SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo dnes pracoval v boxech nejrychleji, jaké strategie týmy zvolily pro Velkou cenu Británie 2019 a jak jim fungovaly pneumatiky?
Red Bull dnes v boxech dominoval - jeho tři zastávky byly nejrychlejší ze všech, Gaslyho ve 12. kole odbavil za 1,9 vteřiny, Verstappena o kolo později za 1,96 s a ve 20 kole za 2,06. Nový světový rekord, parádní práce!
Gone in 1️⃣.9️⃣1️⃣ seconds! A. NEW. WORLD. RECORD!!! 👏👏👏 @redbullracing#BritishGP 🇬🇧 #F1 @DHL_Motorsports pic.twitter.com/5n1dliB0TX
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019Williams se dnes musel spokojit až se 4. nejrychlejší zastávkou, když Kubicu v 20. kole zdržel 2,14 s. Ferrari patří pátá pozice, Vettela ve stejném kole přezulo za 2,25 s. Na dalších místech se seřadili Renault, McLaren, Mercedes a Alfa Romeo.
Do závodu startovalo 11 jezdců na středně-tvrdých pneumatikách - z první desítky povinně pouze Mercedesy a Red Bully, 9 jich začínalo na měkkých.
Analysis of those crucial @Max33Verstappen and @Charles_Leclerc pit stops from Silverstone on Sunday 👀The full episode of Weekend Debrief is available now to F1TV Pro subscribers 🍿>> https://t.co/kp7hdzvT19#F1 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/xVj9kA99ST
— Formula 1 (@F1) July 18, 2019Jak jsme včera předpovídali, většina týmů volila dvouzastávkovou strategii, s jednou zastávkou si vystačilo 8 pilotů, Pérez do boxů zamířil dokonce třikrát.
Závod vyhrál Hamilton, který stavěl pouze jednou, když přezul ze středně-tvrdých na tvrdé během výjezdu safety-caru v polovině závodu. Z první trojice byl ale jediný, ostatní do boxů zajeli dvakrát. U prvních pěti pilotů jsme viděli čtyři odlišné strategie. Safety-car představoval zlom v závodě, téměř všichni přední piloti ho využili k zastávce v boxech.
Nejdéle na jedné sadě pneumatik vydržel Gasly - 40 kol na tvrdé směsi představovalo 77 % velké ceny vypsané na 52 okruhů. Na středně-tvrdé jich zvládl nejvíce Albon (39 kol), na měkké Pérez (22 kol).
Zajímavé bylo, že Hamilton zajel nejrychlejší kolo na 32 kol starých tvrdých pneumatikách, čímž předchozí rekord překonal o 3,3 sekundy.
Pirelli zůstává v Silverstone, kde bude v úterý a ve středu testovat pneumatiky pro rok 2020 společně s Red Bullem a Williamsem.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.