Žádné velké změny v nastavení, ale změna přístupu pomohla podle šéfa týmu Christiana Hornera Pierrovi Gaslymu k podstatně lepší výkonnosti během závodního víkendu v Británii.
Francouzský pilot, jenž po celou sezónu výrazně zaostával za Maxem Verstappenem, předváděl v Silverstone podstatně lepší výkony již od počátečních tréninků - v tom prvním byl dokonce nejrychlejší ze všech a v dalších dvou skončil před svým týmovým kolegou, který vyhrál v Rakousku a Gaslymu tam nadělil celé kolo.
Vydařenou sobotu potvrdil pátým místem v kvalifikaci hned za Holanďanem, Velkou cenu Británie dojel na čtvrté příčce před ním. Nutno ovšem dodat, že Maxovi zkazil závod Sebastian Vettel, který do něj při brzdění narazil - jinak by podle Hornera skončil druhý.
"Pierre po celý víkend odváděl velmi dobrou práci. Hodil za hlavu Rakousko, které pro něj bylo velmi náročné. Myslím, že když dorazil sem, tak se zkrátka soustředil na to, co dělá. Nestaral se o to, co dělá jeho týmový kolega, a prostě se vrátil k základům," vysvětluje šéf Red Bullu.
"Po celý víkend byl jiným jezdcem. Od prvního tréninku byl konkurenceschopný. V tom druhém na tom stavěl, rychlý byl také ve všech třech částech kvalifikace. A v závodě pak znovu předjel brzy Vettela, tvrdě soupeřil s Leclercem. Myslím, že jezdil velmi dobře," hodnotí Horner.
Po Rakousku chtěli udělat maximum pro to, aby se Gasly zlepšil. Dokonce mu umožnil kopírovat nastavení jeho úspěšnějšího týmového kolegy. To podle šéfa Red Bullu za jeho zlepšením nicméně nestálo. Tým v nastavení nedělal "nic podstatného odlišně."
Co tedy stále za vzestupem Gaslyho? "Myslím, že mu rozhodně pomohl jen jeho přístup k víkendu. Prostě se tady objevil a byl konkurenceschopný," odpovídá Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.