Včerejší ruleta v podobě německé grand prix na deštěm zasaženém Hockenheimu nehrála do karet domácí stáji, Stříbrným šípům. Pokazilo se pro ně doslova vše, co se jen pokazit mohlo a obhájce mistrovského titulu už ani neměl chuť v pošramoceném závodě pokračovat.
Lewis Hamilton se svým týmem zažívá letos vytříbenou sezónu a vcelku neohroženě společně ruku v ruce kráčejí za šestým konstruktérským titulem v řadě (od 2014) a celkem šestou individuální mistrovskou trofejí pro britského jezdce (2008, 2014, 2015, 2017, 2018). Zatím jedinou výraznější kaňkou na letošních výkonech německé stáje (pomineme-li potíže s chlazením na rakouském Red Bull Ringu) byl právě včerejší závod na Hockenheimu.
Při všech těch zmatcích během četných fází Safety Caru dostal v třicátém kole závodu, tedy přibližně v jeho polovině Hamilton v poslední zatáčce okruhu Südkurve smyk a po nárazu do bariéry si poškodil přední křídlo. I přes jeho výměnu v boxech na voze chybělo více aerodynamických prvků. "Jak se to mohlo takto pokazit?" vzkázal sám jezdec do vysílačky. Krátce nato téměř ztratil kontrolu nad svým vozem v první zatáčce. "Nemám rychlost, na voze je něco špatně," hlásil dále svému týmu.
"V posledním kole jsi měl fialový třetí sektor," snažil se ho povzbudit závodní inženýr Peter Bonnington. O dvě kola později Hamilton opět chyboval a v první zatáčce se s vozem roztočil. "Dej nám vědět, jestli potřebuješ upravit klapku," bylo mu řečeno po Britově náznacích zamířit do boxů. "Odstavme vůz," odvětil na to stručně pětinásobný šampion. "Zamítnuto, Lewisi, zamítnuto. Vždycky je šance," dostalo se mu další povzbudivé odpovědi od týmu. To jezdil již minutu za Maxem Verstappenem, jenž se tou dobou nacházel ve vedení.
Avšak u Mercedesu se nevyhnuli ani dalším zmatkům a to krátce po nehodě Valtteriho Bottase, jenž vylétl z dráhy ve stejném místě jako dříve Hamilton, pro finského jezdce zde ale veškeré snažení mělo svůj konec. Během následného výjezdu Safety Caru Brit nejprve přišel o čas tím, když mu tým nařídil jej nepředjíždět. Názor změnili až v okamžiku, když Hamilton upozornil na to, že od zpomalovacího vozu dostává zelenou. Jenže než se stihl zařadit na chvost pole, opět se již ostře závodilo. "Prostě nedokážu uvěřit tomu, že to Safety Car udělal," postěžoval si krátce po restartu.
Na konci závodu se ještě dokázal dostat před oba Williamsy na jedenácté místo. "Byl to skutečně zapeklitý den," řekl Hamilton. "Nikoli náš nejlepší výkon, Lewisi," souhlasil s ním také závodní inženýr. "Musíme se na to dlouze a pořádně podívat." Po samotném závodě měli u Mercedesu přece jenom kapku štěstí, protože oba bodující vozy Alfa Romeo byly penalizovány a propadly se mimo první desítku. Tímto se Hamilton dostal ke dvěma bodům, čímž si svůj náskok před stájovým kolegou navýšil na 41 bodů. "Celkově to nebyl snadný víkend," říká Hamilton závěrem. "Závod jsem vedl a cítil jsem se dobře. Prostě tomu tak tento víkend nemělo být."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.