Včerejší ruleta v podobě německé grand prix na deštěm zasaženém Hockenheimu nehrála do karet domácí stáji, Stříbrným šípům. Pokazilo se pro ně doslova vše, co se jen pokazit mohlo a obhájce mistrovského titulu už ani neměl chuť v pošramoceném závodě pokračovat.
Lewis Hamilton se svým týmem zažívá letos vytříbenou sezónu a vcelku neohroženě společně ruku v ruce kráčejí za šestým konstruktérským titulem v řadě (od 2014) a celkem šestou individuální mistrovskou trofejí pro britského jezdce (2008, 2014, 2015, 2017, 2018). Zatím jedinou výraznější kaňkou na letošních výkonech německé stáje (pomineme-li potíže s chlazením na rakouském Red Bull Ringu) byl právě včerejší závod na Hockenheimu.
Při všech těch zmatcích během četných fází Safety Caru dostal v třicátém kole závodu, tedy přibližně v jeho polovině Hamilton v poslední zatáčce okruhu Südkurve smyk a po nárazu do bariéry si poškodil přední křídlo. I přes jeho výměnu v boxech na voze chybělo více aerodynamických prvků. "Jak se to mohlo takto pokazit?" vzkázal sám jezdec do vysílačky. Krátce nato téměř ztratil kontrolu nad svým vozem v první zatáčce. "Nemám rychlost, na voze je něco špatně," hlásil dále svému týmu.
"V posledním kole jsi měl fialový třetí sektor," snažil se ho povzbudit závodní inženýr Peter Bonnington. O dvě kola později Hamilton opět chyboval a v první zatáčce se s vozem roztočil. "Dej nám vědět, jestli potřebuješ upravit klapku," bylo mu řečeno po Britově náznacích zamířit do boxů. "Odstavme vůz," odvětil na to stručně pětinásobný šampion. "Zamítnuto, Lewisi, zamítnuto. Vždycky je šance," dostalo se mu další povzbudivé odpovědi od týmu. To jezdil již minutu za Maxem Verstappenem, jenž se tou dobou nacházel ve vedení.
Avšak u Mercedesu se nevyhnuli ani dalším zmatkům a to krátce po nehodě Valtteriho Bottase, jenž vylétl z dráhy ve stejném místě jako dříve Hamilton, pro finského jezdce zde ale veškeré snažení mělo svůj konec. Během následného výjezdu Safety Caru Brit nejprve přišel o čas tím, když mu tým nařídil jej nepředjíždět. Názor změnili až v okamžiku, když Hamilton upozornil na to, že od zpomalovacího vozu dostává zelenou. Jenže než se stihl zařadit na chvost pole, opět se již ostře závodilo. "Prostě nedokážu uvěřit tomu, že to Safety Car udělal," postěžoval si krátce po restartu.
Na konci závodu se ještě dokázal dostat před oba Williamsy na jedenácté místo. "Byl to skutečně zapeklitý den," řekl Hamilton. "Nikoli náš nejlepší výkon, Lewisi," souhlasil s ním také závodní inženýr. "Musíme se na to dlouze a pořádně podívat." Po samotném závodě měli u Mercedesu přece jenom kapku štěstí, protože oba bodující vozy Alfa Romeo byly penalizovány a propadly se mimo první desítku. Tímto se Hamilton dostal ke dvěma bodům, čímž si svůj náskok před stájovým kolegou navýšil na 41 bodů. "Celkově to nebyl snadný víkend," říká Hamilton závěrem. "Závod jsem vedl a cítil jsem se dobře. Prostě tomu tak tento víkend nemělo být."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.