PAUL RICARD - Komisaři se po závodu rozhodli potrestat Daniela Ricciarda přičtením dvakrát pěti sekund k jeho času za výjezd mimo trať při předjíždění Landa Norrise a Kimiho Räikkönena. Jak to ovlivnilo výsledné pořadí?
Komisaři si po závodě pozvali k výslechu Norrise Ricciarda, Räikkönena, zástupce týmů a shlédli opakované záznamy. Podle nich získal australský pilot výjezdem mimo trať při předjíždění svých soupeřů dvakrát trvající výhodu, čímž se provinil proti příloze L, kapitole 4 článku 2 Mezinárodního sportovního kodexu FIA - originál verdiktu najdete zde a zde.
WATCH: Go onboard with F1 Driver of the Day @LandoNorris as he battles a hydraulic issue and three rivals on a dramatic final lap 🍿📹VIDEO >> https://t.co/6A1VfDiQDi #F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/GNk4fY2oTA
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Za tento prohřešek obdržel celkem tři trestné body a 10 trestných sekund, což jej kvůli hromadnému finiši odsoudilo mimo body až na jedenáctou příčku. O jedno místo dopředu se posouvají Räikkönen, Nico Hülkenberg, Lando Norris i Pierre Gasly, jenž díky tomu skóruje.
No regrets. I tried. Would rather that than sit back without a heart.
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) June 23, 2019Ricciardo k tomu po závodě s nadhledem uvedl: "Ničeho nelituji. Zkusil jsem to. Raději to, než sedět vzadu, aniž bych do toho dal srdce... Snad se všichni bavili."
Revidované výsledky:
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.