SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Pierre Gasly vykročil nejlépe do závodního víkendu v Británii, když v prvním tréninku zajel nejrychlejší kolo - 1:27,173 min. Za ním skončili Valtteri Bottas a týmový kolega Max Verstappen. Vozy Ferrari se seřadily až za čtvrtým Lewisem Hamiltonem.
V 11 hod na trať jako první vyrazili piloti McLarenu pronásledovaní Kvjatem. Začalo se za jasné oblohy, i když podle meteorologů později mohlo zapršet. Leclerc si od počátku stěžuje na svůj vůz: "Něco je divně. Podívejte se na to, když brzdím."
Silverstone má letos o jednu DRS zónu méně (ubyla ta kontroverzní mezi poslední až třetí zatáčkou skrz pravotočivou Abbey), dostalo však nový asfalt. Podle Pirelli, které přivezlo své nejtvrdší směsi (C1 - C3), je "velmi tmavý a velmi kluzký. Čekáme, až se trať trochu vyvine a povrch bude poskytovat více přilnavosti." Pořadatelé se navíc dohodli na nové smlouvě, bude se tady závodit ještě minimálně až do roku 2024.
Ferrari již našlo směr, kterým se vydat v aerodynamickém vývoji, a doufá, že Mercedesu bude tento víkend blíže. Trať jim podle Binotta nemá svědčit, ale dlouhé rovinky hrají do karet jejich motoru, který je podle Mercedesu o 20 - 25 koní silnější. Navíc na Silverstone není moc pomalých zatáček, snad nás tedy čeká napínavá bitva, do níž by se mohl zapojit i Red Bull, pokud potvrdí, že v Rakousku u něj došlo s novým křídlem k průlomu.
Po 20 min stále neměl nikdo na kontě měřený čas, Mercedesy ani Russell se dokonce na dráze vůbec neukázaly. Prvního letmého kola jsme se dočkali od Kubici - 1:34,735 min, před něho se hned dostali Hülkenberg (1:32,422) s Norrisem (1:31,691), jenž má na rozdíl od Sainze nové deflektory a přední část podlahy (foto).
Grosjean se v boxové uličce objevil po smyku bez předního křídla, ředitelství závodu na chvíli použilo režim virtuálního safety-caru. Do zbytků z jeho vozu o chvíli později narazil Albon.
Haas se rozhodl k neobvyklému kroku - vrátil se u Francouze ke své prvotní aerodynamické konfiguraci z Melbourne. Ten se s vylepšenou verzí od Španělska nikdy necítil moc dobře, i když podle dat by mělo jít o krok vpřed. Má odlišné přední křídlo, nos, podlahu, deflektory a bočnice zadního křídla.
Po půlhodině zabral Mercedes a Bottas snadno překonal Norrise - 1:29,604 min. Russell krátce nato vylétává v Brooklands do trávy, naštěstí se mu bez nárazu do svodidel daří se vrátit na dráhu. Smyk dostal také Norris v Clubu, dokázal ale rychle zareagovat.
Na čele pokračovala přestřelka Stříbrných šípů (Hamilton 1:28,122 a Bottas 1:27,832), za ně postoupily Red Bully - třetí Verstappen (1:28,869) a čtvrtý Gasly (1:29,375), jenž má od Helmuta Marka nůž na krku. Vettel ztrácel 1,6 sekundy a pohyboval se až na 6. místě za Pérezem.
Po 40 min došlo k pětiminutovému přerušení tréninku, když Räikkönen zůstal stát se svou Alfou Romeo C38 v nebezpečném místě v Luffield, o výkon ale přišel už na rovince Wellington. "Něco jsme zlomili," komentoval Fin kouř vycházející z jeho vozu.
Grosjeanův další pokus o ostré kolo vychází vniveč - další smyk v Brooklands. Auto je v pořádku, pilot Haasu doplatil na stále nízkou přilnavost okruhu.
Mercedes Hamiltonovi oznamuje, že se blíží dešťová přeháňka, úřadující šampion zajíždí rekord v prvním sektoru, poté však zvolňuje a zůstává druhý. Zlepšení dosahuje Bottas (1:27,629) a lepších časů se dočkáváme také od Ferrari - Vettel 1:28,304 a Leclerc 1:28,621 min, jenž má smůlu na velký provoz.
Na chvíli se dostávají před Red Bull, jejich ztráta se však dosahuje 0,675 - 0,992 s. Verstappenovi se v závěru nicméně podařilo protlačit před oba rudé vozy i před Hamiltona, čas 1:28,009 mu zaručuje třetí pozici, za jeho týmovým kolegou Gaslym, jenž 5 min před koncem na to hodně tlačil a předvedl parádní kolo (1:27,715 min), jímž z první pozice sesadil i Bottase.
Poslední půlhodinku již začíná poprchávat a časy se moc nelepší. Mercedesy se dokonce objevují na přechodných pneumatikách. První trénink končí za Red Bully, v závěru na to ale tolik netlačily. Ferrari se musí s více než sekundovou ztrátou spokojit s pátým a s šestým místem, nejlepším ze zbytku pole je Renault.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.