Piloti Renaultu byli v poslední kvalifikaci na Velkou cenu Británie 2019 na rovinkách jasně nejrychlejší, zatímco jejich zákazník McLaren první desítku uzavíral. Má k dispozici stejně výkonný mód motoru? A překonal již některý výrobce hranici 1000 koní?
Renault maximálními rychlostmi zaujalDaniel Ricciardo a Nico Hülkenberg patřili v sobotu na speed-trapu v Silverstone k suverénně nejrychlejším pilotům - Australanovi bylo naměřeno 337 km/h, jeho týmovému kolegovi 336,7 km/h. Třetí příčku obsadil Antonio Giovinazzi s motorem Ferrari, jeho ztráta byla nicméně výraznější: 3,7 km/h.
Lando Norris byl s McLarenem s 331,1 km/h osmý a Carlos Sainz s 330,1 km/h desátý - ten zaostával už o 6,9 km/h. Po kvalifikaci neskrýval své překvapení z maximální rychlosti Renaultů, které by měly mít stejný motor a stejné módy jako oni.
McLaren nepochybujeJeho šéf Andreas Seidl však jakékoliv konspirační teorie popírá - podle něj se jim dostává rovnocenného přístupu jako továrním vozům francouzského týmu: "Když se podíváte na data, tak to má co do činění s nastavením, které používá Renault."
"Máme naprostou důvěru v transparentnost mezi námi. A pravidla jsou velmi jasná v tom, že výrobce a zákazník musí vždy dostávat to stejné, pokud jde o vybavení, motorové mapy a věci této povahy," vylučuje šéf McLarenu jakékoliv pochybnosti.
Na otázku, zda by ale Renault přeci jen nemohl mít k dispozici takový mód motoru, který McLaren nemá, Seidl rezolutně odpovídá: "Vůbec ne."
Oba týmy však na dráze patří k největším soupeřům v boji o čtvrtou příčku za silnou trojicí špičkových týmů. Britský tým je na tom po 10 závodech zatím lépe, protože má na svém kontě o 21 bodů více než Renault, od něhož pohonné jednotky odebírá.
1000 koní stále nepřekonánoV oblasti jejich výkonu v F1 zatím nikdo ještě nepřekonal hranici 1000 koní, i když Mercedes s Ferrari k tomu mají blízko. To potvrdil jeden z inženýrů Stříbrných šípů: "Nepovedlo se to ještě ani Ferrari," jež má momentálně nejsilnější motor. "Jsme blízko, ale není to ani tak, že bychom to měli prolomit příští týden."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.