Šéf Haasu Günther Steiner varuje vedení Formule 1 před pocity samolibosti. I přes čtyři vydařené poslední závody v ní je rozhodně co napravovat. Vysvětluje, v čem je podle něj problém, zatímco šéf Red Bullu Christian Horner do nebes vychvaluje Maxe Verstappena.
Po nudné Velké ceně Francie jsme mohli před letní přestávkou sledovat napínavé závody plné předjížděcích manévrů i těsných soubojů na čele: v Rakousku, v Británii, v Německu a v Maďarsku. Přesto bychom se podle Steinera neměli nechat unést, F1 nutně potřebuje změny.
"Po čtyřech dobrých můžou přijít čtyři špatné""Musíte být opatrní kvůli tomu, že jsme měli dobrou show, a nikdy nezapomínat, že to nechceme kvůli čtyřem dobrým podívaným zabít. Pořád ji musíme zlepšovat. Víte, jde o úroveň hry, protože tohle může být podle mě ten nejlepší sport na světě, takže na to nikdy nesmíme zapomínat," říká Steiner, jenž by si přál vyrovnanější pole.
"Čtyři dobré závody neznamenají, že je teď všechno dobré. Někdo má miliardový rozpočet a žije v tomto vysněném světě. Pořád existuje riziko, že po čtyřech dobrých přijdou čtyři špatné. Pak si budeme stěžovat. Jsme příliš reaktivní," pokračuje šéf Haasu.
"Musíte podle mě vnímat celkový obrázek. Ano, měli jsme čtyři dobré závody, děkujeme. Chceme však 21 nebo 22 takových. Zaměřil bych se na tohle - pracovat na tom, aby byly dobré všechny," vysvětluje šéf týmu, jemuž mezi konstruktéry patří předposlední příčka - horší už je pouze Williams s jedním bodem.
Největší problém současné F1Největším problémem je podle něj příliš velký odstup špičky od středu pole, vysoké náklady a rozdíly v rozpočtech: "Pro mě je celkový obrázek o rozpočtovém stropu, který přichází. Pořád tvrdím, že sice nevyřeší všechny problémy, ale jde o krok správným směrem."
"A pak v tom pokračovat, nechat lidi více závodit. Já jsem zcela pro, pracovat na tomto. Nepřestat v tom kvůli tomu, že jsme teď měli čtyři závody a všechno je fantastické - protože není!" dodává Steiner.
"Díky Bohu za Maxe," pochvaluje si šéf Red BulluPodle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může F1 děkovat za Maxe Verstappena, který byl tím hlavním důvodem, proč byly poslední závody zajímavé. Holanďan z těch čtyř dokázal dokonce dva vyhrát.
"V tuto chvíli díky Bohu za Maxe Verstappena a Red Bull v F1, protože jinak by šlo o celkem nudnou show. Bylo to skvělé i v závodech jako v Maďarsku, i když jsme tam nevyhráli - tohle je F1, kterou fanoušci chtějí vidět," říká Horner.
"Poslední čtyři závody po festivalu nudy ve Francii byly skvělé a snad s nadcházejícími závody přijdou na řadu další vzrušující podniky. Pokud se pole více semkne, pak by Max mohl také závodit na čele s Lewisem a s Ferrari. Budoucnost je růžová," domnívá se šéf Red Bullu, třetího nejlepšího týmu letošního šampionátu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.