SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Pierre Gasly vykročil nejlépe do závodního víkendu v Británii, když v prvním tréninku zajel nejrychlejší kolo - 1:27,173 min. Za ním skončili Valtteri Bottas a týmový kolega Max Verstappen. Vozy Ferrari se seřadily až za čtvrtým Lewisem Hamiltonem.
V 11 hod na trať jako první vyrazili piloti McLarenu pronásledovaní Kvjatem. Začalo se za jasné oblohy, i když podle meteorologů později mohlo zapršet. Leclerc si od počátku stěžuje na svůj vůz: "Něco je divně. Podívejte se na to, když brzdím."
Silverstone má letos o jednu DRS zónu méně (ubyla ta kontroverzní mezi poslední až třetí zatáčkou skrz pravotočivou Abbey), dostalo však nový asfalt. Podle Pirelli, které přivezlo své nejtvrdší směsi (C1 - C3), je "velmi tmavý a velmi kluzký. Čekáme, až se trať trochu vyvine a povrch bude poskytovat více přilnavosti." Pořadatelé se navíc dohodli na nové smlouvě, bude se tady závodit ještě minimálně až do roku 2024.
Ferrari již našlo směr, kterým se vydat v aerodynamickém vývoji, a doufá, že Mercedesu bude tento víkend blíže. Trať jim podle Binotta nemá svědčit, ale dlouhé rovinky hrají do karet jejich motoru, který je podle Mercedesu o 20 - 25 koní silnější. Navíc na Silverstone není moc pomalých zatáček, snad nás tedy čeká napínavá bitva, do níž by se mohl zapojit i Red Bull, pokud potvrdí, že v Rakousku u něj došlo s novým křídlem k průlomu.
Po 20 min stále neměl nikdo na kontě měřený čas, Mercedesy ani Russell se dokonce na dráze vůbec neukázaly. Prvního letmého kola jsme se dočkali od Kubici - 1:34,735 min, před něho se hned dostali Hülkenberg (1:32,422) s Norrisem (1:31,691), jenž má na rozdíl od Sainze nové deflektory a přední část podlahy (foto).
Grosjean se v boxové uličce objevil po smyku bez předního křídla, ředitelství závodu na chvíli použilo režim virtuálního safety-caru. Do zbytků z jeho vozu o chvíli později narazil Albon.
Haas se rozhodl k neobvyklému kroku - vrátil se u Francouze ke své prvotní aerodynamické konfiguraci z Melbourne. Ten se s vylepšenou verzí od Španělska nikdy necítil moc dobře, i když podle dat by mělo jít o krok vpřed. Má odlišné přední křídlo, nos, podlahu, deflektory a bočnice zadního křídla.
Po půlhodině zabral Mercedes a Bottas snadno překonal Norrise - 1:29,604 min. Russell krátce nato vylétává v Brooklands do trávy, naštěstí se mu bez nárazu do svodidel daří se vrátit na dráhu. Smyk dostal také Norris v Clubu, dokázal ale rychle zareagovat.
Na čele pokračovala přestřelka Stříbrných šípů (Hamilton 1:28,122 a Bottas 1:27,832), za ně postoupily Red Bully - třetí Verstappen (1:28,869) a čtvrtý Gasly (1:29,375), jenž má od Helmuta Marka nůž na krku. Vettel ztrácel 1,6 sekundy a pohyboval se až na 6. místě za Pérezem.
Po 40 min došlo k pětiminutovému přerušení tréninku, když Räikkönen zůstal stát se svou Alfou Romeo C38 v nebezpečném místě v Luffield, o výkon ale přišel už na rovince Wellington. "Něco jsme zlomili," komentoval Fin kouř vycházející z jeho vozu.
Grosjeanův další pokus o ostré kolo vychází vniveč - další smyk v Brooklands. Auto je v pořádku, pilot Haasu doplatil na stále nízkou přilnavost okruhu.
Mercedes Hamiltonovi oznamuje, že se blíží dešťová přeháňka, úřadující šampion zajíždí rekord v prvním sektoru, poté však zvolňuje a zůstává druhý. Zlepšení dosahuje Bottas (1:27,629) a lepších časů se dočkáváme také od Ferrari - Vettel 1:28,304 a Leclerc 1:28,621 min, jenž má smůlu na velký provoz.
Na chvíli se dostávají před Red Bull, jejich ztráta se však dosahuje 0,675 - 0,992 s. Verstappenovi se v závěru nicméně podařilo protlačit před oba rudé vozy i před Hamiltona, čas 1:28,009 mu zaručuje třetí pozici, za jeho týmovým kolegou Gaslym, jenž 5 min před koncem na to hodně tlačil a předvedl parádní kolo (1:27,715 min), jímž z první pozice sesadil i Bottase.
Poslední půlhodinku již začíná poprchávat a časy se moc nelepší. Mercedesy se dokonce objevují na přechodných pneumatikách. První trénink končí za Red Bully, v závěru na to ale tolik netlačily. Ferrari se musí s více než sekundovou ztrátou spokojit s pátým a s šestým místem, nejlepším ze zbytku pole je Renault.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.