Dlouholetý zaměstnanec Ferrari Alessandro Cinelli se stává novým šéfem aerodynamiky Alfy Romeo.
Čtyřiačtyřicetiletý inženýr nahrazuje Jana Monchauxe, jenž byl po odchodu Simoneho Resty vracejícího se do Maranella jmenován technickým ředitelem týmu.
Cinelli začnu v Hinwilu pracovat 19. srpna po krátké pauze následující po přesunu z Ferrari, kde působil 17 let. Zkušenosti má však i z jiných týmů: po vystudování londýnské Imperial College (1993 - 1997) získal v letech 1997 - 98 první práci u Tyrrellu, pak přešel na 4 roky k Williamsu a v březnu 2002 do Maranella, kde zažil s Rossem Brawnem a Rorym Byrnem slavnou éru.
Původně působil jako aerodynamik u testovacího týmu, později postoupil k závodnímu týmu a v červenci 2009 se stal šéfem skupiny aerodynamické výkonnosti. V září 2015 byl jmenován šéfem aerodynamické experimentální skupiny.
"Jsem fakt nadšený z mého jmenování u Sauberu a těším se na výzvu v podobě vedení extrémně talentované skupiny lidí jakožto šéf aerodynamiky. K tomuto mladému týmu přicházím s misí stavět na pevných základech, jež už byly položeny, a pomoci dosahovat výsledky na trati. Pevně věřím, že budeme moci pokračovat v tom správném směru a že týmu zajistíme další úspěchy," uvádí Cinelli.
Šéf stáje Frédéric Vasseur ho vítá slovy: "Je mi potěšením přivítat Alessandra u Sauberu Motorsport a Alfy Romeo Racing. Přidává se k silnému aerodynamickému týmu a my se těšíme na to, že budou pokračovat v dobré práci, kterou odvádějí doposud. Poslední jmenování ukazují, jak chceme pokračovat v posilování našich struktur. Představují spíše evoluci než revoluci systému, jenž nám v posledních letech pomohl k pokroku."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.