Pierre Gasly v Maďarsku opět výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Pro svou ztrátu těžko hledá důvody. Proto znovu vyvstává otázka, zda Red Bull s mistrovskými ambicemi dodrží svůj slib a ponechá si pomalejšího jezdce až do konce sezóny.
Podle Gaslyho maďarský víkend začal dobře, v druhém pátečním tréninku byl dokonce ze všech nejrychlejší. V sobotu dopoledne ale na Verstappena ztrácel 6 desetin sekundy a v kvalifikaci už šlo o hrozivých 9 desetin. Zatímco Holanďan překonal absolutní rekord okruhu a získal své první pole-position kariéry, Pierre stál na startovním roštu až na 6. místě.
Podle svých slov prožil na Hungaroringu "náročný" víkend po slibném pátku: "Věci začaly o víkendu velmi dobře. Pak jsem od 3. tréninku ztratil hodně rychlosti a obecně jsem se mnohem více trápil s přilnavostí," popisuje 23letý jezdec Red Bullu.
"Kvalifikace byla náročná. Byl to ten případ, kdy nebyla využita na maximum, ale očividně jsme neměli stejnou rychlost pro boj na čele. A v závodě to bylo stejné. Musím přesně pochopit, proč jsme ztratili tolik rychlosti a tolik se trápili, a ve Spa být rychlejší," uznává Gasly.
Velkou cenu Maďarska začínal na středně-tvrdé směsi, ale hned po startu jej předjeli tři piloti na měkkých pneumatikách. Jeho tempo bylo výrazně pomalejší než tempo jeho úspěšnějšího týmového kolegy bojujícího o vítězství, nakonec od něj ale dostal celé kolo.
"Trochu jsem protočil kola, pak jsem byl na středně-tvrdých pneumatikách dostal v první zatáčce trochu zmáčknut. V druhé zatáčce to bylo s Kimim [Räikkönenem] docela těsné. Takže jsem na startu hodně ztratil, což mi v závodě nepomohlo," vysvětluje Francouz.
"Ale i tak jsme neměli rychlost na to cokoliv udělat. Myslím, že to je ta hlavní věc k analýze. Získali jsme pár bodů, ale určitě nešlo o to množství, které jsme chtěli. S kluky si sedneme a budeme společně pracovat, abychom přišli na to, co se stalo," dodává Gasly, jenž projel cílem na 6. místě za Carlosem Sainzem z McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.