Podle McLarenu by Lando Norris potřeboval ještě pět kol, aby se mu jeho dvouzastávková strategie ve Velké ceně Británie vyplatila.
Mladý Brit měl našlápnuto k dalšímu dobrému výsledku, tým se však rozhodl nevyužít výjezdu safety-caru k zastávce v boxech, protože krátce předtím přezul z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky. Věřili, že díky zastávce v pozdější fázi závodu bude mít ke konci čerstvější pneumatiky, na kterých se bude moci probojovat na body.
Jenže to nevyšlo - pneumatiky navzdory původním předpokladům v neděli držely podstatně lépe, a Norris by tak potřeboval, aby byl závod alespoň o pět kol delší. Do cíle dojel na 11. místě, v průběhu si rádiem stěžoval na zpackanou strategii. Například Daniel Ricciardo, jenž se s Renaultem na začátku pohyboval za ním, díky zastávce během zpomalovací fáze skončil na sedmé příčce.
"U Landa jsme si vzhledem k těm veškerým datům, které jsme měli o pneumatikách, mysleli, že by to bylo velmi riskantní jed [bez další zastávky] až do cíle závodu. Nakonec jsme chtěli přejít na nové, čerstvé tvrdé pneumatiky, a pak ke konci soupeře dostat. Vypadá to ale, že bychom potřebovali ještě pět dalších kol," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.
Podle Norrise McLaren v případě jeho strategie udělal jasnou chybu, ale nechce jej kvůli tomu kritizovat: "Rozhodli jsme se během safety-caru špatně a nezastavili jsme, když jsme měli. Nešlo o risk, nicméně jsme doufali v to, že několika dalším lidem pneumatiky ke konci odejdou, ale to se nestalo."
"Při zpětném pohledu byla strategie špatná, nešlo ale o nic, co jsme mohli vědět, když jsme činili rozhodnutí. Stále tedy stojím za týmem - neudělal nic špatně. Jen jsme neudělali to správné rozhodnutí," vysvětluje svůj postoj pilot McLarenu.
Přehled všech strategií včetně videa z překonání světového rekordu v boxech najdete zde. Tým může těšit alespoň to, že jeho týmový kolega Carlos Sainz po startu z 13. příčky projel cílem jako šestý před oběma Renaulty. Díky tomu si připsal 8 bodů a v šampionátu konstruktérů náskok na svého francouzského soupeře a dodavatele motorů zvýšil o 1 bod na celkových 21 bodů.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.