Po technických problémech u Ferrari se z pole position nakonec raduje Hamilton. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Německu jednotliví piloti a představitelé týmů?
Lewis Hamilton, 1. místoNejsem si jistý, jak jsme to dnes dokázali a nevím, co se přesně stalo Ferrari, ale je to pro nás tak důležitý závod, druhá domácí velká cena a slavíme 125, takže je to neuvěřitelné to zvládnout tímto stylem. Přivezli jsme pár novinek a auto bylo hodně dobré. Ferrari byla hodně rychlá a myslím, že byli v jiné lize. Nakonec časy byly dostatečné na to bojovat s Leclercem, pokud by zajel nějaký čas. Bylo by to těsné.
HAM: "I don't know really how we did it today - I'm not quite sure what happened to the Ferraris. It's so important to us, at our second home Grand Prix.I think if Leclerc had done a lap at the end, it would have been close between us."#F1 🇩🇪 #GermanGP pic.twitter.com/GMDkvSU9Yd
— Formula 1 (@F1) July 27, 2019Valtteri Bottas, 3. místoBude to dlouhý závod a velkou roli bude hrát počasí. Jsem z kvalifikace trošku zklamaný, protože jsem se necítil tak dobře jako v ranním tréninku, zvlášť na brzdách, takže se musíme podívat, zda je vše v pořádku. Ferrari byla hodně rychlá, ale nevím, co byl nakonec jejich problém.
BOT: "I think weather is going to play a big part tomorrow, obviously a disappointing qualifying - I didn't really find the confidence I had in FP3"#F1 🇩🇪 #GermanGP pic.twitter.com/UsjC52kNHf
— Formula 1 (@F1) July 27, 2019Toto Wolff, šéf týmuPro Ferrari je to opravdu smůla, Seb je tu doma, potřebujeme ho kvůli fanouškům. Potřebujeme Ferrari silné. Já jsem spokojen, protože to pro nás nezačalo dobře a chyběla rychlost, ale potom se to zlepšilo. Lewis zajel skvělé kolo a zaslouží si pole-position. Valtteri se necítil v autě úplně dobře, trošku se trápil, ale je třetí a má tak zítra velkou šanci.
RED BULLMax Verstappen, 2. místoV Q1 jsem začal celkem konzervativně a v Q3 jsem postrádal trochu přilnavosti, ale je to skvělé vidět tady tolik holandských fanoušků. Je fajn stát v první řadě a uvidíme, jak to zítra dopadne. Mohli jsme mít pole-position, jenže jsem byl v 8. zatáčce moc široký. Nicméně jak jsem řekl, jde o dobrý výsledek.
VER: "I'm really happy to be in P2 on the front row, and it's great to to see so many Dutch fans here - overall it's a good result for us"#F1 #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/NpbXba5YZm
— Formula 1 (@F1) July 27, 2019Pierre Gasly, 4. místoByla to dobrá kvalifikace a zajel jsem dobrá kola, jsem spokojen. Mechanici měli dlouhou noc, to není nikdy příjemné takhle makat, ale auto bylo připraveno a jsem rád, že jsem jim mohl takto poděkovat. Včera jsem jel přes limit, to se stává, ale dnes se to podařilo a zítra by to mělo být dobré, může pršet. Stále je kde se zlepšovat a mohl jsem to udělat lépe, ale zlepšuje se to. Jsem za to rád. Musíme se soustředit na závod a mým cílem je se posunout vpřed. Předpověď je nejasná, ale jsem ze severu Francie, tam prší hodně, jsem na to zvyklý. Podle rychlosti Maxe by to mělo být zítra dobré, ale může se stát cokoliv, jak jsme viděli vloni. Tým se moc snaží a je povzbuzen výhrou v Rakousku, jde to dobré, sice stále ztrácíme, ale doháníme ty před námi.
Christian Horner, šéf týmuByla to pro naše jezdce dobrá kvalifikace. Maxovo druhé místo a Pierrovo čtvrté místo je pro Hondu nejlepší startovní pozicí od GP San Marina 2006.V Q2 jsme měli s Maxem malý problém, který však byl rychle opraven. Bohužel to však znamenalo nutnost změnit strategii, oba jezdci tak budou startovat na nejměkčí sadě pneumatik Pierre se po včerejším incidentu rychle zotavil a čtvrté místo je jeho nejlepším kvalifikačním výsledkem ve Formuli 1. S nepředvídatelným počasím se nám zítra formuje vzrušující závod.
ALFA ROMEOKimi Räikkönen, 5. místoZ kvalifikace na pátém místě mám radost, nicméně je to jen kvalifikace, závod je zítra. Trochu jsme vydělali na neštěstí jiných, ale nakonec jsme stejně museli ta kola zajet, když to hrálo roli a to jsme zvládli. Vůz byl dnes celkem solidní a myslím, že v Q3 jsme mohli být o chlup rychlejší, čtvrté místo bylo možná na dosah, ale to je závodění. Vyčíst naše závodní tempo ze včerejška je velmi obtížné, jelikož podmínky se hodně změnily a zítra mohou být ještě odlišné. Musíme sledovat, zda dorazí déšť a počasí předvídat nejlépe, jak můžeme. Závodit proti velkým týmům bude těžké, dnešní výsledek prostě bereme takový, jaký je, zítra do toho dáme vše a uvidíme, kde skončíme.
Antonio Giovinazzi, 11. místoPřijít o postup do Q3 o pouhou setinu sekundy bylo trochu frustrující. Startujeme těsně za první desítkou, ale důležitý den je zítra a jsem si jist, že se můžeme dostat na body. Chtěli jsme víc, ale jestliže budeme mít slušný start a dobrou strategii, můžeme zabojovat. Nikdo nedokáže předvídat, jaké budeme mít zítra počasí a pokud začne pršet, může se přihodit cokoli. Cílem je mít oba vozy v první desítce, ale klíčem je pokračovat v postupu vpřed.
Frédéric Vasseur, šéf týmuUmístit vůz do třetí řady je kladným výsledkem, ale body se v sobotu nerozdávají, takže se stále musíme soustředit na svou práci. Zatím jsme po celý víkend vypadali konkurenceschopně a z dnešního výsledku máme radost. Kimi vypadal od první části kvalifikace rychlý a ve svém jediném pokusu v Q3 zajel solidní kolo. Škoda, že Antonio s tak malým rozdílem nepostoupil do první desítky, ale pořád je na slušné pozici, aby měl solidní závod. Počasí bude zítra velkou neznámou - najít tu správnou strategii bude zásadní, zejména pokud by měl přijít déšť.
HAASRomain Grosjean, 6. místoMyslím, že od včerejška do dnešního rána byl Kevin s novým balíčkem opravdu spokojený. Je to dobré pochopení vylepšení. Je evidentní, že s teplotami, které se během kvalifikace trochu zvyšovaly, jsem byl spokojenější se svým autem Vždycky chcete být co nejvýš to jde, ale dnes na nás byla zkrátka Alfa až moc rychlá. Závodění ve středu pole je vzrušující. Je to zde těsné. Kdo ví, co se stane zítra, my uděláme maximum. Už se nám v této sezoně stalo, že jsme měli dobré kvalifikace, ale pak těžké závody. Snad to není tento případ a zítra budeme mít dobrý závod. Včera jsme byli také spokojení a nižší teploty by nám v závodě měly pomoct.
Kevin Magnussen 12. místoRáno bylo auto velmi dobré. Včera to naopak bylo docela ošidné, neměli jsme správné vyvážení. Dnes ráno to však vypadalo, že to s chladnějšími podmínkami funguje. V kvalifikaci se, ale teploty opět zvyšovaly, čímž jsme zřejmě trochu ztratili. Nepovedlo se nám dostat do třetí části kvalifikace i tak je to každopádně dobrý návrat oproti včerejšku. Je možné, že zítra bude pršet, takže stát se může cokoliv. Pokud bude sucho budeme mít alespoň možnost zvolit si pneumatiky, takže tu jsou jistá pozitiva.
Günther Steiner, šéf týmuDokončit na šestém a dvanáctém místě je rozhodně po náročném období z posledních měsíců dobré. Bohužel Kevin se těsně nedostal z Q2. Byly tam velmi malé rozestupy, ale z 12. místa si alespoň může volit strategii. Romain odvedl skvělou práci a bude startovat šestý. Nyní musíme vidět, jaké bude zítra počasí. Je třeba, abychom se připravili na déšť, jelikož ten se očekává. Je to dobrá práce celého týmu, dostat nás zpět tam, kde chceme být.
RACING POINTSergio Pérez, 8. místo Jsem s dnešním výsledkem spokojený. Tento víkend jsme udělali krok vpřed, nové díly se postaraly o rozdíl. Zítra máme šanci dobře si zazávodit a bodovat. Dosažení třetí části kvalifikace je po několika těžkých závodech dobré pro celý tým. Dal jsem do toho všechno, rozdíly ve středu pole byly dnes opravdu minimální. Máme tady silné auto, jsem si jist, že můžeme bojovat s těmi kolem nás. Ze zítřejšího závodu chci odejít s body.
Lance Stroll, 15. místo Moje kvalifikace nebyla ideální, neboť vůz dnes mohl dosáhnout Q3. První část kvalifikace byla přitom dobrá, cítil jsem se dobře, ale v Q2 se to ztratilo. Včera jsme byli opravdu silní, ale v Q2 jsme udělali krok zpět, měl jsem problém s vyvážením. Jsem trochu frustrovaný. Na druhou stranu zítra je nový den. Víme, že závody máme často silné. Možná budou mokré podmínky. Vím, že při startu z patnáctého místa to nebude jednoduché, nicméně myslím si, že můžeme získat nějaké body.
Otmar Szafnauer, šéf týmuVylepšili jsme auto a tvrdá práce, kterou jsme odvedli se začíná vyplácet, jak ukázal dnešní kvalifikační výsledek. Sergio je osmý, což je dobrá výchozí pozice. Ve všech třech částech kvalifikace předvedl několik čistých kol. Lance ukázal pokrok, když se dostal do Q2. Pak ho však nějaké problémy s vyvážením uvěznily ve druhé části. Myslím si, ale, že s tempem, které máme v autě se zítra může posunout vpřed.
RENAULTNico Hülkenberg, 9. místoCelkově můžeme být spokojeni, věděli jsme, že to bude těsné, tři desetiny mezi mnou a Danielem a já postoupil. Nedal jsem úplně dohromady kolo a tak jen deváté místo, mohli jsme dostat ještě dvě nebo tři další auta, zítra není nic garantováno, pokud bude pršet a jsem otevřen všemu. Jak ukázal minulý rok, na mokru je to náročné, dáme do toho vše.
Daniel Ricciardo, 13. místoJe to frustrující, ale bylo to neuvěřitelně těsné. Jen tak málo mě dělilo od postupu, ale střed pole je zábava, protože je to tak těsné. Musím přiznat, že jsem mohl udělat víc. Zlepšili jsme se, což bylo dobré. Zítra to může být fajn, pokud zaprší. A i kdyby ne, bude to dobré, je to promíchané, ale zvládneme to.
Alan Permane, sportovní ředitelDobrá práce Nico - bylo to těsné, ale postoupil. Bylo tam šest nebo sedm aut s malými rozestupy a Daniel byl na konci této skupiny. Nepovedla se mu dvanáctá zatáčka. Nico odvedl skvělou práci, ale čisté kolo v Q3 by znamenalo lepší výsledek. Víme, že můžeme získat body, předpověď je nejistá a je tu šance na déšť, jsme připraveni na všechny situace.
FERRARICharles Leclerc, 10. místoNetuším, zda mě zastavilo to stejné, co Sebastiana, na mé straně to byl problém s palivovým systémem. Je to škoda, ale pokusíme se zjistit, co se stalo, aby se to neopakovalo. Je to těžký den, ale doufám, že zítra to bude pozitivní. Auto bylo skvělé a je škoda, že to dopadlo takto.
Leclerc on the issue that stopped him driving in Q3: "I have no idea if it was the same issue as Sebastian, on my side it was a fuel system problem."#F1 🇩🇪 #GermanGP pic.twitter.com/3svPzOudPo
— Formula 1 (@F1) July 27, 2019Sebastian Vettel, 20. místo (bez času)Nevím, co se stalo. Něco se rozbilo v turbu. Je to pochopitelně hodně nemilé, protože auto bylo skvělé, ztratili jsme hodně dobrou šanci, ale snad budeme mít další zítra. Těším se. Bylo by to ale lepší startovat z čela než z chvostu, ale uvidíme.
Heartbreak at Hockenheim for the home boy 💔#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/CX5QxeIhZ7
— Formula 1 (@F1) July 27, 2019Mattia Binotto, šéf týmuJsme velmi zklamáni, je nám líto jezdců, měli dnes šanci. Důkladně prošetříme, co se stalo a co zatím víme je, že se jednalo o dva zcela odlišné problémy, které se nikdy předtím neobjevily. První potíže značily, že se u Seba se jednalo o chlazení, který byl nový, Charles měl problém s palivovou jednotkou. Měli jsme dobrou rychlost, o to více je to frustrující, že jsme to nedokázali zúročit. Jsme naštvaní a já osobně se cítím zodpovědný. Ale jsem si vědom, že to musíme vzít s klidem a odvést co nejlepší práci zítra. Proto tu jsme.
MCLARENLando Norris, 16. místoDnes mi nejvíce scházelo dát dohromady kolo, když se to počítá. Je to škoda, scházely mi asi 2 setiny. Ale věděli jsme, že to bude těsné. S Albonem jsme kamarádi, za jeho zdržování penalizaci nedostanu, byl jsem taky v letmém kole.
Carlos Sainz, 7 místoSamozřejmě jsem s kvalifikací spokojen. Zvláště proto, že mám pocit, že naši soupeři měli oproti nám dnes mírnou rychlostní výhodu. Podařilo se nám, ale dobře reagovat a dát vše dohromady a zajet nějaká solidní kola, takže jsme postoupili do Q3. Pro zítřek máme tedy dobrou výchozí pozici. Hodně se spekuluje o tom, jaké bude zítra počasí. Bez ohledu na to jsme však připraveni bojovat o další body.
Andreas Seidl, šéf týmuV pátečních horkých podmínkách to pro nás bylo těžké. Nicméně jsme si přes noc udělali nějaké domácí úkoly a dnes jsme dokázali v chladnějším počasí dostat z vozu větší výkon. Po třetím tréninku jsme věděli, že ve středu pole půjde o další velmi těsnou bitvu o jejímž výsledku bude rozhodovat každý detail s ohledem na kvalifikaci.
Samozřejmě, že skončit na sedmém a šestnáctém místě v nás zanechává smíšené pocity. Abych byl spravedlivý vůči Landovi, měli jsme na jeho voze problém s baterií, což mu zkomplikovalo dostat se do Q2. Carlos odvedl skvělou práci. Z vozu jsme dostali maximum, to nám zajišťuje dobrou výchozí pozici pro závod. S oběma vozy budeme samozřejmě bojovat. Rovněž jsme viděli předpověď počasí a myslím, že můžeme očekávat vzrušující závod pro fanoušky, kteří jsou zde v Německu.
TORO ROSSODaniil Kvjat, 14. místoBylo to ve středu hodně těsné a opravdu si nemyslím, že jsme mohli udělat víc. V posledním sektoru jsem vyjel zeširoka, stálo mě to asi desetinu, ale vozy před námi měli náskok asi tří desetin. Prostě jsme nebyli konkurenceschopní v porovnání s nejbližšími soupeři. Musíme se na to podívat a poučit se. Počítá se však závod, může ho ovlivnit počasí, pokud zaprší a to zamíchá karty, pokusím se tvrdě pracovat a získat body.
Alexander Albon, 17. místoJe to frustrující, protože jsme možná neměli velkou rychlost, ale rozhodně nejsme sedmnáctí. S Landem to nemá nic společného, taková je zkrátka trať a v posledním sektoru se všichni sjíždějí, pak vzniká chaos. Své kolo jsem začal v podstatě nalepený na převodovku Landa, takže jsme s tím nemohli nic dělat.
Guillaume Dezoteux, šéf výkonnosti vozuMuseli jsme porušit "večerku" a pracovat včera na Alexově autě, ale mechanici odvedli fantastickou práci a auto bylo připraveno. Alex byl spokojenější s vyvážením, ale bohužel v kvalifikaci se auto hůř řídilo a dostal se do provozu. Dojel sedmnáctý, což je zklamání. Daniil měl náročný trénink, ale pracoval s inženýry a zlepšili vyvážení, změny byly krok správným směrem. Bojoval s auty před ním, ale kvůli chybce nepostoupil dál, protože svůj čas nezlepšil, bylo to hodně těsné a neměli jsme auto na to dostat se pohodlně do první desítky. Zítra to vypadá zajímavě, mohou se objevit příležitosti a projdeme si možnosti a agresivní strategie, abychom zaútočili.
WILLIAMSGeorge Russell, 18. místoZ našeho pohledu to nebyl ideální den, jelikož jsme si ve třetím volném tréninku poškodili během výjezdového kola podlahu od nějakých úlomků. V podstatě jsme dnes dopoledne kvůli tomu neměli aktualizovaný balík, takže naše první jízda s ním byla v kvalifikaci. Co se týče vlastností, je určitě velmi odlišný, ale je to zlepšení. Doopravdy jsme neměli příležitost ho vyladit, ale dostali jsme z něj, co šlo. Jasně, že pořád máme co na práci, takže se nadále musíme snažit.
Robert Kubica, 19. místoByl to obtížný den, podmínky na trati se lišily od těch včerejších, ale myslím, že tým spatřil v datech nějaká zlepšení. Udělali jsme vše, co jsme mohli, zejména mechanici. Včera nebo vlastně přes noc neměli snadné chvíle kvůli výměně šasi, avšak za těchto obtížných podmínek odvedli slušnou práci. Z toho, co jsme dnes měli, jsme vydolovali maximum a musíme nadále tvrdě pracovat, abychom se zlepšili.
Dave Robson, hlavní závodní inženýrCelonoční analýza položek, které jsme včera vyzkoušeli ukázala, že se reagují dobře a tak jsme je ve třetím tréninku nasadili na oba vozy. Jak jsme se v noci blížili s pracemi na našem voze ke konci, na Robertově šasi byl zjištěn malý problém a tak bylo uskutečněno rozhodnutí ho vyměnit za náhradní. Dodatečné práce znamenaly, že jsme museli prolomit večerku, abychom náhradní vůz připravili do třetího tréninku. Aby se to povedlo, pracoval tým nesmírně houževnatě a to Robertovi pomohlo prožít bezproblémový den, umožnilo mu to stavět na práci, kterou včera dokončil.
U Georgea byly jeho zkušenosti s novými díly ve třetím tréninku poněkud zkráceny, jelikož jsme se před kvalifikací rozhodli nějaký čas strávit s úpravou podlahy. Toto omezilo jeho příležitosti k porozumění chování nových komponentů a získaní citu pro pneumatiky za dnešních chladnějších podmínek. Kvalifikace byla pro oba jezdce zatěžující, nicméně efektivní a oba dva odvedli při zacházení se svými pneumatikami a vyhýbání se na této krátké trati provozu dobrou práci. Piloti i jejich inženýři dosáhli obstojných časů na kolo a z vozu dostali, co se dalo. Předpověď počasí na zítřek zůstává nejistá a docela je možný déšť. Přes noc se co nejlépe připravíme a těšíme se, až uvidíme, jak budou nové díly během délky závodu fungovat.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.