Valtteri Bottas podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa učinil v Silverstone významný krok k prodloužení své smlouvy, mladý Esteban Ocon proto o svém místu pro příští rok jedná s několika jinými týmy.
Finský pilot vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu Británie, ale jeho týmový kolega Lewis Hamilton se po výjezdu safety-caru a zastávce "zdarma" dostal šťastně před něj.
Vyhrál by v Silverstone Bottas, nebýt safety-caru?Závod by nicméně zřejmě vyhrál i tak. Bottas se totiž držel dvou-zastávkové strategie, která po sobotě vypadala z pohledu týmů i dodavatele pneumatik jasně výhodněji, zatímco Brit by těžil z jízdy na jednu zastávku, protože Mercedes by strategie mezi své piloty rozdělil. A tvrdší směsi v neděli držely podstatně lépe než v předchozích dnech.
"Upřímně jsme si mysleli, že jediná zastávka dnes byla zcela mimo hru, což byla z naší strany chyba. Středně-tvrdá - tvrdá byla nakonec nejrychlejší strategií, my jsme si však mysleli, že bude mnohem pomalejší," prozradil Bottas po závodě.
Mercedes je s Bottasem spokojenýCílem projel až jako druhý za Hamiltonem, Wolff ale ocenil jeho výkon s tím, že si "zasloužil vyhrát." Podle něj si tím také řekl o novou smlouvu: "Udělal dobrý krok tímto směrem."
No inch given between the two Silver ArrowsA brilliant mini-battle at the start of Sunday's race#BritishGP 🇬🇧 #F1 (sound on) pic.twitter.com/ob8kKxm2So
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019"Šlo zatím o jeho nejlepší výkon od počátku sezóny. Nevzdává se a má na to, aby se mohl rovnocenně postavit Lewisovi v kvalifikaci," pokračuje šéf Mercedesu, jenž byl spokojený i s tím, jak spolu tvrdě a čistě zároveň na dráze jeho piloti na začátku závodu v Silverstone bojovali: "Šlo o férové a vzrušující závodění."
A co Ocon?Nabízí se však otázka, co bude s jejich rezervním pilotem Estebanem Oconem, jemuž slíbil v roce 2020 sedačku ve Formuli 1. Mladý talent Mercedesu byl totiž často spojován právě s Bottasovým místem.
"Probíhají jednání s mnoha různým týmy. Momentálně jde jen o jednání. Naučil jsem se, že dokud není smlouva podepsána, tak místo není nikdy jisté," říká Ocon, jenž loni po sezóně u Racing Pointu z F1 překvapivě vypadl.
"Příležitosti ale přijdou. Musíme pracovat na tom, abychom poznali, co bude příští rok možné. Momentálně se to však vyvíjí správným směrem," pokračuje 22letý Francouz.
Bude se muset spokojit s nejpomalejším Williamsem?Wolff by byl moc rád, kdyby se jeho svěřenec do F1 v příští sezóně vrátil, i kdyby to nebylo s německým týmem. "To je fantastické. Znamená to, že mě Toto a můj tým plně podporují a chtějí, abych byl ve voze, bez ohledu na to jak. Je to pro mě hodně zvláštní, když to slyším. Opravdu mi věří," těší Ocona.
To by ale mohlo znamenat, že by se vrátil v méně konkurenceschopném vozem. Přijal by ambiciózní mladík takovou nabídku? "Musím se do F1 vrátit, takže uvidíme. Mým cílem ale je být v konkurenceschopném autě," odpovídá Ocon.
Podle našich zpráv vede mladý pilot jednání kromě Williamsu také s Haasem a s Renaultem.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.