Sebastian Vettel neprožívá podařené období. Ve Ferrari mu roste mladý vyzyvatel a dvaatřicetiletý Němec navíc za uplynulý rok nakupil poměrně dost chyb. Dá se jeho situace srovnávat s tou v sezoně 2014?
Čtyřnásobnému mistru světa Sebastianu Vettelovi se v posledním období příliš nedaří. Vše vlastně začalo téměř přesně před rokem, tehdy zkušený pilot zahodil slibně rozjetý závod na domácí Grand Prix Německa.
Ze zpětného pohledu se právě v tento moment začaly rozplývat naděje Vettela i Ferrari na mistrovský titul v ročníku 2018. Od té doby dokázal dvaatřicetiletý jezdec triumfovat pouze jednou (Spa), což je pro čtyřnásobného šampiona nepochybně málo.
Pro ročník 2019 navíc nahradil Kimiho Räikkönena v druhém monopostu stáje z Maranella ambiciózní Charles Leclerc, jenž svého staršího kolegu patřičně prohání. Mladý Monačan dokázal Vettela porazit v posledních třech závodech i kvalifikacích a jeho ztráta na jednoho z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole se snížila k hodnotě pouhých tří bodů. Vettelova situace tak začíná nápadně připomínat rok 2014. Ve zmíněné sezoně přišel k Red Bullu Australan Daniel Ricciardo a dokázal Němce v konečném hodnocení porazit. Ten se na další rok upsal Ferrari.
„Byl jsem frustrovaný v roce 2014, ale myslím, že se to nedá srovnávat. Za prvé je to už dávno a za druhé situace je úplně jiná. Nemáme výsledky. Minulý závod však mohl dopadnout jinak. Měli bychom být fér a nehodnotit jej pouze podle jednoho kola. Kola před tím incidentem byla dobrá, vystartovali jsme z šesté pozice, přičemž jsme se dokázali dostat na třetí příčku, což určitě nebyla náhoda. Mohli byste argumentovat safety-carem, avšak to patří k závodění. Zkusili jsme udělat něco jiného a zabralo to,“ ohlíží se pilot Ferrari k poslednímu závodu ve Velké Británii, z něhož se vyřadil po chybě a kolizi s Maxem Verstappenem.
„Rovněž v dalších závodech jsme mohli posbírat lepší výsledky, ale nestalo se. Nedělám si však starosti, věřím, že se to otočí. Už se těším na Německo,“ dodal optimisticky Sebastian Vettel. Dokáže zastavit sérii svých nezdarů?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.