Mercedes prožil na německé půdě svůj nejhorší letošní závod. Jak na něj vzpomíná Toto Wolf? A jaké jsou jeho očekávání pro Maďarsko?
Mercedes prožil v Německu suverénně nejhorší víkend sezony. Závod, který měl být oslavou jednak 125 let motorsportu a také dvou set závodů německé značky v F1 se změnil v noční můru. Prakticky celý tým kupil chybu za chybou, svůj den neměli oba piloti. Lewis Hamilton dojel až téměř na samém chvostu startovního pole a Valtteri Bottas nespatřil šachovnicovou vlajku po havárii vůbec. Slabší chvilku si vybrali rovněž mechanici v boxech, těm trvala jedna zastávka skoro minutu. Suma sumárum na toto klání nebudou stříbrní vzpomínat v dobrém.
„V Německu jsme prožili těžkou neděli, udělali jsme chyby i chybná rozhodnutí. F1 však milujeme díky výzvám, které nám přináší, teď máme možnost zlepšit se,“ říká sportovní šéf Mercedesu.
„O našich chybách jsme vedli dlouhé diskuze a hovořili jsme také o tom, jaké kroky je třeba podniknout ke zlepšení. Akceptujeme porážky i odpovědnost za chyby, to je jedna z hlavních silných stránek našeho týmu, vrátíme se silnější,“ hledá Wolf pozitiva.
Řeč přišla taktéž na následující Velkou cenu, která se pojede v Maďarsku. Zároveň jde o poslední měření sil před letní přestávkou.
„Během minulých let byl pro nás Hungaroring náročným okruhem. Nicméně poslední Velkou cenu jsme tam loni vyhráli a máme dost důvodů věřit tomu, že náš vůz zde bude letos silnější než dříve,“ uvádí dále.
Fakt je ten, že stříbrný monopost letos vyniká zejména svým přítlakem, přičemž maďarský okruh, jemuž se také přezdívá Monako bez svodidel se jezdí právě s téměř maximálně nastavenými křídly.
Rakouský lodivod mistrovské stáje ovšem nezapomíná ani na soupeře. „Ferrari bylo během této sezony na krátkých okruzích opravdu silné, čekáme, že tomu tak bude i v Maďarsku. To samé samozřejmě platí i o Red Bullu, jenž s Maxem opanoval dva z posledních tří závodů.“
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.