Žádné velké změny v nastavení, ale změna přístupu pomohla podle šéfa týmu Christiana Hornera Pierrovi Gaslymu k podstatně lepší výkonnosti během závodního víkendu v Británii.
Francouzský pilot, jenž po celou sezónu výrazně zaostával za Maxem Verstappenem, předváděl v Silverstone podstatně lepší výkony již od počátečních tréninků - v tom prvním byl dokonce nejrychlejší ze všech a v dalších dvou skončil před svým týmovým kolegou, který vyhrál v Rakousku a Gaslymu tam nadělil celé kolo.
Vydařenou sobotu potvrdil pátým místem v kvalifikaci hned za Holanďanem, Velkou cenu Británie dojel na čtvrté příčce před ním. Nutno ovšem dodat, že Maxovi zkazil závod Sebastian Vettel, který do něj při brzdění narazil - jinak by podle Hornera skončil druhý.
"Pierre po celý víkend odváděl velmi dobrou práci. Hodil za hlavu Rakousko, které pro něj bylo velmi náročné. Myslím, že když dorazil sem, tak se zkrátka soustředil na to, co dělá. Nestaral se o to, co dělá jeho týmový kolega, a prostě se vrátil k základům," vysvětluje šéf Red Bullu.
"Po celý víkend byl jiným jezdcem. Od prvního tréninku byl konkurenceschopný. V tom druhém na tom stavěl, rychlý byl také ve všech třech částech kvalifikace. A v závodě pak znovu předjel brzy Vettela, tvrdě soupeřil s Leclercem. Myslím, že jezdil velmi dobře," hodnotí Horner.
Po Rakousku chtěli udělat maximum pro to, aby se Gasly zlepšil. Dokonce mu umožnil kopírovat nastavení jeho úspěšnějšího týmového kolegy. To podle šéfa Red Bullu za jeho zlepšením nicméně nestálo. Tým v nastavení nedělal "nic podstatného odlišně."
Co tedy stále za vzestupem Gaslyho? "Myslím, že mu rozhodně pomohl jen jeho přístup k víkendu. Prostě se tady objevil a byl konkurenceschopný," odpovídá Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.