Sebastian Vettel neprožívá podařené období. Ve Ferrari mu roste mladý vyzyvatel a dvaatřicetiletý Němec navíc za uplynulý rok nakupil poměrně dost chyb. Dá se jeho situace srovnávat s tou v sezoně 2014?
Čtyřnásobnému mistru světa Sebastianu Vettelovi se v posledním období příliš nedaří. Vše vlastně začalo téměř přesně před rokem, tehdy zkušený pilot zahodil slibně rozjetý závod na domácí Grand Prix Německa.
Ze zpětného pohledu se právě v tento moment začaly rozplývat naděje Vettela i Ferrari na mistrovský titul v ročníku 2018. Od té doby dokázal dvaatřicetiletý jezdec triumfovat pouze jednou (Spa), což je pro čtyřnásobného šampiona nepochybně málo.
Pro ročník 2019 navíc nahradil Kimiho Räikkönena v druhém monopostu stáje z Maranella ambiciózní Charles Leclerc, jenž svého staršího kolegu patřičně prohání. Mladý Monačan dokázal Vettela porazit v posledních třech závodech i kvalifikacích a jeho ztráta na jednoho z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole se snížila k hodnotě pouhých tří bodů. Vettelova situace tak začíná nápadně připomínat rok 2014. Ve zmíněné sezoně přišel k Red Bullu Australan Daniel Ricciardo a dokázal Němce v konečném hodnocení porazit. Ten se na další rok upsal Ferrari.
„Byl jsem frustrovaný v roce 2014, ale myslím, že se to nedá srovnávat. Za prvé je to už dávno a za druhé situace je úplně jiná. Nemáme výsledky. Minulý závod však mohl dopadnout jinak. Měli bychom být fér a nehodnotit jej pouze podle jednoho kola. Kola před tím incidentem byla dobrá, vystartovali jsme z šesté pozice, přičemž jsme se dokázali dostat na třetí příčku, což určitě nebyla náhoda. Mohli byste argumentovat safety-carem, avšak to patří k závodění. Zkusili jsme udělat něco jiného a zabralo to,“ ohlíží se pilot Ferrari k poslednímu závodu ve Velké Británii, z něhož se vyřadil po chybě a kolizi s Maxem Verstappenem.
„Rovněž v dalších závodech jsme mohli posbírat lepší výsledky, ale nestalo se. Nedělám si však starosti, věřím, že se to otočí. Už se těším na Německo,“ dodal optimisticky Sebastian Vettel. Dokáže zastavit sérii svých nezdarů?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.