"Špatné rozhodnutí, Norris za týmem přesto stojí." McLaren potřeboval ještě 5 kol, aby jeho strategie zabrala

Lando Norris s McLarenem
Lando Norris s McLarenem, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 17. července 2019 06:30
Sdílej:

Podle McLarenu by Lando Norris potřeboval ještě pět kol, aby se mu jeho dvouzastávková strategie ve Velké ceně Británie vyplatila.

Mladý Brit měl našlápnuto k dalšímu dobrému výsledku, tým se však rozhodl nevyužít výjezdu safety-caru k zastávce v boxech, protože krátce předtím přezul z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky. Věřili, že díky zastávce v pozdější fázi závodu bude mít ke konci čerstvější pneumatiky, na kterých se bude moci probojovat na body.

Jenže to nevyšlo - pneumatiky navzdory původním předpokladům v neděli držely podstatně lépe, a Norris by tak potřeboval, aby byl závod alespoň o pět kol delší. Do cíle dojel na 11. místě, v průběhu si rádiem stěžoval na zpackanou strategii. Například Daniel Ricciardo, jenž se s Renaultem na začátku pohyboval za ním, díky zastávce během zpomalovací fáze skončil na sedmé příčce.

"U Landa jsme si vzhledem k těm veškerým datům, které jsme měli o pneumatikách, mysleli, že by to bylo velmi riskantní jed [bez další zastávky] až do cíle závodu. Nakonec jsme chtěli přejít na nové, čerstvé tvrdé pneumatiky, a pak ke konci soupeře dostat. Vypadá to ale, že bychom potřebovali ještě pět dalších kol," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.

Podle Norrise McLaren v případě jeho strategie udělal jasnou chybu, ale nechce jej kvůli tomu kritizovat: "Rozhodli jsme se během safety-caru špatně a nezastavili jsme, když jsme měli. Nešlo o risk, nicméně jsme doufali v to, že několika dalším lidem pneumatiky ke konci odejdou, ale to se nestalo."

"Při zpětném pohledu byla strategie špatná, nešlo ale o nic, co jsme mohli vědět, když jsme činili rozhodnutí. Stále tedy stojím za týmem - neudělal nic špatně. Jen jsme neudělali to správné rozhodnutí," vysvětluje svůj postoj pilot McLarenu.

Přehled všech strategií včetně videa z překonání světového rekordu v boxech najdete zde. Tým může těšit alespoň to, že jeho týmový kolega Carlos Sainz po startu z 13. příčky projel cílem jako šestý před oběma Renaulty. Díky tomu si připsal 8 bodů a v šampionátu konstruktérů náskok na svého francouzského soupeře a dodavatele motorů zvýšil o 1 bod na celkových 21 bodů.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.