Šéf Christian Horner po Velké ceně Británie prozradil, že sám musel Pierrovi Gaslymu nařídit, aby před sebe pustil Maxe Verstappena poté, co neodpovídal na sérii pokynů, aby tak učinil.
Holanďan se za svého týmového kolegu propadl během druhé zastávky v boxech krátce na to, co se po havárii Antonia Giovinazziho na dráze objevil safety-car. Po restartu byli piloti Red Bullu seřazeni za sebou s tím, že jim pneumatiky měly vydržet až do konce.
Závodní inženýr Gaslymu třikrát zopakoval, že by měl Verstappena ihned pustit před sebe, protože má jinou strategii. Francouz však odpověděl až na třetí pokus.
Max si mezitím stěžoval, že jej týmový kolega, který v Silverstone jezdil mnohem lépe než v předchozích závodech, zdržuje: "Jsem tady zaseknutý." Gasly jezdil za Sebastianem Vettelem, jenž mu ujížděl, Verstappen byl pod tlakem druhého vozu Ferrari Charlese Leclerca.
Radiokomunikace Red Bullu během GP Británie 2019Inženýr Gaslymu (začátek 26. kola): Nezapomeň, že jsme na odlišných strategiích. Nezdržuj Maxe, jsme na odlišných strategiích!Inženýr Gaslymu (rovinka Wellington): Neztrácej čas s Maxem, nech ho jet, pokud se o to pokusí, následuj jej za Vettelem.Inženýr Gaslymu (rovinka Wellington): Nezdržuj Maxe, Pierre. Nezdržuj Maxe.Gasly inženýrovi: Nezdržuji ho.Inženýr Gaslymu: Rozumím, rádio funguje.Horner Gaslymu: Pierre, tady je Christian, musíš pustit Maxe před sebe, jsi na jiné strategii!Inženýr Gaslymu: Díky, kámo.
Inženýři o problému informovali šéfa týmu, který Gaslymu jasně nařídil, aby Verstappena ihned pustil před sebe, což Pierre poté splnil, když zpomalil na rovince Hangar, což je v čase na kolo stálo přibližně 2 sekundy.
"Šlo o jinou strategii a my jsme si mysleli, že by to pro celkový obrázek mohlo být lepší. Možná jsme tam ztratili trochu času, mohlo to být trochu jiné, ale nebyl by to velký rozdíl. Jeli jsme odlišné strategie," komentoval Gasly.
Pilot Red Bullu byl přitom v podobné situaci už loni v Brazílii, kdy ho tehdy Toro Rosso opakovaně žádalo, aby před sebe pustil svého týmového kolegu Brendona Hartleyho, trvalo mu to však několik kol.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.