Ferrari před Velkou cenou Francie očekává, že se v ní bude i přes určitá vylepšení vozu trápit. Jaké kroky činí na pozadí pro zvýšení své konkurenceschopnosti?
"Paul Ricard pro nás byl loni náročným okruhem a uvědomujeme si, že tento druh trati není pro náš balík obzvlášť výhodný," prohlašuje šéf Scuderie Mattia Binotto.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa však rudým vozům může hrát do karet jejich rychlost na rovinkách: "Ve Francii očekáváme další tuhou bitvu. Okruh v některých ohledech podobný Montrealu a dlouhé rovinky pro nás budou představovat výzvu."
"Na rozdíl od Kanady tady ale máme zatáčky projížděné celou škálou rychlostí, což by mělo nahrávat nám. Těšíme se na to, že budeme mít opět šanci dát správně dohromady pár věcí," pokračuje Wolff, jenž se před závody i přes dominanci Mercedesu vždy raději drží při zemi.
Loni v Paul Ricard zvítězil Lewis Hamilton poté, co Sebastian Vettel kolidoval s Valtterim Bottasem v první zatáčce. Druhý Kimi Räikkönen, jehož u Ferrari letos nahradil Charles Leclerc, dojel třetí za talentovaným Maxem Verstappenem s Red Bullem.
Ferrari letos není tak konkurenceschopné - schází mu přítlak a nedokáže správně zahřívat pneumatiky, proto dosahuje v zatáčkách nižších rychlostí než Mercedes. Velké změny vozu SF90 či dokonce jeho B-specifikaci sice nechystá, v nadcházejících podnicích ale hodlá nasadit několik vylepšení, která by mu měla pomoci lépe směřovat budoucí vývoj.
"Budeme mít několik drobných evolucí, prvků, které představují užitečný pokrok pro definování směru, jímž se vydáme při vývoji vozu. Nepůjde o řešení našich problémů, ale technická vazba těchto evolucí bude důležitá pro další kroky, které podnikneme," vysvětluje Binotto.
Tento víkend by Ferrari mělo představit nové přední křídlo, o týden později v Rakousku novou podlahu. V Silverstone potom přijde s novým difuzorem vytvářejícím více přítlaku a v Hockenheimu s novými bočnicovými panely.
Kromě toho v Maranellu posilují i personálně: z Liberty přichází Stephen Boyd jako nový strategický odborník, z Toro Rosso Maurizio Tomasselli, jenž se věnuje vývoji šasi. Aerodynamické oddělení posílí Hermann Wolche z Mercedesu, motorové oddělení Francois Dejoyneaux z Renaultu. Z Red Bullu přijde Nigel Rupert-Nuttling, jenž bude mít za úkol CFD korelaci na dráze a zpět se vrací konstruktér Simone Resta z Alfy Romeo, jak jsme již dříve avizovali.
"Potřebuji obzvlášť technickou podporu," potvrzuje Binotto, jenž musí plnit roli šéfa týmu i technického ředitele. "Je pravda, že máme doma a na trati několik lidí, kteří pomáhají řídit celý tým, protože tým je důležitější než individuality."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.