Šéf Haasu Günther Steiner varuje vedení Formule 1 před pocity samolibosti. I přes čtyři vydařené poslední závody v ní je rozhodně co napravovat. Vysvětluje, v čem je podle něj problém, zatímco šéf Red Bullu Christian Horner do nebes vychvaluje Maxe Verstappena.
Po nudné Velké ceně Francie jsme mohli před letní přestávkou sledovat napínavé závody plné předjížděcích manévrů i těsných soubojů na čele: v Rakousku, v Británii, v Německu a v Maďarsku. Přesto bychom se podle Steinera neměli nechat unést, F1 nutně potřebuje změny.
"Po čtyřech dobrých můžou přijít čtyři špatné""Musíte být opatrní kvůli tomu, že jsme měli dobrou show, a nikdy nezapomínat, že to nechceme kvůli čtyřem dobrým podívaným zabít. Pořád ji musíme zlepšovat. Víte, jde o úroveň hry, protože tohle může být podle mě ten nejlepší sport na světě, takže na to nikdy nesmíme zapomínat," říká Steiner, jenž by si přál vyrovnanější pole.
"Čtyři dobré závody neznamenají, že je teď všechno dobré. Někdo má miliardový rozpočet a žije v tomto vysněném světě. Pořád existuje riziko, že po čtyřech dobrých přijdou čtyři špatné. Pak si budeme stěžovat. Jsme příliš reaktivní," pokračuje šéf Haasu.
"Musíte podle mě vnímat celkový obrázek. Ano, měli jsme čtyři dobré závody, děkujeme. Chceme však 21 nebo 22 takových. Zaměřil bych se na tohle - pracovat na tom, aby byly dobré všechny," vysvětluje šéf týmu, jemuž mezi konstruktéry patří předposlední příčka - horší už je pouze Williams s jedním bodem.
Největší problém současné F1Největším problémem je podle něj příliš velký odstup špičky od středu pole, vysoké náklady a rozdíly v rozpočtech: "Pro mě je celkový obrázek o rozpočtovém stropu, který přichází. Pořád tvrdím, že sice nevyřeší všechny problémy, ale jde o krok správným směrem."
"A pak v tom pokračovat, nechat lidi více závodit. Já jsem zcela pro, pracovat na tomto. Nepřestat v tom kvůli tomu, že jsme teď měli čtyři závody a všechno je fantastické - protože není!" dodává Steiner.
"Díky Bohu za Maxe," pochvaluje si šéf Red BulluPodle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může F1 děkovat za Maxe Verstappena, který byl tím hlavním důvodem, proč byly poslední závody zajímavé. Holanďan z těch čtyř dokázal dokonce dva vyhrát.
"V tuto chvíli díky Bohu za Maxe Verstappena a Red Bull v F1, protože jinak by šlo o celkem nudnou show. Bylo to skvělé i v závodech jako v Maďarsku, i když jsme tam nevyhráli - tohle je F1, kterou fanoušci chtějí vidět," říká Horner.
"Poslední čtyři závody po festivalu nudy ve Francii byly skvělé a snad s nadcházejícími závody přijdou na řadu další vzrušující podniky. Pokud se pole více semkne, pak by Max mohl také závodit na čele s Lewisem a s Ferrari. Budoucnost je růžová," domnívá se šéf Red Bullu, třetího nejlepšího týmu letošního šampionátu.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.