Charles Leclerc vysvětluje, proč s Maxem Verstappenem ve Velké ceně Británie bojoval tvrději než kdykoliv dříve.
Pilot Ferrari bojoval s Holanďanem v Silverstone na hraně pravidel a ke kontaktu často scházely jen centimetry. Na dráze vedle sebe strávili spoustu času, nakonec se z pódia radoval Leclerc poté, co Verstappena zezadu sestřelil druhý pilot Ferrari Sebastian Vettel.
Jezdec Red Bullu si zvýšené úsilí svého soupeře vysvětloval tím, že jej zkrátka ještě hodně štve porážka z předchozího závodu v Rakousku, kde ho v samotném závěru po ostrém souboji předjel: "Myslím, že ho stále ještě trochu bolí Rakousko stále trochu bolavý, proto se bránil opravdu tvrdě. Ale to je v pohodě, já to schvaluji."
Leclerc s tím ale nesouhlasí. Podle něj zkrátka jen přijal způsob, jakým se brání Verstappen, což mu před 2 týdny prošlo bez trestu: "Pokud po Rakousku komisaři akceptovali toto naše závodění, tak já takto budu závodit moc rád. A to jsem také tento víkend dělal."
🎥 🤩Verstappen hunts down Leclerc#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/VdtzP9Qqdk
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019"Nebylo v tom tedy nic osobního, jen jsem závodil tvrději než obvykle, protože cítím, že v posledních dvou závodech nebo možná i trochu dříve si Formule 1 přeje tvrdší závodění. Myslím, že my jako piloti tlačíme na to, abychom mohli závodit tvrději. To se nám líbí nejvíce, takto závodit. A to jsem se také držel," pokračuje pilot Ferrari.
Víkendovou Velkou cenu Británie označil za "zřejmě svůj nejzábavnější závod své kariéry ve Formuli 1. Hodně jsem si ho užil, šlo o velmi tvrdé závodění. Vždy na hraně, ale v rámci pravidel. Fakt jsem si ten souboj užil," dodal Leclerc, jenž projel cílem za oběma Mercedesy jako třetí.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.