V Británii zapršelo, což ovlivnilo především čas, který jezdci strávili na trati. Nejrychlejší bylo Ferrari, Bottase překonaly oba Red Bully.
Piloty dnes na okruhu v Silverstone přivítala zatažená obloha, teplota vzduchu je téměř 17 °C, trať má 23 °C.
Na konci boxové uličky máme zelenou, jako první na trať vyráží Lando Norris následovaný Hülkenbergem, Albonem, Grosjeanem, Magnussenem či Russellem. Všichni však hned míří do boxů, kolo dokončuje pouze Russell s Williamsem a připisuje si i první měřený čas, který má hodnotu 1:37,974 min. V následujícím kole se o šest sekund zlepšuje.
Po deseti minutách se k Russellovi připojuje jeho týmový kolega Robert Kubica, ten však zajíždí jen istalační kolo. A začíná lehce pršet! Fanoušci oblékli své pláštěnky a auta stojí v garážích.
Po patnácti minutách však vyjíždí Ferrari, konkrétně Leclerc a Renault, za jehož volantem je Ricciardo, tentokrát s vyměněným šasi. Oba mají přechodné pneumatiky. Oba brzy zajíždějí do boxů. Podle všeho trať není na přechodné dostatečně mokrá, ale na hladkých by to zase příliš klouzalo. Trať znovu utichla a týmy vyčkávají.
Ticho prolamují Mercedesy, následují je Williamsy. "Asi potřebujeme hladké," hlásí týmu Hamilton. Na trati se objevuje i Vettel zatímco Hamilton zajel do garáže.
Mezitím zajel měřený čas Bottas i Kubica. Bottas ztrácí 3,6 sek, Kubica potom téměř 11 sek. Pár jezdců ještě zkouší podmínky na trati, ale hned se vrací k mechanikům. Trať opět utichá.
Po polovině tréninku máme jen tři měřené časy: Russel 1:31,810, Bottas 1:35.423 a Kubica 1:42.800.
Takovouto přípravu na kvalifikaci si týmy určitě nepřáli. A tak nelení a po pár minutách trať rapidně ožívá. A objevují se i další měřené časy. Nejprve se do čela dostává Hülkenberg, poté už však opět úřadují Mercedesy, nejprve Hamilton, ale Bottas jej brzy překonává s časem 1:27,524 min.
Quali day 🇦🇺🏁#VB77 #F1 #BritishGP@MercedesAMGF1 @SilverstoneUK pic.twitter.com/NVtDJuIgyx
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 13, 2019
Ale časy se teď velmi rychle mění. O první místo se přetahují Mercedesy s Ferrari. Mercedes se však ujímá vedení. Verstappen je poslední, kdo nezajel měřené kolo. To se však brzy změní, neboť míří na trať. Všichni krouží a časy se mění velmi rychle.
Průběžné pořadí po čtyřicetipěti minutách tréninku: Bottas, Hamilton, Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hülkenberg, Kvjat, Norris, Grosjean, Räikkönen, Ricciardo, Giovinazzi,Strol, Magnussen, Kubica, Russell, Pérez.
Verstappen jde na páté místo. V dalším kole se však zlepšuje a je třetí za oběma Mercedesy. Ty si opět prohodili pořadí. Hamilton zajel 1:26,338 a Bottas ztrácí 0,120 sek. Gasly jde na čtvrté místo za svého týmového kolegu.
#Charles goes P1! 1:25.905 #BritishGP #FP3 pic.twitter.com/OntZeoFpxF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 13, 2019
Leclerc si zatím stěžuje na provoz. Ani to jej však nezastaví. V dalším kole fialové sektory a je z toho čas 1:25,905 min. Doplňuje jej i Vettel, ten ztrácí 0,02 sek.
Verstappen odsunuje Bottase na páté místo. Už zbývají jen poslední sekundy, ale všichni jezdci jsou ještě na trati. Gasly zabojoval a překonal Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.