Charles Leclerc vysvětluje, proč s Maxem Verstappenem ve Velké ceně Británie bojoval tvrději než kdykoliv dříve.
Pilot Ferrari bojoval s Holanďanem v Silverstone na hraně pravidel a ke kontaktu často scházely jen centimetry. Na dráze vedle sebe strávili spoustu času, nakonec se z pódia radoval Leclerc poté, co Verstappena zezadu sestřelil druhý pilot Ferrari Sebastian Vettel.
Jezdec Red Bullu si zvýšené úsilí svého soupeře vysvětloval tím, že jej zkrátka ještě hodně štve porážka z předchozího závodu v Rakousku, kde ho v samotném závěru po ostrém souboji předjel: "Myslím, že ho stále ještě trochu bolí Rakousko stále trochu bolavý, proto se bránil opravdu tvrdě. Ale to je v pohodě, já to schvaluji."
Leclerc s tím ale nesouhlasí. Podle něj zkrátka jen přijal způsob, jakým se brání Verstappen, což mu před 2 týdny prošlo bez trestu: "Pokud po Rakousku komisaři akceptovali toto naše závodění, tak já takto budu závodit moc rád. A to jsem také tento víkend dělal."
🎥 🤩Verstappen hunts down Leclerc#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/VdtzP9Qqdk
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019"Nebylo v tom tedy nic osobního, jen jsem závodil tvrději než obvykle, protože cítím, že v posledních dvou závodech nebo možná i trochu dříve si Formule 1 přeje tvrdší závodění. Myslím, že my jako piloti tlačíme na to, abychom mohli závodit tvrději. To se nám líbí nejvíce, takto závodit. A to jsem se také držel," pokračuje pilot Ferrari.
Víkendovou Velkou cenu Británie označil za "zřejmě svůj nejzábavnější závod své kariéry ve Formuli 1. Hodně jsem si ho užil, šlo o velmi tvrdé závodění. Vždy na hraně, ale v rámci pravidel. Fakt jsem si ten souboj užil," dodal Leclerc, jenž projel cílem za oběma Mercedesy jako třetí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.