Mercedes prožil na německé půdě svůj nejhorší letošní závod. Jak na něj vzpomíná Toto Wolf? A jaké jsou jeho očekávání pro Maďarsko?
Mercedes prožil v Německu suverénně nejhorší víkend sezony. Závod, který měl být oslavou jednak 125 let motorsportu a také dvou set závodů německé značky v F1 se změnil v noční můru. Prakticky celý tým kupil chybu za chybou, svůj den neměli oba piloti. Lewis Hamilton dojel až téměř na samém chvostu startovního pole a Valtteri Bottas nespatřil šachovnicovou vlajku po havárii vůbec. Slabší chvilku si vybrali rovněž mechanici v boxech, těm trvala jedna zastávka skoro minutu. Suma sumárum na toto klání nebudou stříbrní vzpomínat v dobrém.
„V Německu jsme prožili těžkou neděli, udělali jsme chyby i chybná rozhodnutí. F1 však milujeme díky výzvám, které nám přináší, teď máme možnost zlepšit se,“ říká sportovní šéf Mercedesu.
„O našich chybách jsme vedli dlouhé diskuze a hovořili jsme také o tom, jaké kroky je třeba podniknout ke zlepšení. Akceptujeme porážky i odpovědnost za chyby, to je jedna z hlavních silných stránek našeho týmu, vrátíme se silnější,“ hledá Wolf pozitiva.
Řeč přišla taktéž na následující Velkou cenu, která se pojede v Maďarsku. Zároveň jde o poslední měření sil před letní přestávkou.
„Během minulých let byl pro nás Hungaroring náročným okruhem. Nicméně poslední Velkou cenu jsme tam loni vyhráli a máme dost důvodů věřit tomu, že náš vůz zde bude letos silnější než dříve,“ uvádí dále.
Fakt je ten, že stříbrný monopost letos vyniká zejména svým přítlakem, přičemž maďarský okruh, jemuž se také přezdívá Monako bez svodidel se jezdí právě s téměř maximálně nastavenými křídly.
Rakouský lodivod mistrovské stáje ovšem nezapomíná ani na soupeře. „Ferrari bylo během této sezony na krátkých okruzích opravdu silné, čekáme, že tomu tak bude i v Maďarsku. To samé samozřejmě platí i o Red Bullu, jenž s Maxem opanoval dva z posledních tří závodů.“
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.