MONTE CARLO - 1. TRÉNINK; V úvodním tréninku před Velkou cenou Monaka 2019 byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesem, těsně za ním skončil Max Verstappen s Red Bullem a týmový kolega Valtteri Bottas. Vozům Ferrari patří 4. a 5. příčka, úspěšnější z maranellské dvojice byl domácí Charles Leclerc.
Jako první v 11:00 vyrazili do ulic piloti McLarenu následováni Giovinazzim, Grosjeanem a Kvjatem. Týmy v upomínku na nedávno zesnulého Nikiho Laudu nesly na svých monopostech jeho jméno.
Do výsledkové listiny se měřeným kolem nejdříve zapsali Kubica (1:22,956) s Russellem, o 5 min později se Polák dostal na 1:17,792. To už do čela vystřelili favorité z Mercedesu: Hamilton (1:14,292) s Bottasem (1:14,240).
#CiaoNiki this is for you. #SF90 #essereFerrari 🔴 #MonacoGP pic.twitter.com/YdsIGNdEWM
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 23, 2019Sebastian Vettel's helmet design for Monaco is dedicated to Niki Lauda ❤🎨 @JMD_helmets #MonacoGP 🇲🇨 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/f9Bt34WHtq
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) May 23, 2019Pirelli přivezlo ty nejměkčí směsi (C3 - C5), dráha se rychle zlepšovala. Teplota se pohybovala kolem 21 °C (asfalt 25 °C), Hamilton si ale stěžoval na přehřívající se pneumatiky.
Po 19 min se objevily černé vlajky pro Grosjeana i Magnussena. Mechanici Haasu nevěřícně kroutili hlavami. Podle týmu šlo o nějaký problém s telemetrií a s rádiem a FIA nepovoluje jezdcům setrvání na dráze, pokud z jejich vozů nedostávají GPS signál.
Remembering Niki 🇦🇹In our thoughts this weekend. pic.twitter.com/XrSngeZUxP
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 23, 2019Hamilton (1:12,932) po chvíli překonal Bottase (1:13,706), na druhou příčku se vyšplhal Verstappen (1:13,507), po 30 min se na čtvrté pozici nacházel Leclerc (1:13,780). Sainze u McLarenu provázely potíže s elektroinstalací.
Po 40 min se těsně za Hamiltona vyhoupnul Leclerc (1:13,014), na mistra světa mu scházelo 82 tisícin sekundy. Jeho týmový kolega zajel identický čas. V druhém pokusu se již Leclerc (1:12,868) dostal na první příčku, vzápětí jej i přes drobný kontakt s bariérou překonal Bottas (1:12,818) s druhým Stříbrným šípem, úspěšně jej následoval Vettel (1:12,852).
Logging our first #MonacoGP laps of the weekend. Lewis setting the pace early in #FP1 - with VB 0.142s back in P2 pic.twitter.com/9jIBs6wcwy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 23, 2019Honba za nejrychlejším kolem pokračovala, nejúspěšnější v ní byl Hamilton (1:12,106 min), jenž o 0,142 s předčil Bottase a o 0,361 s Leclerca. Zdá se, že novinky Ferrari fungují, i když od Mercedesu se toho určitě dočkáme ještě více.
Na pátou příčku se před Verstappena překvapivě protlačil Giovinazzi s novým motorem. Ferrari ho nasadilo už v Barceloně, v Monaku jej následují jeho zákazníci. Alfa Romeo mimochodem představuje nového parťáka - našeho Krtečka (viz odkaz).
Halfway through #FP1 Antonio currently P5 (🕺🏼) / Kimi P14 #MonacoGP pic.twitter.com/a2N4ZhLrA8
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) May 23, 2019Po 50 min narazil do zdi v zatáčce č. 4 po smyku Kubica, do boxů dojel po svých. Ptá se týmu, zda může zkontrolovat nastavení sbíhavosti kol na zadní nápravě, ten ho odkáže na údaje z volantu. Leclerc si v tu chvíli stěžoval na nadměrné drolení levé přední pneumatiky.
Verstappenovi se po 65 min daří poskládat dohromady sektory (1:12,165 min) a končí na druhém místě se ztrátou pouhých 59 tisícin na Hamiltona. Gasly je s druhým Red Bullem o 1,1 s pomalejší a patří mu sedmá příčka.
A half spin and cheeky kiss of the barrier for #RK88, so he boxes just to check everything over. #MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/311qAKVpnP
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 23, 2019Nejlepší formu si do Monte Carla přivezl dle očekávání Mercedes, soupeři mu jsou ale velmi blízko - zejména Verstappen s Red Bullem, jenž dokázal duo mistrovského týmu rozdělit. Ferrari zaostává již o téměř 4 desetiny, ze zbytku světa je na tom nejlépe Renault s Alfou Romeo - na špičku ztrácejí přes 1,1 vteřiny, Toro Rosso je o další tři desetiny zpět.
Sainz kvůli zmíněným problémům s bateriemi prostál celou dobu v garáži, po instalačním kole se dostal na trať až pět minut před koncem. Jako jediný zůstal bez měřeného kola.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.