Na dnešní tiskové konferenci byla oznámena budoucnost Silverstone s ohledem na královnu motorsportu. Jaké podmínky si britští pořadatelé vyjednali?
Dnes byla oficiálně oznámena nová smlouva pro britský Silverstone. Fanoušci se tak nemusí obávat, že o svůj oblíbený okruh v dohledné době přijdou. Kontrakt byl totiž britským pořadatelům prodloužen až do roku 2024.
Budoucnost tradičního závodu byla přitom ve hvězdách. Místní organizátoři měli finanční problémy díky neustále se zvyšujícím poplatkům za pořádání Grand Prix. Nejistota ohledně Silverstone navíc panovala i vzhledem ke snahám Londýna o uspořádání vlastního závodu.
„S radostí můžeme oznámit, že Silverstone zůstane v kalendáři Formule 1 minimálně dalších 5 let. Jde o jeden z nejtradičnějších závodů.“ Pověděl na adresu prodloužení smlouvy výkonný ředitel F1 Chase Carey.
V okolí Silverstone a obecně ve Velké Británii navíc sídlí naprostá většina týmů Formule 1. Mimo Anglii nají své továrny pouze Ferrari, Alfa Romeo a Toro Rosso - ale i to testuje v aerodynamickém tunelu v Bicesteru.
Okruh jako takový disponuje sekcí velmi rychlých zatáček, jimiž je proslulý. Díky tomu klade velký důraz na efektivní přítlak, správné zacházení s pneumatikami a také výkon a efektivitu pohonné jednotky. Loni zde dokázalo triumfovat Ferrari, když se na nejvyšší stupínek postavil Sebastian Vettel. Kdo bude vítězem letos se dozvíme už tuto neděli.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.