Kalendář Formule 1 v současné době tvoří sestava jedenadvaceti závodů, což bylo doposud nejvyšší množství podniků v jedné sezóně šampionátu. Avšak držitelé komerčních práv Liberty Media se již v minulosti netajili tím, že by rádi spektrum destinací rozšířili a do hry teď přichází možná další grand prix na Středním východě...
V tomto regionu se aktuálně závodí od roku 2004 v Bahrajnu (s výjimkou sezóny 2011, kdy byl podnik z důvodu nestability zdejší politické situace zrušen). V sezóně 2009 se jako další zastávka v této oblasti přidala Velká cena Abú Zabí. O možnost hostit F1 usiloval také Katar, u něhož ale Bahrajn využil své právo veta a snažení svého souseda zamítl.
V současné době ale o svou účast začíná usilovat také Saudská Arábie, jež by se ráda stala promotérem grand prix na zcela unikátní závodní trati, která by měla vzniknout asi hodinu cesty od hlavního města Rijádu.
Společnost Middle East Broadcasting (MBC) se stará o televizní přenosy závodů do širšího okruhu arabsky mluvících zemí a její smlouva na vysílání F1 patří údajně s ročním rozpočtem 50 milionů dolarů mezi ty vůbec nejlukrativnější. Sean Bratches, marketingový šéf Liberty Media, na začátku letošního roku opakovaně do tamějšího regionu cestoval a v rámci těchto návštěv diskutoval také situaci třetího závodu v této oblasti.
Samotný zbrusu nový závodní okruh by měl vyrůst v lokalitě multimiliardového projektu Qiddiya asi 40 kilometrů od Rijádu v hornaté oblasti. Samotná závodní trať by měla splňovat podmínky pro pořádání širokého spektra akcí ze světa motorsportu konaných pod záštitou FIA. Délka okruhu překoná maximální hranici aktuálně stanovenou závodem v belgickém Spa-Francorchamps (7004 m) a trať by měla nabídnout unikátní prvky jako průjezd pod osvětleným akváriem a obsahovat četné změny převýšení.
Zmínky v médiích naznačovaly start prvního závodu již za dva roky. Avšak s ohledem na rozsah celého projektu nelze zřejmě realisticky očekávat premiérovou Velkou cenu Saudské Arábie dříve než v sezóně 2022.
Samotné týmy F1 se dle šéfa Liberty Media Chase Careyho k celému projektu staví celkem pozitivně a negativní postoj Bahrajnu je také nepravděpodobný. Načasování těchto novinek určitě není zcela náhodné - dnes totiž Liberty Media pořádá konferenci pro investory a burzovní trh po ohlášení těchto plánů na to adekvátně zareagoval růstem akcií...
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.