Na dnešní tiskové konferenci byla oznámena budoucnost Silverstone s ohledem na královnu motorsportu. Jaké podmínky si britští pořadatelé vyjednali?
Dnes byla oficiálně oznámena nová smlouva pro britský Silverstone. Fanoušci se tak nemusí obávat, že o svůj oblíbený okruh v dohledné době přijdou. Kontrakt byl totiž britským pořadatelům prodloužen až do roku 2024.
Budoucnost tradičního závodu byla přitom ve hvězdách. Místní organizátoři měli finanční problémy díky neustále se zvyšujícím poplatkům za pořádání Grand Prix. Nejistota ohledně Silverstone navíc panovala i vzhledem ke snahám Londýna o uspořádání vlastního závodu.
„S radostí můžeme oznámit, že Silverstone zůstane v kalendáři Formule 1 minimálně dalších 5 let. Jde o jeden z nejtradičnějších závodů.“ Pověděl na adresu prodloužení smlouvy výkonný ředitel F1 Chase Carey.
V okolí Silverstone a obecně ve Velké Británii navíc sídlí naprostá většina týmů Formule 1. Mimo Anglii nají své továrny pouze Ferrari, Alfa Romeo a Toro Rosso - ale i to testuje v aerodynamickém tunelu v Bicesteru.
Okruh jako takový disponuje sekcí velmi rychlých zatáček, jimiž je proslulý. Díky tomu klade velký důraz na efektivní přítlak, správné zacházení s pneumatikami a také výkon a efektivitu pohonné jednotky. Loni zde dokázalo triumfovat Ferrari, když se na nejvyšší stupínek postavil Sebastian Vettel. Kdo bude vítězem letos se dozvíme už tuto neděli.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.