Mercedes prožil na německé půdě svůj nejhorší letošní závod. Jak na něj vzpomíná Toto Wolf? A jaké jsou jeho očekávání pro Maďarsko?
Mercedes prožil v Německu suverénně nejhorší víkend sezony. Závod, který měl být oslavou jednak 125 let motorsportu a také dvou set závodů německé značky v F1 se změnil v noční můru. Prakticky celý tým kupil chybu za chybou, svůj den neměli oba piloti. Lewis Hamilton dojel až téměř na samém chvostu startovního pole a Valtteri Bottas nespatřil šachovnicovou vlajku po havárii vůbec. Slabší chvilku si vybrali rovněž mechanici v boxech, těm trvala jedna zastávka skoro minutu. Suma sumárum na toto klání nebudou stříbrní vzpomínat v dobrém.
„V Německu jsme prožili těžkou neděli, udělali jsme chyby i chybná rozhodnutí. F1 však milujeme díky výzvám, které nám přináší, teď máme možnost zlepšit se,“ říká sportovní šéf Mercedesu.
„O našich chybách jsme vedli dlouhé diskuze a hovořili jsme také o tom, jaké kroky je třeba podniknout ke zlepšení. Akceptujeme porážky i odpovědnost za chyby, to je jedna z hlavních silných stránek našeho týmu, vrátíme se silnější,“ hledá Wolf pozitiva.
Řeč přišla taktéž na následující Velkou cenu, která se pojede v Maďarsku. Zároveň jde o poslední měření sil před letní přestávkou.
„Během minulých let byl pro nás Hungaroring náročným okruhem. Nicméně poslední Velkou cenu jsme tam loni vyhráli a máme dost důvodů věřit tomu, že náš vůz zde bude letos silnější než dříve,“ uvádí dále.
Fakt je ten, že stříbrný monopost letos vyniká zejména svým přítlakem, přičemž maďarský okruh, jemuž se také přezdívá Monako bez svodidel se jezdí právě s téměř maximálně nastavenými křídly.
Rakouský lodivod mistrovské stáje ovšem nezapomíná ani na soupeře. „Ferrari bylo během této sezony na krátkých okruzích opravdu silné, čekáme, že tomu tak bude i v Maďarsku. To samé samozřejmě platí i o Red Bullu, jenž s Maxem opanoval dva z posledních tří závodů.“
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.