Kvalifikace na krátkém rakouském okruhu znamená také silnější provoz na trati. Tím vzrůstá také pravděpodobnost nějakého toho incidentu ve formě zdržení soupeře a dnes na to doplatil úřadující šampion Lewis Hamilton.
Během první části dnešní kvalifikace došlo ke vzájemnému incidentu mezi Lewisem Hamiltonem a Kimim Räikkönenem ve třetí zatáčce okruhu. Pilot Mercedesu se tou dobou nacházel ve výjezdovém kole, zatímci Fin právě absolvoval své ostré kolo. Hamilton se snažil ještě na poslední chvíli uhnout, ale bylo již pozdě a Räikkönena to řádně rozčílilo.
Celá záležitost se samozřejmě dostala ke komisařům a jejich vyjádření s očekávaným výsledkem zní takto: "Komisaři opětovně shlédli důkazní videozáznam a vyslechli jezdce vozu č.7 (Kimi Räikkönen) a jezdce vozu č.44 (Lewis Hamilton) a zástupce týmu a rozhodli, že vůz č.44 zbytečně v zatáčce č.3 zdržel vůz č.7. Vůz č.44 právě vyjel z boxů a byl informován o blížících se vozech, včetně vozu č.7. Ačkoli se vůz č.44, když byl upozorněn na vůz č.7 přibližující se v rychlém kole, snažil podniknout úhybnou akci, nebylo to dostatečné na to, aby se vyvaroval zdržení vozu č.7, jenž poté musel kolo ukončit."
Lewis Hamilton se tak stěhuje po penalizaci Kevina Magnussena z první řady do druhé na čtvrté místo. Do licence britského pilota bude rovněž připsán jeden trestní bod.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.