Dlouholetý zaměstnanec Ferrari Alessandro Cinelli se stává novým šéfem aerodynamiky Alfy Romeo.
Čtyřiačtyřicetiletý inženýr nahrazuje Jana Monchauxe, jenž byl po odchodu Simoneho Resty vracejícího se do Maranella jmenován technickým ředitelem týmu.
Cinelli začnu v Hinwilu pracovat 19. srpna po krátké pauze následující po přesunu z Ferrari, kde působil 17 let. Zkušenosti má však i z jiných týmů: po vystudování londýnské Imperial College (1993 - 1997) získal v letech 1997 - 98 první práci u Tyrrellu, pak přešel na 4 roky k Williamsu a v březnu 2002 do Maranella, kde zažil s Rossem Brawnem a Rorym Byrnem slavnou éru.
Původně působil jako aerodynamik u testovacího týmu, později postoupil k závodnímu týmu a v červenci 2009 se stal šéfem skupiny aerodynamické výkonnosti. V září 2015 byl jmenován šéfem aerodynamické experimentální skupiny.
"Jsem fakt nadšený z mého jmenování u Sauberu a těším se na výzvu v podobě vedení extrémně talentované skupiny lidí jakožto šéf aerodynamiky. K tomuto mladému týmu přicházím s misí stavět na pevných základech, jež už byly položeny, a pomoci dosahovat výsledky na trati. Pevně věřím, že budeme moci pokračovat v tom správném směru a že týmu zajistíme další úspěchy," uvádí Cinelli.
Šéf stáje Frédéric Vasseur ho vítá slovy: "Je mi potěšením přivítat Alessandra u Sauberu Motorsport a Alfy Romeo Racing. Přidává se k silnému aerodynamickému týmu a my se těšíme na to, že budou pokračovat v dobré práci, kterou odvádějí doposud. Poslední jmenování ukazují, jak chceme pokračovat v posilování našich struktur. Představují spíše evoluci než revoluci systému, jenž nám v posledních letech pomohl k pokroku."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.