MONTE CARLO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během přezouvání svých pilotů v boxech a jaké pneumatikové strategie jim v GP Monaka 2019 naordinovaly?
Nejrychleji pracovali u Williamsu, kde v 21. kole zdrželi Kubicu jen 2,07 sekundy. Druhým nejúspěšnějším týmem mechaniků byl Renault, který Ricciarda v 11. kol po výjezdu safety-caru odbavil za 2,36 s. Ferrari figuruje až na třetí příčce - Vettela ve stejném kole odbavili za 2,43 s.
Většina pilotů vsadila na jednu zastávku. Výjimkou byl Gasly, jenž se v závěru na čerstvých pneumatikách úspěšně pokusil o nejrychlejší kolo, také Bottas poté, co mu při výjezdu z boxů poškodil kolo nebezpečně vypuštěný Verstappen, a Leclerc, jenž si v úvodu poškodil po defektu své Ferrari.
Hamilton dle svých slov odjel nejtěžší závod své kariéry poté, co už v 11. kole přezul na středně-tvrdé pneumatiky, na nichž musel i přes své stížnosti na jejich stav vydržet s Verstappenem nalepeným na zadním křídle až do cíle
Do velké ceny startovalo 13 pilotů na měkkých (C5) pneumatikách, zbylých sedm začínalo na měkkých (C4): Kubica, Leclerc, Norris, Pérez, Russell, a Stroll.
Ještě delší stint než Hamilton s Ricciardem (66 kol na středně-tvrdých pneumatikách) absolvoval Hülkenberg, který na tvrdé směsi vydržel 67 kol z celkových 78 (tj. 86 % závodu). Na měkké směsi zvládl největší porci Grosjean: 50 kol.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.