"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Pierre Gasly během Velké ceny Británie
Pierre Gasly během Velké ceny Británie, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 15. července 2019 06:30
Sdílej:

Šéf Christian Horner po Velké ceně Británie prozradil, že sám musel Pierrovi Gaslymu nařídit, aby před sebe pustil Maxe Verstappena poté, co neodpovídal na sérii pokynů, aby tak učinil.

Holanďan se za svého týmového kolegu propadl během druhé zastávky v boxech krátce na to, co se po havárii Antonia Giovinazziho na dráze objevil safety-car. Po restartu byli piloti Red Bullu seřazeni za sebou s tím, že jim pneumatiky měly vydržet až do konce.

Závodní inženýr Gaslymu třikrát zopakoval, že by měl Verstappena ihned pustit před sebe, protože má jinou strategii. Francouz však odpověděl až na třetí pokus.

Max si mezitím stěžoval, že jej týmový kolega, který v Silverstone jezdil mnohem lépe než v předchozích závodech, zdržuje: "Jsem tady zaseknutý." Gasly jezdil za Sebastianem Vettelem, jenž mu ujížděl, Verstappen byl pod tlakem druhého vozu Ferrari Charlese Leclerca.

Radiokomunikace Red Bullu během GP Británie 2019Inženýr Gaslymu (začátek 26. kola): Nezapomeň, že jsme na odlišných   strategiích. Nezdržuj Maxe, jsme na odlišných strategiích!Inženýr Gaslymu (rovinka Wellington): Neztrácej čas s Maxem, nech ho   jet, pokud se o to pokusí, následuj jej za Vettelem.Inženýr Gaslymu (rovinka Wellington): Nezdržuj Maxe, Pierre. Nezdržuj   Maxe.Gasly inženýrovi: Nezdržuji ho.Inženýr Gaslymu: Rozumím, rádio funguje.Horner Gaslymu: Pierre, tady je Christian, musíš pustit Maxe před sebe, jsi   na jiné strategii!Inženýr Gaslymu: Díky, kámo.

Inženýři o problému informovali šéfa týmu, který Gaslymu jasně nařídil, aby Verstappena ihned pustil před sebe, což Pierre poté splnil, když zpomalil na rovince Hangar, což je v čase na kolo stálo přibližně 2 sekundy.

"Šlo o jinou strategii a my jsme si mysleli, že by to pro celkový obrázek mohlo být lepší. Možná jsme tam ztratili trochu času, mohlo to být trochu jiné, ale nebyl by to velký rozdíl. Jeli jsme odlišné strategie," komentoval Gasly.

Pilot Red Bullu byl přitom v podobné situaci už loni v Brazílii, kdy ho tehdy Toro Rosso opakovaně žádalo, aby před sebe pustil svého týmového kolegu Brendona Hartleyho, trvalo mu to však několik kol.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.