Místo tahanice o mistrovský titul masivní ztráta a dokonce propad za Red Bull. V takových případech se tým schová za obvyklé prohlášení "začínáme pracovat na voze pro příští rok" a sezónu víceméně vypustí. Jaká je v tomto směru situace u Ferrari?
Italská stáj měla být jedním z adeptů na mistrovský titul, místo toho prozatím klopýtá nejen za suverénními Mercedesy, ale ztrácí i na stále se lepšící Red Bull. Padlo dokonce doporučení, aby letošní sezóna byla "odpískána" a tým se pustil do přípravy na rok 2020. Sám Sebastian Vettel připustil, že aby mělo ještě smysl uvažovat o titulu, bylo by potřeba dosáhnout výrazných výsledků ještě před letní přestávkou. Místo toho ztrácí lepší z dvojice pilotů Ferrari 94 bodů na Hamiltona a Ferrari zaostává za Mercedesem o 150 bodů. Že ještě drží druhou příčku v Poháru konstruktérů, za to může poděkovat Leclercovi, který je přeci jenom podstatně lepší než Pierre Gasly.
Otázka padla a bylo na šéfovi Ferrari, aby se k ní nějakým způsobem postavil. On sám provedl rozbor a dospěl k názoru, že ukončením vývoje by se vlastně nic nezískalo: "Je to obtížná situace. Především se domnívám, že všechno, co ještě v letošním roce uděláme, bude ku prospěchu v sezóně následující, takže si nemyslím, že bychom měli v jakékoli fázi zastavit vývoj v tomto roce, protože ho lze přenést do roku následujícího. Nepochybně však musíme před rokem 2021 zlepšit organizaci. Máme teď v technickém oddělení několik odpovědných osob a s nimi musíme pečlivě zvolit rozhodnutí týkající se našich priorit," uvedl Mattia Binotto pro server motorsport.com.
Ferrari si dalo za cíl zvýšit přítlak u vozu SF90, ale poslední závod v Maďarsku prokázal, že na Mercedes a Red Bull, pokud jeho piloti nechybují jako Bottas či Gasly, prostě nestačí. Binotto deklaroval, že tato problematika pochopitelně přetrvává pro plánovaného nástupce v sezóně 2020.
"Doufáme, že vygenerujeme při stejném výkonu větší přítlak. To by měly být naše dva hlavní cíle. Hlavní směr vývoje musí směřovat k otázce přítlaku, dosáhnout jeho zvýšení a být tak efektivní, jak to jenom bude možné. Pak je ještě třeba ho optimálně využít, najít způsob, jak nastavit a mít správnou rovnováhu vozu - pořád myslím, že jsou oblasti, kde se můžeme a musíme zlepšit," pokračuje Binotto a připustil, že letní přestávka byla pro jeho tým potřebná.
"Absolvovali jsme náročnou část sezóny, a to hned z několika důvodů - i když se v lednu leccos změnilo, nebylo to vůbec snadné. Pokud nám má něco pomoci, musí to být týmový duch. Když máte potíže, lze je mnohem snáze řešit, pokud jsou kolem lidé v pohodě, se správnou náladou a navzájem se podporující. Pokud se na něco mohu spolehnout, tak jsou to lidé kolem mě. Myslím, že to platí pro každého z nás a v tom spočívá naše hlavní síla," dodává Binotto.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.