Sebastian Vettel neprožívá podařené období. Ve Ferrari mu roste mladý vyzyvatel a dvaatřicetiletý Němec navíc za uplynulý rok nakupil poměrně dost chyb. Dá se jeho situace srovnávat s tou v sezoně 2014?
Čtyřnásobnému mistru světa Sebastianu Vettelovi se v posledním období příliš nedaří. Vše vlastně začalo téměř přesně před rokem, tehdy zkušený pilot zahodil slibně rozjetý závod na domácí Grand Prix Německa.
Ze zpětného pohledu se právě v tento moment začaly rozplývat naděje Vettela i Ferrari na mistrovský titul v ročníku 2018. Od té doby dokázal dvaatřicetiletý jezdec triumfovat pouze jednou (Spa), což je pro čtyřnásobného šampiona nepochybně málo.
Pro ročník 2019 navíc nahradil Kimiho Räikkönena v druhém monopostu stáje z Maranella ambiciózní Charles Leclerc, jenž svého staršího kolegu patřičně prohání. Mladý Monačan dokázal Vettela porazit v posledních třech závodech i kvalifikacích a jeho ztráta na jednoho z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole se snížila k hodnotě pouhých tří bodů. Vettelova situace tak začíná nápadně připomínat rok 2014. Ve zmíněné sezoně přišel k Red Bullu Australan Daniel Ricciardo a dokázal Němce v konečném hodnocení porazit. Ten se na další rok upsal Ferrari.
„Byl jsem frustrovaný v roce 2014, ale myslím, že se to nedá srovnávat. Za prvé je to už dávno a za druhé situace je úplně jiná. Nemáme výsledky. Minulý závod však mohl dopadnout jinak. Měli bychom být fér a nehodnotit jej pouze podle jednoho kola. Kola před tím incidentem byla dobrá, vystartovali jsme z šesté pozice, přičemž jsme se dokázali dostat na třetí příčku, což určitě nebyla náhoda. Mohli byste argumentovat safety-carem, avšak to patří k závodění. Zkusili jsme udělat něco jiného a zabralo to,“ ohlíží se pilot Ferrari k poslednímu závodu ve Velké Británii, z něhož se vyřadil po chybě a kolizi s Maxem Verstappenem.
„Rovněž v dalších závodech jsme mohli posbírat lepší výsledky, ale nestalo se. Nedělám si však starosti, věřím, že se to otočí. Už se těším na Německo,“ dodal optimisticky Sebastian Vettel. Dokáže zastavit sérii svých nezdarů?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.