Pierre Gasly v Maďarsku opět výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Pro svou ztrátu těžko hledá důvody. Proto znovu vyvstává otázka, zda Red Bull s mistrovskými ambicemi dodrží svůj slib a ponechá si pomalejšího jezdce až do konce sezóny.
Podle Gaslyho maďarský víkend začal dobře, v druhém pátečním tréninku byl dokonce ze všech nejrychlejší. V sobotu dopoledne ale na Verstappena ztrácel 6 desetin sekundy a v kvalifikaci už šlo o hrozivých 9 desetin. Zatímco Holanďan překonal absolutní rekord okruhu a získal své první pole-position kariéry, Pierre stál na startovním roštu až na 6. místě.
Podle svých slov prožil na Hungaroringu "náročný" víkend po slibném pátku: "Věci začaly o víkendu velmi dobře. Pak jsem od 3. tréninku ztratil hodně rychlosti a obecně jsem se mnohem více trápil s přilnavostí," popisuje 23letý jezdec Red Bullu.
"Kvalifikace byla náročná. Byl to ten případ, kdy nebyla využita na maximum, ale očividně jsme neměli stejnou rychlost pro boj na čele. A v závodě to bylo stejné. Musím přesně pochopit, proč jsme ztratili tolik rychlosti a tolik se trápili, a ve Spa být rychlejší," uznává Gasly.
Velkou cenu Maďarska začínal na středně-tvrdé směsi, ale hned po startu jej předjeli tři piloti na měkkých pneumatikách. Jeho tempo bylo výrazně pomalejší než tempo jeho úspěšnějšího týmového kolegy bojujícího o vítězství, nakonec od něj ale dostal celé kolo.
"Trochu jsem protočil kola, pak jsem byl na středně-tvrdých pneumatikách dostal v první zatáčce trochu zmáčknut. V druhé zatáčce to bylo s Kimim [Räikkönenem] docela těsné. Takže jsem na startu hodně ztratil, což mi v závodě nepomohlo," vysvětluje Francouz.
"Ale i tak jsme neměli rychlost na to cokoliv udělat. Myslím, že to je ta hlavní věc k analýze. Získali jsme pár bodů, ale určitě nešlo o to množství, které jsme chtěli. S kluky si sedneme a budeme společně pracovat, abychom přišli na to, co se stalo," dodává Gasly, jenž projel cílem na 6. místě za Carlosem Sainzem z McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.