Kalendář Formule 1 v současné době tvoří sestava jedenadvaceti závodů, což bylo doposud nejvyšší množství podniků v jedné sezóně šampionátu. Avšak držitelé komerčních práv Liberty Media se již v minulosti netajili tím, že by rádi spektrum destinací rozšířili a do hry teď přichází možná další grand prix na Středním východě...
V tomto regionu se aktuálně závodí od roku 2004 v Bahrajnu (s výjimkou sezóny 2011, kdy byl podnik z důvodu nestability zdejší politické situace zrušen). V sezóně 2009 se jako další zastávka v této oblasti přidala Velká cena Abú Zabí. O možnost hostit F1 usiloval také Katar, u něhož ale Bahrajn využil své právo veta a snažení svého souseda zamítl.
V současné době ale o svou účast začíná usilovat také Saudská Arábie, jež by se ráda stala promotérem grand prix na zcela unikátní závodní trati, která by měla vzniknout asi hodinu cesty od hlavního města Rijádu.
Společnost Middle East Broadcasting (MBC) se stará o televizní přenosy závodů do širšího okruhu arabsky mluvících zemí a její smlouva na vysílání F1 patří údajně s ročním rozpočtem 50 milionů dolarů mezi ty vůbec nejlukrativnější. Sean Bratches, marketingový šéf Liberty Media, na začátku letošního roku opakovaně do tamějšího regionu cestoval a v rámci těchto návštěv diskutoval také situaci třetího závodu v této oblasti.
Samotný zbrusu nový závodní okruh by měl vyrůst v lokalitě multimiliardového projektu Qiddiya asi 40 kilometrů od Rijádu v hornaté oblasti. Samotná závodní trať by měla splňovat podmínky pro pořádání širokého spektra akcí ze světa motorsportu konaných pod záštitou FIA. Délka okruhu překoná maximální hranici aktuálně stanovenou závodem v belgickém Spa-Francorchamps (7004 m) a trať by měla nabídnout unikátní prvky jako průjezd pod osvětleným akváriem a obsahovat četné změny převýšení.
Zmínky v médiích naznačovaly start prvního závodu již za dva roky. Avšak s ohledem na rozsah celého projektu nelze zřejmě realisticky očekávat premiérovou Velkou cenu Saudské Arábie dříve než v sezóně 2022.
Samotné týmy F1 se dle šéfa Liberty Media Chase Careyho k celému projektu staví celkem pozitivně a negativní postoj Bahrajnu je také nepravděpodobný. Načasování těchto novinek určitě není zcela náhodné - dnes totiž Liberty Media pořádá konferenci pro investory a burzovní trh po ohlášení těchto plánů na to adekvátně zareagoval růstem akcií...
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.