SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo dnes pracoval v boxech nejrychleji, jaké strategie týmy zvolily pro Velkou cenu Británie 2019 a jak jim fungovaly pneumatiky?
Red Bull dnes v boxech dominoval - jeho tři zastávky byly nejrychlejší ze všech, Gaslyho ve 12. kole odbavil za 1,9 vteřiny, Verstappena o kolo později za 1,96 s a ve 20 kole za 2,06. Nový světový rekord, parádní práce!
Gone in 1️⃣.9️⃣1️⃣ seconds! A. NEW. WORLD. RECORD!!! 👏👏👏 @redbullracing#BritishGP 🇬🇧 #F1 @DHL_Motorsports pic.twitter.com/5n1dliB0TX
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019Williams se dnes musel spokojit až se 4. nejrychlejší zastávkou, když Kubicu v 20. kole zdržel 2,14 s. Ferrari patří pátá pozice, Vettela ve stejném kole přezulo za 2,25 s. Na dalších místech se seřadili Renault, McLaren, Mercedes a Alfa Romeo.
Do závodu startovalo 11 jezdců na středně-tvrdých pneumatikách - z první desítky povinně pouze Mercedesy a Red Bully, 9 jich začínalo na měkkých.
Analysis of those crucial @Max33Verstappen and @Charles_Leclerc pit stops from Silverstone on Sunday 👀The full episode of Weekend Debrief is available now to F1TV Pro subscribers 🍿>> https://t.co/kp7hdzvT19#F1 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/xVj9kA99ST
— Formula 1 (@F1) July 18, 2019Jak jsme včera předpovídali, většina týmů volila dvouzastávkovou strategii, s jednou zastávkou si vystačilo 8 pilotů, Pérez do boxů zamířil dokonce třikrát.
Závod vyhrál Hamilton, který stavěl pouze jednou, když přezul ze středně-tvrdých na tvrdé během výjezdu safety-caru v polovině závodu. Z první trojice byl ale jediný, ostatní do boxů zajeli dvakrát. U prvních pěti pilotů jsme viděli čtyři odlišné strategie. Safety-car představoval zlom v závodě, téměř všichni přední piloti ho využili k zastávce v boxech.
Nejdéle na jedné sadě pneumatik vydržel Gasly - 40 kol na tvrdé směsi představovalo 77 % velké ceny vypsané na 52 okruhů. Na středně-tvrdé jich zvládl nejvíce Albon (39 kol), na měkké Pérez (22 kol).
Zajímavé bylo, že Hamilton zajel nejrychlejší kolo na 32 kol starých tvrdých pneumatikách, čímž předchozí rekord překonal o 3,3 sekundy.
Pirelli zůstává v Silverstone, kde bude v úterý a ve středu testovat pneumatiky pro rok 2020 společně s Red Bullem a Williamsem.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.