání grand prix na okruhu nedaleko Barcelony. To už se dá opravdu nazvat tradičním podnikem, tato lokalita je navíc vzhledem k výhodným charakteristikám místní tratě z pohledu aerodynamiky využívána rovněž pro testování. Během posledních tří let navštívilo tuto lokalitu přes půl milionu fanoušků, přičemž tamní region z pořádání závodu dle zástupců okruhu ekonomicky profitoval v podobě nezanedbatelných 163 milionů eur.
Popularita španělské grand prix prudce stoupala zejména během kariéry domácí hvězdy Fernanda Alonsa, ten ale na konci loňské sezóny prostředí F1 (možná dočasně?) opustil. Jak se to podepíše na úspěšnosti celé akce do budoucna se teprve uvidí - na soupisce aktivních pilotů Španělsku přece jenom stále zůstává alespoň jeden zástupce a to v osobě Carlose Sainze jr. hájícího barvy McLarenu. Dohoda prodlužující setrvání španělského závodu na tomto okruhu, jenž je účastníkem mistrovství světa již od roku 1991 byla oficiálně stvrzena katalánskou vládou, španělský automobilovým klubem (RACC - Real Automovil Club de Catalunya) a radou města Montmeló.
"S radostí potvrzujeme, že Grand Prix Španělska bude v kalendáři světového šampionátu FIA Formule 1 roku 2020," říká k prodloužení smlouvy s katalánským okruhem Chase Carey, předseda představenstva a CEO Liberty Media, držitele komerčních práv na F1. "Rozhodnutí pokračovat v podniku na špičce motorsportu ve Španělsku, v zemi s významnou tradicí motoristického závodění, jež sahá až k počátku minulého století je součástí naší strategie udržení evropských kořenů Formule 1, zatímco šampionát také souběžně rozšiřujeme do nových oblastí. Snaha promotéra být v roce 2020 součástí Formule 1 je důkazem schopnosti tohoto sportu působit jako katalyzátor pro regiony k udržení podniků světového formátu a zároveň také mít pozitivní dopad na místní ekonomiku. V nadcházejících měsících budeme v naších diskusích pokračovat a uvidíme, jestli můžeme toto výhodné partnerství dále prodloužit. Zatím bych chtěl poděkovat Quimu Torrovi, katalánskému prezidentovi za jeho nepostradatelnou podporu při těchto vyjednáváních v naději, že v roce 2020 oslavíme úžasné 50. výročí Velké ceny Španělska, třicáté pořádáné na jednom z technicky nejnáročnějších okruhů v kalendáři mistrovství světa."
"Katalánsko bude po třicáté v řadě pořádat Velkou cenu Formule 1. Katalánsko je zemí s velmi dlouho tradicí motorsportu a tudíž jsme rádi, že pro fanoušky z celého světa pokračujeme jako klasický podnik kalendáře," připojuje svůj komentář také prezident katalánské vlády Quim Torra. "V průběhu těch třiceti let jsme tento podnik integrovali do průmyslové politiky vlády a Velká cena Formule 1 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya je důležitým nástrojem pro stimulaci ekonomické aktivity v zemi co se týče turistiky, stejně jako automobilového a zábavního průmyslu. Kromě toho nám to dává příležitost ukázat světu, co jsou Katalánci zač, jak pracujeme a jaká je naše země. Z těchto všech důvodů kontinuitu Formule 1 na naší domácí půdě vítáme. Jsme vděční za výtečný vztah s Chasem Careyem, šéfem a CEO Formule 1 a jsme si dobře vědomi toho, že naší aktuální výzvou je zajistit, aby si okruh Circuit de Barcelona-Catalunya tuto roli jak ekonomického hnacího mechanismu, tak spojení s našimi sporty a průmyslovou tradicí udržel."
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.