V Británii zapršelo, což ovlivnilo především čas, který jezdci strávili na trati. Nejrychlejší bylo Ferrari, Bottase překonaly oba Red Bully.
Piloty dnes na okruhu v Silverstone přivítala zatažená obloha, teplota vzduchu je téměř 17 °C, trať má 23 °C.
Na konci boxové uličky máme zelenou, jako první na trať vyráží Lando Norris následovaný Hülkenbergem, Albonem, Grosjeanem, Magnussenem či Russellem. Všichni však hned míří do boxů, kolo dokončuje pouze Russell s Williamsem a připisuje si i první měřený čas, který má hodnotu 1:37,974 min. V následujícím kole se o šest sekund zlepšuje.
Po deseti minutách se k Russellovi připojuje jeho týmový kolega Robert Kubica, ten však zajíždí jen istalační kolo. A začíná lehce pršet! Fanoušci oblékli své pláštěnky a auta stojí v garážích.
Po patnácti minutách však vyjíždí Ferrari, konkrétně Leclerc a Renault, za jehož volantem je Ricciardo, tentokrát s vyměněným šasi. Oba mají přechodné pneumatiky. Oba brzy zajíždějí do boxů. Podle všeho trať není na přechodné dostatečně mokrá, ale na hladkých by to zase příliš klouzalo. Trať znovu utichla a týmy vyčkávají.
Ticho prolamují Mercedesy, následují je Williamsy. "Asi potřebujeme hladké," hlásí týmu Hamilton. Na trati se objevuje i Vettel zatímco Hamilton zajel do garáže.
Mezitím zajel měřený čas Bottas i Kubica. Bottas ztrácí 3,6 sek, Kubica potom téměř 11 sek. Pár jezdců ještě zkouší podmínky na trati, ale hned se vrací k mechanikům. Trať opět utichá.
Po polovině tréninku máme jen tři měřené časy: Russel 1:31,810, Bottas 1:35.423 a Kubica 1:42.800.
Takovouto přípravu na kvalifikaci si týmy určitě nepřáli. A tak nelení a po pár minutách trať rapidně ožívá. A objevují se i další měřené časy. Nejprve se do čela dostává Hülkenberg, poté už však opět úřadují Mercedesy, nejprve Hamilton, ale Bottas jej brzy překonává s časem 1:27,524 min.
Quali day 🇦🇺🏁#VB77 #F1 #BritishGP@MercedesAMGF1 @SilverstoneUK pic.twitter.com/NVtDJuIgyx
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 13, 2019
Ale časy se teď velmi rychle mění. O první místo se přetahují Mercedesy s Ferrari. Mercedes se však ujímá vedení. Verstappen je poslední, kdo nezajel měřené kolo. To se však brzy změní, neboť míří na trať. Všichni krouží a časy se mění velmi rychle.
Průběžné pořadí po čtyřicetipěti minutách tréninku: Bottas, Hamilton, Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hülkenberg, Kvjat, Norris, Grosjean, Räikkönen, Ricciardo, Giovinazzi,Strol, Magnussen, Kubica, Russell, Pérez.
Verstappen jde na páté místo. V dalším kole se však zlepšuje a je třetí za oběma Mercedesy. Ty si opět prohodili pořadí. Hamilton zajel 1:26,338 a Bottas ztrácí 0,120 sek. Gasly jde na čtvrté místo za svého týmového kolegu.
#Charles goes P1! 1:25.905 #BritishGP #FP3 pic.twitter.com/OntZeoFpxF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 13, 2019
Leclerc si zatím stěžuje na provoz. Ani to jej však nezastaví. V dalším kole fialové sektory a je z toho čas 1:25,905 min. Doplňuje jej i Vettel, ten ztrácí 0,02 sek.
Verstappen odsunuje Bottase na páté místo. Už zbývají jen poslední sekundy, ale všichni jezdci jsou ještě na trati. Gasly zabojoval a překonal Verstappena.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.