Pierre Gasly v Maďarsku opět výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Pro svou ztrátu těžko hledá důvody. Proto znovu vyvstává otázka, zda Red Bull s mistrovskými ambicemi dodrží svůj slib a ponechá si pomalejšího jezdce až do konce sezóny.
Podle Gaslyho maďarský víkend začal dobře, v druhém pátečním tréninku byl dokonce ze všech nejrychlejší. V sobotu dopoledne ale na Verstappena ztrácel 6 desetin sekundy a v kvalifikaci už šlo o hrozivých 9 desetin. Zatímco Holanďan překonal absolutní rekord okruhu a získal své první pole-position kariéry, Pierre stál na startovním roštu až na 6. místě.
Podle svých slov prožil na Hungaroringu "náročný" víkend po slibném pátku: "Věci začaly o víkendu velmi dobře. Pak jsem od 3. tréninku ztratil hodně rychlosti a obecně jsem se mnohem více trápil s přilnavostí," popisuje 23letý jezdec Red Bullu.
"Kvalifikace byla náročná. Byl to ten případ, kdy nebyla využita na maximum, ale očividně jsme neměli stejnou rychlost pro boj na čele. A v závodě to bylo stejné. Musím přesně pochopit, proč jsme ztratili tolik rychlosti a tolik se trápili, a ve Spa být rychlejší," uznává Gasly.
Velkou cenu Maďarska začínal na středně-tvrdé směsi, ale hned po startu jej předjeli tři piloti na měkkých pneumatikách. Jeho tempo bylo výrazně pomalejší než tempo jeho úspěšnějšího týmového kolegy bojujícího o vítězství, nakonec od něj ale dostal celé kolo.
"Trochu jsem protočil kola, pak jsem byl na středně-tvrdých pneumatikách dostal v první zatáčce trochu zmáčknut. V druhé zatáčce to bylo s Kimim [Räikkönenem] docela těsné. Takže jsem na startu hodně ztratil, což mi v závodě nepomohlo," vysvětluje Francouz.
"Ale i tak jsme neměli rychlost na to cokoliv udělat. Myslím, že to je ta hlavní věc k analýze. Získali jsme pár bodů, ale určitě nešlo o to množství, které jsme chtěli. S kluky si sedneme a budeme společně pracovat, abychom přišli na to, co se stalo," dodává Gasly, jenž projel cílem na 6. místě za Carlosem Sainzem z McLarenu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.