Na dnešní tiskové konferenci byla oznámena budoucnost Silverstone s ohledem na královnu motorsportu. Jaké podmínky si britští pořadatelé vyjednali?
Dnes byla oficiálně oznámena nová smlouva pro britský Silverstone. Fanoušci se tak nemusí obávat, že o svůj oblíbený okruh v dohledné době přijdou. Kontrakt byl totiž britským pořadatelům prodloužen až do roku 2024.
Budoucnost tradičního závodu byla přitom ve hvězdách. Místní organizátoři měli finanční problémy díky neustále se zvyšujícím poplatkům za pořádání Grand Prix. Nejistota ohledně Silverstone navíc panovala i vzhledem ke snahám Londýna o uspořádání vlastního závodu.
„S radostí můžeme oznámit, že Silverstone zůstane v kalendáři Formule 1 minimálně dalších 5 let. Jde o jeden z nejtradičnějších závodů.“ Pověděl na adresu prodloužení smlouvy výkonný ředitel F1 Chase Carey.
V okolí Silverstone a obecně ve Velké Británii navíc sídlí naprostá většina týmů Formule 1. Mimo Anglii nají své továrny pouze Ferrari, Alfa Romeo a Toro Rosso - ale i to testuje v aerodynamickém tunelu v Bicesteru.
Okruh jako takový disponuje sekcí velmi rychlých zatáček, jimiž je proslulý. Díky tomu klade velký důraz na efektivní přítlak, správné zacházení s pneumatikami a také výkon a efektivitu pohonné jednotky. Loni zde dokázalo triumfovat Ferrari, když se na nejvyšší stupínek postavil Sebastian Vettel. Kdo bude vítězem letos se dozvíme už tuto neděli.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.