Valtteri Bottas podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa učinil v Silverstone významný krok k prodloužení své smlouvy, mladý Esteban Ocon proto o svém místu pro příští rok jedná s několika jinými týmy.
Finský pilot vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu Británie, ale jeho týmový kolega Lewis Hamilton se po výjezdu safety-caru a zastávce "zdarma" dostal šťastně před něj.
Vyhrál by v Silverstone Bottas, nebýt safety-caru?Závod by nicméně zřejmě vyhrál i tak. Bottas se totiž držel dvou-zastávkové strategie, která po sobotě vypadala z pohledu týmů i dodavatele pneumatik jasně výhodněji, zatímco Brit by těžil z jízdy na jednu zastávku, protože Mercedes by strategie mezi své piloty rozdělil. A tvrdší směsi v neděli držely podstatně lépe než v předchozích dnech.
"Upřímně jsme si mysleli, že jediná zastávka dnes byla zcela mimo hru, což byla z naší strany chyba. Středně-tvrdá - tvrdá byla nakonec nejrychlejší strategií, my jsme si však mysleli, že bude mnohem pomalejší," prozradil Bottas po závodě.
Mercedes je s Bottasem spokojenýCílem projel až jako druhý za Hamiltonem, Wolff ale ocenil jeho výkon s tím, že si "zasloužil vyhrát." Podle něj si tím také řekl o novou smlouvu: "Udělal dobrý krok tímto směrem."
No inch given between the two Silver ArrowsA brilliant mini-battle at the start of Sunday's race#BritishGP 🇬🇧 #F1 (sound on) pic.twitter.com/ob8kKxm2So
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019"Šlo zatím o jeho nejlepší výkon od počátku sezóny. Nevzdává se a má na to, aby se mohl rovnocenně postavit Lewisovi v kvalifikaci," pokračuje šéf Mercedesu, jenž byl spokojený i s tím, jak spolu tvrdě a čistě zároveň na dráze jeho piloti na začátku závodu v Silverstone bojovali: "Šlo o férové a vzrušující závodění."
A co Ocon?Nabízí se však otázka, co bude s jejich rezervním pilotem Estebanem Oconem, jemuž slíbil v roce 2020 sedačku ve Formuli 1. Mladý talent Mercedesu byl totiž často spojován právě s Bottasovým místem.
"Probíhají jednání s mnoha různým týmy. Momentálně jde jen o jednání. Naučil jsem se, že dokud není smlouva podepsána, tak místo není nikdy jisté," říká Ocon, jenž loni po sezóně u Racing Pointu z F1 překvapivě vypadl.
"Příležitosti ale přijdou. Musíme pracovat na tom, abychom poznali, co bude příští rok možné. Momentálně se to však vyvíjí správným směrem," pokračuje 22letý Francouz.
Bude se muset spokojit s nejpomalejším Williamsem?Wolff by byl moc rád, kdyby se jeho svěřenec do F1 v příští sezóně vrátil, i kdyby to nebylo s německým týmem. "To je fantastické. Znamená to, že mě Toto a můj tým plně podporují a chtějí, abych byl ve voze, bez ohledu na to jak. Je to pro mě hodně zvláštní, když to slyším. Opravdu mi věří," těší Ocona.
To by ale mohlo znamenat, že by se vrátil v méně konkurenceschopném vozem. Přijal by ambiciózní mladík takovou nabídku? "Musím se do F1 vrátit, takže uvidíme. Mým cílem ale je být v konkurenceschopném autě," odpovídá Ocon.
Podle našich zpráv vede mladý pilot jednání kromě Williamsu také s Haasem a s Renaultem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.