Pierre Gasly označil víkend v Silverstone za jasně nejlepší v letošní sezóně. Nyní touží dosahovat ještě lepší výsledky.
Francouzský pilot dojel v Británii na čtvrtém místě, po celý víkend byl přitom mnohem blíže svému týmovému kolegovi Maxovi Verstappenovi. Ocenil to obzvlášť po náročném víkendu v Rakousku na začátku měsíce, kdy hodně ztrácel a v závodě dojel o kolo zpět.
"Po Rakousku se udála celkem velká spousta věcí, mnoho schůzek s týmem, který zkoušel vše vylepšit," popisuje Gasly, jenž má na svém kontě 55 bodů a mezi piloty je po 10 podnicích celkově šestý, ovšem se ztrátou 65 bodů na pátého Charlese Leclerca z Ferrari.
"Provedli jsme spoustu změn a zkrátka mě těší, že jsme od prvního tréninku mohli pozorovat pokrok. Silný pátek, silná sobota, silná neděle. Prostě jsem si celý víkend mnohem více užíval, s mým pokrokem tedy můžeme být spokojeni," usmívá se pilot Red Bullu.
Co mu pomohlo v Silverstone pomohlo? "Existuje jednoduše mnoho věcí, které to umožnily. Nešlo o jednu velkou věc, bylo jich prostě mnoho malých, které bylo třeba vyřešit a konečně maximalizovat," odpovídá 23letý jezdec.
Nyní touží po ještě lepším výsledku, než je 4 místo v závodě: "Stále to není perfektní, ale myslím, že jsme v každé oblasti dosáhli obrovského pokroku. Stále musíme najít ten poslední krok navíc, abychom se dostali na pódium, ale celý víkend byl vydařený."
"Já jsem pořád optimistou. Věřil jsem, že když všechno vyřešíme, tak se věci zlepší. Jsem spokojený s tím, jak si ty věci sedly. Myslím si však, že na to v tomto směru musíme dále tlačit, a dosáhnu toho ještě více," slibuje Gasly.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.