Včerejší ruleta v podobě německé grand prix na deštěm zasaženém Hockenheimu nehrála do karet domácí stáji, Stříbrným šípům. Pokazilo se pro ně doslova vše, co se jen pokazit mohlo a obhájce mistrovského titulu už ani neměl chuť v pošramoceném závodě pokračovat.
Lewis Hamilton se svým týmem zažívá letos vytříbenou sezónu a vcelku neohroženě společně ruku v ruce kráčejí za šestým konstruktérským titulem v řadě (od 2014) a celkem šestou individuální mistrovskou trofejí pro britského jezdce (2008, 2014, 2015, 2017, 2018). Zatím jedinou výraznější kaňkou na letošních výkonech německé stáje (pomineme-li potíže s chlazením na rakouském Red Bull Ringu) byl právě včerejší závod na Hockenheimu.
Při všech těch zmatcích během četných fází Safety Caru dostal v třicátém kole závodu, tedy přibližně v jeho polovině Hamilton v poslední zatáčce okruhu Südkurve smyk a po nárazu do bariéry si poškodil přední křídlo. I přes jeho výměnu v boxech na voze chybělo více aerodynamických prvků. "Jak se to mohlo takto pokazit?" vzkázal sám jezdec do vysílačky. Krátce nato téměř ztratil kontrolu nad svým vozem v první zatáčce. "Nemám rychlost, na voze je něco špatně," hlásil dále svému týmu.
"V posledním kole jsi měl fialový třetí sektor," snažil se ho povzbudit závodní inženýr Peter Bonnington. O dvě kola později Hamilton opět chyboval a v první zatáčce se s vozem roztočil. "Dej nám vědět, jestli potřebuješ upravit klapku," bylo mu řečeno po Britově náznacích zamířit do boxů. "Odstavme vůz," odvětil na to stručně pětinásobný šampion. "Zamítnuto, Lewisi, zamítnuto. Vždycky je šance," dostalo se mu další povzbudivé odpovědi od týmu. To jezdil již minutu za Maxem Verstappenem, jenž se tou dobou nacházel ve vedení.
Avšak u Mercedesu se nevyhnuli ani dalším zmatkům a to krátce po nehodě Valtteriho Bottase, jenž vylétl z dráhy ve stejném místě jako dříve Hamilton, pro finského jezdce zde ale veškeré snažení mělo svůj konec. Během následného výjezdu Safety Caru Brit nejprve přišel o čas tím, když mu tým nařídil jej nepředjíždět. Názor změnili až v okamžiku, když Hamilton upozornil na to, že od zpomalovacího vozu dostává zelenou. Jenže než se stihl zařadit na chvost pole, opět se již ostře závodilo. "Prostě nedokážu uvěřit tomu, že to Safety Car udělal," postěžoval si krátce po restartu.
Na konci závodu se ještě dokázal dostat před oba Williamsy na jedenácté místo. "Byl to skutečně zapeklitý den," řekl Hamilton. "Nikoli náš nejlepší výkon, Lewisi," souhlasil s ním také závodní inženýr. "Musíme se na to dlouze a pořádně podívat." Po samotném závodě měli u Mercedesu přece jenom kapku štěstí, protože oba bodující vozy Alfa Romeo byly penalizovány a propadly se mimo první desítku. Tímto se Hamilton dostal ke dvěma bodům, čímž si svůj náskok před stájovým kolegou navýšil na 41 bodů. "Celkově to nebyl snadný víkend," říká Hamilton závěrem. "Závod jsem vedl a cítil jsem se dobře. Prostě tomu tak tento víkend nemělo být."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.