Max Verstappen svedl ve Velké ceně Británie s Charlesem Leclercem několik tvrdých soubojů. Z toho, jak se pilot Ferrari bránil šlo podle Maxe vidět, že ho prohra v Rakousku stále hodně štve.
Leclerc se dlouho bránil útokům Verstappena, o svou pozici nakonec přišel po zastávkách v boxech v 21. kole. Jeho manévry, zejména ten v 19. kole, byly podstatně agresivnější než před 2 týdny v Rakousku, kdy jej pilot Red Bullu v závěru po kontaktu nečekaně připravil o vítězství.
"Jsem velmi hrdý na bitvy, které jsme svedli na trati. Myslím, že poslední závod mi otevřel oči, pokud jde o to, kam až můžeme zajít, a je to skvělé bojovat v tomto směru v F1 na limitu," uvedl Leclerc po závodě.
Jak hodnotí houževnatější obranu svého soupeře Verstappen? "Myslím, že je po Rakousku stále trochu bolavý, proto se bránil opravdu tvrdě. Ale to je v pohodě, já to schvaluji," odpovídá.
"Samozřejmě jsem nechtěl v těchto soubojích moc riskovat poškození vozu, protože jsem věděl, že jsme o něco rychlejší, takže jsem si jen musel vybrat svůj okamžik. Naštěstí to tým udělal za mě dobrou strategií, pak už to vypadalo, že máme zaděláno na dobrý výsledek," pokračuje Verstappen.
Max vs. Charles, Silverstone 2019The pit lane edition...#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/3zddO185K0
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019Jenže pódia se nakonec nedočkal poté, co do něj při brzdění zezadu narazil Leclercův týmový kolega Sebastian Vettel, jenž byl po následné penalizaci klasifikován až na 16. místě za Robertem Kubicou. Nebýt jeho chyby, tak u Red Bullu věří, že by Max mohl dojet dokonce druhý před jedním z Mercedesů.
"Byli jsme v závodě jasně rychlejší než Ferrari. Nikdy jsem ale neměl čistá kola. Myslím, že Lewis byl fakt rychlý, ale obecně jsme podle mě dnes mohli skončit druzí či třetí," komentuje Verstappen.
"Je to velmi frustrující a je samozřejmě pozoruhodné, že to auto vydrželo. Frustrující proto, že předvedl skvělý manévr na Seba a dokážu si jen představit, že Seb to zcela špatně odhadl, zablokoval kola a narazil do něj. Maxe tím vystrčil ze zaručeného pódia. Které místo na pódiu by to bylo, to přesně nevíme. Určitě by na trati byl druhý, jestli by ho pak Valtteri dohnal či nikoliv, to se už nedovíme," dodal Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.