V Británii zapršelo, což ovlivnilo především čas, který jezdci strávili na trati. Nejrychlejší bylo Ferrari, Bottase překonaly oba Red Bully.
Piloty dnes na okruhu v Silverstone přivítala zatažená obloha, teplota vzduchu je téměř 17 °C, trať má 23 °C.
Na konci boxové uličky máme zelenou, jako první na trať vyráží Lando Norris následovaný Hülkenbergem, Albonem, Grosjeanem, Magnussenem či Russellem. Všichni však hned míří do boxů, kolo dokončuje pouze Russell s Williamsem a připisuje si i první měřený čas, který má hodnotu 1:37,974 min. V následujícím kole se o šest sekund zlepšuje.
Po deseti minutách se k Russellovi připojuje jeho týmový kolega Robert Kubica, ten však zajíždí jen istalační kolo. A začíná lehce pršet! Fanoušci oblékli své pláštěnky a auta stojí v garážích.
Po patnácti minutách však vyjíždí Ferrari, konkrétně Leclerc a Renault, za jehož volantem je Ricciardo, tentokrát s vyměněným šasi. Oba mají přechodné pneumatiky. Oba brzy zajíždějí do boxů. Podle všeho trať není na přechodné dostatečně mokrá, ale na hladkých by to zase příliš klouzalo. Trať znovu utichla a týmy vyčkávají.
Ticho prolamují Mercedesy, následují je Williamsy. "Asi potřebujeme hladké," hlásí týmu Hamilton. Na trati se objevuje i Vettel zatímco Hamilton zajel do garáže.
Mezitím zajel měřený čas Bottas i Kubica. Bottas ztrácí 3,6 sek, Kubica potom téměř 11 sek. Pár jezdců ještě zkouší podmínky na trati, ale hned se vrací k mechanikům. Trať opět utichá.
Po polovině tréninku máme jen tři měřené časy: Russel 1:31,810, Bottas 1:35.423 a Kubica 1:42.800.
Takovouto přípravu na kvalifikaci si týmy určitě nepřáli. A tak nelení a po pár minutách trať rapidně ožívá. A objevují se i další měřené časy. Nejprve se do čela dostává Hülkenberg, poté už však opět úřadují Mercedesy, nejprve Hamilton, ale Bottas jej brzy překonává s časem 1:27,524 min.
Quali day 🇦🇺🏁#VB77 #F1 #BritishGP@MercedesAMGF1 @SilverstoneUK pic.twitter.com/NVtDJuIgyx
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 13, 2019
Ale časy se teď velmi rychle mění. O první místo se přetahují Mercedesy s Ferrari. Mercedes se však ujímá vedení. Verstappen je poslední, kdo nezajel měřené kolo. To se však brzy změní, neboť míří na trať. Všichni krouží a časy se mění velmi rychle.
Průběžné pořadí po čtyřicetipěti minutách tréninku: Bottas, Hamilton, Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hülkenberg, Kvjat, Norris, Grosjean, Räikkönen, Ricciardo, Giovinazzi,Strol, Magnussen, Kubica, Russell, Pérez.
Verstappen jde na páté místo. V dalším kole se však zlepšuje a je třetí za oběma Mercedesy. Ty si opět prohodili pořadí. Hamilton zajel 1:26,338 a Bottas ztrácí 0,120 sek. Gasly jde na čtvrté místo za svého týmového kolegu.
#Charles goes P1! 1:25.905 #BritishGP #FP3 pic.twitter.com/OntZeoFpxF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 13, 2019
Leclerc si zatím stěžuje na provoz. Ani to jej však nezastaví. V dalším kole fialové sektory a je z toho čas 1:25,905 min. Doplňuje jej i Vettel, ten ztrácí 0,02 sek.
Verstappen odsunuje Bottase na páté místo. Už zbývají jen poslední sekundy, ale všichni jezdci jsou ještě na trati. Gasly zabojoval a překonal Verstappena.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.