Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ztrácí trpělivost s výkony Pierra Gaslyho. Připouští ale, že Max Verstappen je díky svému talentu jejich preferovaným pilotem.
Gaslyho si rakouský tým vytáhl z Toro Rosso, aby po loňské sezóně nahradil Daniela Ricciarda, jenž se překvapivě odebral k Renaultu. Francouz se ale po boku Verstappena stále dost trápí: Zatím s ním prohrál všechny kvalifikace a v závodech dojel vždy za ním - naposledy v Rakousku od Maxe dokonce dostal celé kolo, přestože se krátce po startu dokázal dostat před pozdějšího vítěze velké ceny.
"Může to být částečně vysvětleno tím, že měl nové přední křídlo, které představovalo velký pokrok, žel nám ale pro závod zbylo pouze jedno a dostal ho Max," vysvětluje Marko, jenž však ani přesto není s výkony Francouze spokojený.
"Gasly se musí zlepšit, obzvlášť pokud jde o předjíždění. Musí do léta začít dosahovat výsledky, jsem si však jistý, že jej do toho dostaneme," pokračuje odborný poradce Red Bullu, který se dušuje tím, že nováček v týmu má jejich plnou podporu.
"Děláme maximum, abychom jej podpořili. Myslím, že zkrátka potřebuje restart. Víme, čeho je schopný. Myslím, že zkrátka musíme nějak zmáčknout 'Control + Alt + Delete' v jeho hlavě a začít znovu. Stojíme za ním, stále mu věříme a poskytneme mu veškerou podporu, kterou můžeme, abychom se pokusili rozvinout talent, o němž víme, že ho má," prohlásil po Velké ceně Rakouska šéf týmu Christian Horner.
Gasly bude mít další šanci na reparát tento víkend, kdy se bude závodit ve Velké Británii. "Moc se těším na takovou trať, jako je Silverstone. Patří mezí mé oblíbené, protože se na ní nachází tolik rychlých zatáček a obzvlášť s vozem F1 tam cítíte přítlak a přilnavost," říká jezdec.
"V GP2 jsem na Silverstone vyhrál těsně po dopravní nehodě s mou rodinou během cesty na trať, proto jde pro mě o zvláštní víkend. Jsem rád, že tam letos zavítám s Red Bullem. Po Rakousku se soustředíme na každý detail a pokusíme se dát vše dohromady, abychom tento víkend předvedli lepší výsledek," dodává Gasly.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.