SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo dnes pracoval v boxech nejrychleji, jaké strategie týmy zvolily pro Velkou cenu Británie 2019 a jak jim fungovaly pneumatiky?
Red Bull dnes v boxech dominoval - jeho tři zastávky byly nejrychlejší ze všech, Gaslyho ve 12. kole odbavil za 1,9 vteřiny, Verstappena o kolo později za 1,96 s a ve 20 kole za 2,06. Nový světový rekord, parádní práce!
Gone in 1️⃣.9️⃣1️⃣ seconds! A. NEW. WORLD. RECORD!!! 👏👏👏 @redbullracing#BritishGP 🇬🇧 #F1 @DHL_Motorsports pic.twitter.com/5n1dliB0TX
— Formula 1 (@F1) July 15, 2019Williams se dnes musel spokojit až se 4. nejrychlejší zastávkou, když Kubicu v 20. kole zdržel 2,14 s. Ferrari patří pátá pozice, Vettela ve stejném kole přezulo za 2,25 s. Na dalších místech se seřadili Renault, McLaren, Mercedes a Alfa Romeo.
Do závodu startovalo 11 jezdců na středně-tvrdých pneumatikách - z první desítky povinně pouze Mercedesy a Red Bully, 9 jich začínalo na měkkých.
Analysis of those crucial @Max33Verstappen and @Charles_Leclerc pit stops from Silverstone on Sunday 👀The full episode of Weekend Debrief is available now to F1TV Pro subscribers 🍿>> https://t.co/kp7hdzvT19#F1 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/xVj9kA99ST
— Formula 1 (@F1) July 18, 2019Jak jsme včera předpovídali, většina týmů volila dvouzastávkovou strategii, s jednou zastávkou si vystačilo 8 pilotů, Pérez do boxů zamířil dokonce třikrát.
Závod vyhrál Hamilton, který stavěl pouze jednou, když přezul ze středně-tvrdých na tvrdé během výjezdu safety-caru v polovině závodu. Z první trojice byl ale jediný, ostatní do boxů zajeli dvakrát. U prvních pěti pilotů jsme viděli čtyři odlišné strategie. Safety-car představoval zlom v závodě, téměř všichni přední piloti ho využili k zastávce v boxech.
Nejdéle na jedné sadě pneumatik vydržel Gasly - 40 kol na tvrdé směsi představovalo 77 % velké ceny vypsané na 52 okruhů. Na středně-tvrdé jich zvládl nejvíce Albon (39 kol), na měkké Pérez (22 kol).
Zajímavé bylo, že Hamilton zajel nejrychlejší kolo na 32 kol starých tvrdých pneumatikách, čímž předchozí rekord překonal o 3,3 sekundy.
Pirelli zůstává v Silverstone, kde bude v úterý a ve středu testovat pneumatiky pro rok 2020 společně s Red Bullem a Williamsem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.