Za špatný start Valtteriho Bottase do nedělní Velké ceny Španělska 2019 zřejmě nemůže spojka. O první pozici a vítězství přišel spíše kvůli nedostatku přilnavosti než kvůli problému s autem.
Finský pilot sice hned po skončení závodu sice hovořil o "podivném" chování spojky, dodal ale, že tým stále prošetřuje, co se vlastně na startovním roštu přihodilo. Po vítězství v kvalifikaci jej tak na druhý den hned po několika metrech o vedení připravil jeho týmový kolega Lewis Hamilton, jenž si připsal bod za nejrychlejší kolo a šampionát před ním po pátém kole vede s náskokem 7 bodů.
I přes nácvik startů Bottas zažil "pocit, který jsem nikdy dříve neměl. Rozhodně můžeme u spojky pozorovat vibraci a nenormální chování, což mě stálo těch několik klíčových metrů při nájezdu do 1. zatáčky. Trochu jsem to cítil z přetížení, že se pohybuje nahoru a dolů, a celé auto vibrovalo. A už to můžeme vidět z dat, protože mi vibrovala ruka i auto. Šlo o velmi vysoké tření, záběr a uvolnění, takže jsem tím přišel o celkem dost metrů v počáteční fázi. Zbytek startu byl dobrý."
Rewind to lights out on Sunday in Spain ⏮All the onboard angles covered and things get tense down to Turn 1 👀#F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/4H5fpn7XNt
— Formula 1 (@F1) May 15, 2019Sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows ale nyní tvrdí: "Věříme, že šlo jen o nedostatek přilnavosti na straně, kde se nachází pole-position. Když se podíváte na doprovodné závody, častěji lépe startují kluci z druhé nebo dokonce z třetí či čtvrté pozice než ten na čele."
A ředitel traťových inženýrů Andrew Shovlin doplňuje: "Jo, je to jeden z těch prvků. Trochu se vám protočí kola, potom prokluzují, prokluzuje spojka, dochází k menší interakci. Všechno to dáme dohromady a stejně se na to dobře tento týden podíváme, abychom to pochopili. Momentálně si myslíme, že problém č. 1 byl s přilnavostí a ne s autem."
Bottas tentokrát necítil, že by na rozdíl od svého bídného startu v Čině, kde také kvůli tomu prohrál, udělal tentokrát něco špatně. Tam "to byla moje chyba," ale tentokrát "bych nic neudělal jinak."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.