Podle McLarenu by Lando Norris potřeboval ještě pět kol, aby se mu jeho dvouzastávková strategie ve Velké ceně Británie vyplatila.
Mladý Brit měl našlápnuto k dalšímu dobrému výsledku, tým se však rozhodl nevyužít výjezdu safety-caru k zastávce v boxech, protože krátce předtím přezul z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky. Věřili, že díky zastávce v pozdější fázi závodu bude mít ke konci čerstvější pneumatiky, na kterých se bude moci probojovat na body.
Jenže to nevyšlo - pneumatiky navzdory původním předpokladům v neděli držely podstatně lépe, a Norris by tak potřeboval, aby byl závod alespoň o pět kol delší. Do cíle dojel na 11. místě, v průběhu si rádiem stěžoval na zpackanou strategii. Například Daniel Ricciardo, jenž se s Renaultem na začátku pohyboval za ním, díky zastávce během zpomalovací fáze skončil na sedmé příčce.
"U Landa jsme si vzhledem k těm veškerým datům, které jsme měli o pneumatikách, mysleli, že by to bylo velmi riskantní jed [bez další zastávky] až do cíle závodu. Nakonec jsme chtěli přejít na nové, čerstvé tvrdé pneumatiky, a pak ke konci soupeře dostat. Vypadá to ale, že bychom potřebovali ještě pět dalších kol," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.
Podle Norrise McLaren v případě jeho strategie udělal jasnou chybu, ale nechce jej kvůli tomu kritizovat: "Rozhodli jsme se během safety-caru špatně a nezastavili jsme, když jsme měli. Nešlo o risk, nicméně jsme doufali v to, že několika dalším lidem pneumatiky ke konci odejdou, ale to se nestalo."
"Při zpětném pohledu byla strategie špatná, nešlo ale o nic, co jsme mohli vědět, když jsme činili rozhodnutí. Stále tedy stojím za týmem - neudělal nic špatně. Jen jsme neudělali to správné rozhodnutí," vysvětluje svůj postoj pilot McLarenu.
Přehled všech strategií včetně videa z překonání světového rekordu v boxech najdete zde. Tým může těšit alespoň to, že jeho týmový kolega Carlos Sainz po startu z 13. příčky projel cílem jako šestý před oběma Renaulty. Díky tomu si připsal 8 bodů a v šampionátu konstruktérů náskok na svého francouzského soupeře a dodavatele motorů zvýšil o 1 bod na celkových 21 bodů.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.