MONTE CARLO - 1. TRÉNINK; V úvodním tréninku před Velkou cenou Monaka 2019 byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesem, těsně za ním skončil Max Verstappen s Red Bullem a týmový kolega Valtteri Bottas. Vozům Ferrari patří 4. a 5. příčka, úspěšnější z maranellské dvojice byl domácí Charles Leclerc.
Jako první v 11:00 vyrazili do ulic piloti McLarenu následováni Giovinazzim, Grosjeanem a Kvjatem. Týmy v upomínku na nedávno zesnulého Nikiho Laudu nesly na svých monopostech jeho jméno.
Do výsledkové listiny se měřeným kolem nejdříve zapsali Kubica (1:22,956) s Russellem, o 5 min později se Polák dostal na 1:17,792. To už do čela vystřelili favorité z Mercedesu: Hamilton (1:14,292) s Bottasem (1:14,240).
#CiaoNiki this is for you. #SF90 #essereFerrari 🔴 #MonacoGP pic.twitter.com/YdsIGNdEWM
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 23, 2019Sebastian Vettel's helmet design for Monaco is dedicated to Niki Lauda ❤🎨 @JMD_helmets #MonacoGP 🇲🇨 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/f9Bt34WHtq
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) May 23, 2019Pirelli přivezlo ty nejměkčí směsi (C3 - C5), dráha se rychle zlepšovala. Teplota se pohybovala kolem 21 °C (asfalt 25 °C), Hamilton si ale stěžoval na přehřívající se pneumatiky.
Po 19 min se objevily černé vlajky pro Grosjeana i Magnussena. Mechanici Haasu nevěřícně kroutili hlavami. Podle týmu šlo o nějaký problém s telemetrií a s rádiem a FIA nepovoluje jezdcům setrvání na dráze, pokud z jejich vozů nedostávají GPS signál.
Remembering Niki 🇦🇹In our thoughts this weekend. pic.twitter.com/XrSngeZUxP
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 23, 2019Hamilton (1:12,932) po chvíli překonal Bottase (1:13,706), na druhou příčku se vyšplhal Verstappen (1:13,507), po 30 min se na čtvrté pozici nacházel Leclerc (1:13,780). Sainze u McLarenu provázely potíže s elektroinstalací.
Po 40 min se těsně za Hamiltona vyhoupnul Leclerc (1:13,014), na mistra světa mu scházelo 82 tisícin sekundy. Jeho týmový kolega zajel identický čas. V druhém pokusu se již Leclerc (1:12,868) dostal na první příčku, vzápětí jej i přes drobný kontakt s bariérou překonal Bottas (1:12,818) s druhým Stříbrným šípem, úspěšně jej následoval Vettel (1:12,852).
Logging our first #MonacoGP laps of the weekend. Lewis setting the pace early in #FP1 - with VB 0.142s back in P2 pic.twitter.com/9jIBs6wcwy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 23, 2019Honba za nejrychlejším kolem pokračovala, nejúspěšnější v ní byl Hamilton (1:12,106 min), jenž o 0,142 s předčil Bottase a o 0,361 s Leclerca. Zdá se, že novinky Ferrari fungují, i když od Mercedesu se toho určitě dočkáme ještě více.
Na pátou příčku se před Verstappena překvapivě protlačil Giovinazzi s novým motorem. Ferrari ho nasadilo už v Barceloně, v Monaku jej následují jeho zákazníci. Alfa Romeo mimochodem představuje nového parťáka - našeho Krtečka (viz odkaz).
Halfway through #FP1 Antonio currently P5 (🕺🏼) / Kimi P14 #MonacoGP pic.twitter.com/a2N4ZhLrA8
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) May 23, 2019Po 50 min narazil do zdi v zatáčce č. 4 po smyku Kubica, do boxů dojel po svých. Ptá se týmu, zda může zkontrolovat nastavení sbíhavosti kol na zadní nápravě, ten ho odkáže na údaje z volantu. Leclerc si v tu chvíli stěžoval na nadměrné drolení levé přední pneumatiky.
Verstappenovi se po 65 min daří poskládat dohromady sektory (1:12,165 min) a končí na druhém místě se ztrátou pouhých 59 tisícin na Hamiltona. Gasly je s druhým Red Bullem o 1,1 s pomalejší a patří mu sedmá příčka.
A half spin and cheeky kiss of the barrier for #RK88, so he boxes just to check everything over. #MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/311qAKVpnP
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 23, 2019Nejlepší formu si do Monte Carla přivezl dle očekávání Mercedes, soupeři mu jsou ale velmi blízko - zejména Verstappen s Red Bullem, jenž dokázal duo mistrovského týmu rozdělit. Ferrari zaostává již o téměř 4 desetiny, ze zbytku světa je na tom nejlépe Renault s Alfou Romeo - na špičku ztrácejí přes 1,1 vteřiny, Toro Rosso je o další tři desetiny zpět.
Sainz kvůli zmíněným problémům s bateriemi prostál celou dobu v garáži, po instalačním kole se dostal na trať až pět minut před koncem. Jako jediný zůstal bez měřeného kola.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.