Charles Leclerc vysvětluje, proč s Maxem Verstappenem ve Velké ceně Británie bojoval tvrději než kdykoliv dříve.
Pilot Ferrari bojoval s Holanďanem v Silverstone na hraně pravidel a ke kontaktu často scházely jen centimetry. Na dráze vedle sebe strávili spoustu času, nakonec se z pódia radoval Leclerc poté, co Verstappena zezadu sestřelil druhý pilot Ferrari Sebastian Vettel.
Jezdec Red Bullu si zvýšené úsilí svého soupeře vysvětloval tím, že jej zkrátka ještě hodně štve porážka z předchozího závodu v Rakousku, kde ho v samotném závěru po ostrém souboji předjel: "Myslím, že ho stále ještě trochu bolí Rakousko stále trochu bolavý, proto se bránil opravdu tvrdě. Ale to je v pohodě, já to schvaluji."
Leclerc s tím ale nesouhlasí. Podle něj zkrátka jen přijal způsob, jakým se brání Verstappen, což mu před 2 týdny prošlo bez trestu: "Pokud po Rakousku komisaři akceptovali toto naše závodění, tak já takto budu závodit moc rád. A to jsem také tento víkend dělal."
🎥 🤩Verstappen hunts down Leclerc#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/VdtzP9Qqdk
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019"Nebylo v tom tedy nic osobního, jen jsem závodil tvrději než obvykle, protože cítím, že v posledních dvou závodech nebo možná i trochu dříve si Formule 1 přeje tvrdší závodění. Myslím, že my jako piloti tlačíme na to, abychom mohli závodit tvrději. To se nám líbí nejvíce, takto závodit. A to jsem se také držel," pokračuje pilot Ferrari.
Víkendovou Velkou cenu Británie označil za "zřejmě svůj nejzábavnější závod své kariéry ve Formuli 1. Hodně jsem si ho užil, šlo o velmi tvrdé závodění. Vždy na hraně, ale v rámci pravidel. Fakt jsem si ten souboj užil," dodal Leclerc, jenž projel cílem za oběma Mercedesy jako třetí.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.