Ferrari před Velkou cenou Francie očekává, že se v ní bude i přes určitá vylepšení vozu trápit. Jaké kroky činí na pozadí pro zvýšení své konkurenceschopnosti?
"Paul Ricard pro nás byl loni náročným okruhem a uvědomujeme si, že tento druh trati není pro náš balík obzvlášť výhodný," prohlašuje šéf Scuderie Mattia Binotto.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa však rudým vozům může hrát do karet jejich rychlost na rovinkách: "Ve Francii očekáváme další tuhou bitvu. Okruh v některých ohledech podobný Montrealu a dlouhé rovinky pro nás budou představovat výzvu."
"Na rozdíl od Kanady tady ale máme zatáčky projížděné celou škálou rychlostí, což by mělo nahrávat nám. Těšíme se na to, že budeme mít opět šanci dát správně dohromady pár věcí," pokračuje Wolff, jenž se před závody i přes dominanci Mercedesu vždy raději drží při zemi.
Loni v Paul Ricard zvítězil Lewis Hamilton poté, co Sebastian Vettel kolidoval s Valtterim Bottasem v první zatáčce. Druhý Kimi Räikkönen, jehož u Ferrari letos nahradil Charles Leclerc, dojel třetí za talentovaným Maxem Verstappenem s Red Bullem.
Ferrari letos není tak konkurenceschopné - schází mu přítlak a nedokáže správně zahřívat pneumatiky, proto dosahuje v zatáčkách nižších rychlostí než Mercedes. Velké změny vozu SF90 či dokonce jeho B-specifikaci sice nechystá, v nadcházejících podnicích ale hodlá nasadit několik vylepšení, která by mu měla pomoci lépe směřovat budoucí vývoj.
"Budeme mít několik drobných evolucí, prvků, které představují užitečný pokrok pro definování směru, jímž se vydáme při vývoji vozu. Nepůjde o řešení našich problémů, ale technická vazba těchto evolucí bude důležitá pro další kroky, které podnikneme," vysvětluje Binotto.
Tento víkend by Ferrari mělo představit nové přední křídlo, o týden později v Rakousku novou podlahu. V Silverstone potom přijde s novým difuzorem vytvářejícím více přítlaku a v Hockenheimu s novými bočnicovými panely.
Kromě toho v Maranellu posilují i personálně: z Liberty přichází Stephen Boyd jako nový strategický odborník, z Toro Rosso Maurizio Tomasselli, jenž se věnuje vývoji šasi. Aerodynamické oddělení posílí Hermann Wolche z Mercedesu, motorové oddělení Francois Dejoyneaux z Renaultu. Z Red Bullu přijde Nigel Rupert-Nuttling, jenž bude mít za úkol CFD korelaci na dráze a zpět se vrací konstruktér Simone Resta z Alfy Romeo, jak jsme již dříve avizovali.
"Potřebuji obzvlášť technickou podporu," potvrzuje Binotto, jenž musí plnit roli šéfa týmu i technického ředitele. "Je pravda, že máme doma a na trati několik lidí, kteří pomáhají řídit celý tým, protože tým je důležitější než individuality."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.