SILVERSTONE - 2. TRÉNINK; Mercedes byl odpoledne v Británii nejrychlejší, Ferrari ale tentokrát ztrácelo jen 2 desetiny.
Stříbrné šípy si odpoledne v pohodě hlídaly přední místa, nejrychlejší čas nakonec na měkkých pneumatikách předvedl Bottas, jeho týmový kolega byl o 69 tisícin sekundy pomalejší.
Blustery conditions spiced up second practice at Silverstone...#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/rzkFvxDmLI
— Formula 1 (@F1) July 12, 2019Ferrari se vzchopilo, když porazilo Red Bull a obsadilo třetí a čtvrtou příčku. Rychlejší byl Leclerc, jenž na Bottase ztratil necelé dvě desetiny, Sebastianovi Vettelovi scházelo už přes 4 desetiny.
Pátá příčka patří dopolednímu hrdinovi Gaslymu, před druhý Red Bull Verstappena se na šestou příčku dokázal protlačit Norris s McLarenem. Do první desítky se vešel ještě Albon s Pérezem.
Not exactly a 'Friday Feeling' 😩#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/e19q2aIv5a
— Formula 1 (@F1) July 12, 2019Dlouhé jízdy byly přerušeny 15 min před koncem poté, co Ricciardo zastavil v rychlých zatáčkách Maggots - Becketts. Grosjean měl opět smůlu, když kvůli úniku hydrauliky trčel 40 min v garáži, podobné problémy potrápily také Russela, jenž nečinně seděl více než hodinu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.