Pierre Gasly v Maďarsku opět výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Pro svou ztrátu těžko hledá důvody. Proto znovu vyvstává otázka, zda Red Bull s mistrovskými ambicemi dodrží svůj slib a ponechá si pomalejšího jezdce až do konce sezóny.
Podle Gaslyho maďarský víkend začal dobře, v druhém pátečním tréninku byl dokonce ze všech nejrychlejší. V sobotu dopoledne ale na Verstappena ztrácel 6 desetin sekundy a v kvalifikaci už šlo o hrozivých 9 desetin. Zatímco Holanďan překonal absolutní rekord okruhu a získal své první pole-position kariéry, Pierre stál na startovním roštu až na 6. místě.
Podle svých slov prožil na Hungaroringu "náročný" víkend po slibném pátku: "Věci začaly o víkendu velmi dobře. Pak jsem od 3. tréninku ztratil hodně rychlosti a obecně jsem se mnohem více trápil s přilnavostí," popisuje 23letý jezdec Red Bullu.
"Kvalifikace byla náročná. Byl to ten případ, kdy nebyla využita na maximum, ale očividně jsme neměli stejnou rychlost pro boj na čele. A v závodě to bylo stejné. Musím přesně pochopit, proč jsme ztratili tolik rychlosti a tolik se trápili, a ve Spa být rychlejší," uznává Gasly.
Velkou cenu Maďarska začínal na středně-tvrdé směsi, ale hned po startu jej předjeli tři piloti na měkkých pneumatikách. Jeho tempo bylo výrazně pomalejší než tempo jeho úspěšnějšího týmového kolegy bojujícího o vítězství, nakonec od něj ale dostal celé kolo.
"Trochu jsem protočil kola, pak jsem byl na středně-tvrdých pneumatikách dostal v první zatáčce trochu zmáčknut. V druhé zatáčce to bylo s Kimim [Räikkönenem] docela těsné. Takže jsem na startu hodně ztratil, což mi v závodě nepomohlo," vysvětluje Francouz.
"Ale i tak jsme neměli rychlost na to cokoliv udělat. Myslím, že to je ta hlavní věc k analýze. Získali jsme pár bodů, ale určitě nešlo o to množství, které jsme chtěli. S kluky si sedneme a budeme společně pracovat, abychom přišli na to, co se stalo," dodává Gasly, jenž projel cílem na 6. místě za Carlosem Sainzem z McLarenu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.