PAUL RICARD - Komisaři se po závodu rozhodli potrestat Daniela Ricciarda přičtením dvakrát pěti sekund k jeho času za výjezd mimo trať při předjíždění Landa Norrise a Kimiho Räikkönena. Jak to ovlivnilo výsledné pořadí?
Komisaři si po závodě pozvali k výslechu Norrise Ricciarda, Räikkönena, zástupce týmů a shlédli opakované záznamy. Podle nich získal australský pilot výjezdem mimo trať při předjíždění svých soupeřů dvakrát trvající výhodu, čímž se provinil proti příloze L, kapitole 4 článku 2 Mezinárodního sportovního kodexu FIA - originál verdiktu najdete zde a zde.
WATCH: Go onboard with F1 Driver of the Day @LandoNorris as he battles a hydraulic issue and three rivals on a dramatic final lap 🍿📹VIDEO >> https://t.co/6A1VfDiQDi #F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/GNk4fY2oTA
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Za tento prohřešek obdržel celkem tři trestné body a 10 trestných sekund, což jej kvůli hromadnému finiši odsoudilo mimo body až na jedenáctou příčku. O jedno místo dopředu se posouvají Räikkönen, Nico Hülkenberg, Lando Norris i Pierre Gasly, jenž díky tomu skóruje.
No regrets. I tried. Would rather that than sit back without a heart.
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) June 23, 2019Ricciardo k tomu po závodě s nadhledem uvedl: "Ničeho nelituji. Zkusil jsem to. Raději to, než sedět vzadu, aniž bych do toho dal srdce... Snad se všichni bavili."
Revidované výsledky:
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.