Šéf Haasu Günther Steiner varuje vedení Formule 1 před pocity samolibosti. I přes čtyři vydařené poslední závody v ní je rozhodně co napravovat. Vysvětluje, v čem je podle něj problém, zatímco šéf Red Bullu Christian Horner do nebes vychvaluje Maxe Verstappena.
Po nudné Velké ceně Francie jsme mohli před letní přestávkou sledovat napínavé závody plné předjížděcích manévrů i těsných soubojů na čele: v Rakousku, v Británii, v Německu a v Maďarsku. Přesto bychom se podle Steinera neměli nechat unést, F1 nutně potřebuje změny.
"Po čtyřech dobrých můžou přijít čtyři špatné""Musíte být opatrní kvůli tomu, že jsme měli dobrou show, a nikdy nezapomínat, že to nechceme kvůli čtyřem dobrým podívaným zabít. Pořád ji musíme zlepšovat. Víte, jde o úroveň hry, protože tohle může být podle mě ten nejlepší sport na světě, takže na to nikdy nesmíme zapomínat," říká Steiner, jenž by si přál vyrovnanější pole.
"Čtyři dobré závody neznamenají, že je teď všechno dobré. Někdo má miliardový rozpočet a žije v tomto vysněném světě. Pořád existuje riziko, že po čtyřech dobrých přijdou čtyři špatné. Pak si budeme stěžovat. Jsme příliš reaktivní," pokračuje šéf Haasu.
"Musíte podle mě vnímat celkový obrázek. Ano, měli jsme čtyři dobré závody, děkujeme. Chceme však 21 nebo 22 takových. Zaměřil bych se na tohle - pracovat na tom, aby byly dobré všechny," vysvětluje šéf týmu, jemuž mezi konstruktéry patří předposlední příčka - horší už je pouze Williams s jedním bodem.
Největší problém současné F1Největším problémem je podle něj příliš velký odstup špičky od středu pole, vysoké náklady a rozdíly v rozpočtech: "Pro mě je celkový obrázek o rozpočtovém stropu, který přichází. Pořád tvrdím, že sice nevyřeší všechny problémy, ale jde o krok správným směrem."
"A pak v tom pokračovat, nechat lidi více závodit. Já jsem zcela pro, pracovat na tomto. Nepřestat v tom kvůli tomu, že jsme teď měli čtyři závody a všechno je fantastické - protože není!" dodává Steiner.
"Díky Bohu za Maxe," pochvaluje si šéf Red BulluPodle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může F1 děkovat za Maxe Verstappena, který byl tím hlavním důvodem, proč byly poslední závody zajímavé. Holanďan z těch čtyř dokázal dokonce dva vyhrát.
"V tuto chvíli díky Bohu za Maxe Verstappena a Red Bull v F1, protože jinak by šlo o celkem nudnou show. Bylo to skvělé i v závodech jako v Maďarsku, i když jsme tam nevyhráli - tohle je F1, kterou fanoušci chtějí vidět," říká Horner.
"Poslední čtyři závody po festivalu nudy ve Francii byly skvělé a snad s nadcházejícími závody přijdou na řadu další vzrušující podniky. Pokud se pole více semkne, pak by Max mohl také závodit na čele s Lewisem a s Ferrari. Budoucnost je růžová," domnívá se šéf Red Bullu, třetího nejlepšího týmu letošního šampionátu.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.