PAUL RICARD - Komisaři se po závodu rozhodli potrestat Daniela Ricciarda přičtením dvakrát pěti sekund k jeho času za výjezd mimo trať při předjíždění Landa Norrise a Kimiho Räikkönena. Jak to ovlivnilo výsledné pořadí?
Komisaři si po závodě pozvali k výslechu Norrise Ricciarda, Räikkönena, zástupce týmů a shlédli opakované záznamy. Podle nich získal australský pilot výjezdem mimo trať při předjíždění svých soupeřů dvakrát trvající výhodu, čímž se provinil proti příloze L, kapitole 4 článku 2 Mezinárodního sportovního kodexu FIA - originál verdiktu najdete zde a zde.
WATCH: Go onboard with F1 Driver of the Day @LandoNorris as he battles a hydraulic issue and three rivals on a dramatic final lap 🍿📹VIDEO >> https://t.co/6A1VfDiQDi #F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/GNk4fY2oTA
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Za tento prohřešek obdržel celkem tři trestné body a 10 trestných sekund, což jej kvůli hromadnému finiši odsoudilo mimo body až na jedenáctou příčku. O jedno místo dopředu se posouvají Räikkönen, Nico Hülkenberg, Lando Norris i Pierre Gasly, jenž díky tomu skóruje.
No regrets. I tried. Would rather that than sit back without a heart.
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) June 23, 2019Ricciardo k tomu po závodě s nadhledem uvedl: "Ničeho nelituji. Zkusil jsem to. Raději to, než sedět vzadu, aniž bych do toho dal srdce... Snad se všichni bavili."
Revidované výsledky:
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.