Valtteri Bottas podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa učinil v Silverstone významný krok k prodloužení své smlouvy, mladý Esteban Ocon proto o svém místu pro příští rok jedná s několika jinými týmy.
Finský pilot vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu Británie, ale jeho týmový kolega Lewis Hamilton se po výjezdu safety-caru a zastávce "zdarma" dostal šťastně před něj.
Vyhrál by v Silverstone Bottas, nebýt safety-caru?Závod by nicméně zřejmě vyhrál i tak. Bottas se totiž držel dvou-zastávkové strategie, která po sobotě vypadala z pohledu týmů i dodavatele pneumatik jasně výhodněji, zatímco Brit by těžil z jízdy na jednu zastávku, protože Mercedes by strategie mezi své piloty rozdělil. A tvrdší směsi v neděli držely podstatně lépe než v předchozích dnech.
"Upřímně jsme si mysleli, že jediná zastávka dnes byla zcela mimo hru, což byla z naší strany chyba. Středně-tvrdá - tvrdá byla nakonec nejrychlejší strategií, my jsme si však mysleli, že bude mnohem pomalejší," prozradil Bottas po závodě.
Mercedes je s Bottasem spokojenýCílem projel až jako druhý za Hamiltonem, Wolff ale ocenil jeho výkon s tím, že si "zasloužil vyhrát." Podle něj si tím také řekl o novou smlouvu: "Udělal dobrý krok tímto směrem."
No inch given between the two Silver ArrowsA brilliant mini-battle at the start of Sunday's race#BritishGP 🇬🇧 #F1 (sound on) pic.twitter.com/ob8kKxm2So
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019"Šlo zatím o jeho nejlepší výkon od počátku sezóny. Nevzdává se a má na to, aby se mohl rovnocenně postavit Lewisovi v kvalifikaci," pokračuje šéf Mercedesu, jenž byl spokojený i s tím, jak spolu tvrdě a čistě zároveň na dráze jeho piloti na začátku závodu v Silverstone bojovali: "Šlo o férové a vzrušující závodění."
A co Ocon?Nabízí se však otázka, co bude s jejich rezervním pilotem Estebanem Oconem, jemuž slíbil v roce 2020 sedačku ve Formuli 1. Mladý talent Mercedesu byl totiž často spojován právě s Bottasovým místem.
"Probíhají jednání s mnoha různým týmy. Momentálně jde jen o jednání. Naučil jsem se, že dokud není smlouva podepsána, tak místo není nikdy jisté," říká Ocon, jenž loni po sezóně u Racing Pointu z F1 překvapivě vypadl.
"Příležitosti ale přijdou. Musíme pracovat na tom, abychom poznali, co bude příští rok možné. Momentálně se to však vyvíjí správným směrem," pokračuje 22letý Francouz.
Bude se muset spokojit s nejpomalejším Williamsem?Wolff by byl moc rád, kdyby se jeho svěřenec do F1 v příští sezóně vrátil, i kdyby to nebylo s německým týmem. "To je fantastické. Znamená to, že mě Toto a můj tým plně podporují a chtějí, abych byl ve voze, bez ohledu na to jak. Je to pro mě hodně zvláštní, když to slyším. Opravdu mi věří," těší Ocona.
To by ale mohlo znamenat, že by se vrátil v méně konkurenceschopném vozem. Přijal by ambiciózní mladík takovou nabídku? "Musím se do F1 vrátit, takže uvidíme. Mým cílem ale je být v konkurenceschopném autě," odpovídá Ocon.
Podle našich zpráv vede mladý pilot jednání kromě Williamsu také s Haasem a s Renaultem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.