Callum Ilott během prvního dne sezónních testů v Barceloně tvrdě boural, mechanici Alfy Romeo měli přes noc napilno, aby dnešní program Kimiho Räikkönena nebyl narušen. Co se přihodilo?
Krátce poté, co zajel svůj nejlepší čas, mu ustřelila záď v rychlé pravotočivé zatáčce č. 3, což vedlo k tvrdému nárazu do bariéry v rychlosti těsně nad 200 km/h. Dvacetiletý mladík Ferrari závodící ve Formuli 2 za stáj Sauber Junior Team provozovanou českým podnikatelem Antonínem Charouzem, měl za sebou 40 kol, ve výsledkové listině skončil dvanáctý.
"Zvládl jsem první část třetí zatáčky a najednou to zkrátka hodně ustřelilo - bez předchozího pohybu, jednoduše to ujelo. Proto to je trochu nevysvětlitelné. Nebyl rozdíl ve větru, nic z toho, na co jsme se dívali, se nepokazilo, a pokud jde o jízdu, tak všechno vypadá velmi podobně, proto je to trochu divné," popisuje Ilott svou nehodu.
"Úplně mě to nachytalo nepřipraveného, protože všechno bylo úplně stejné jako v ostatních kolech, proto to stále zkoumáme. Bylo to divné," pokračuje mladík, jenž je v současnosti také členem Jezdecké akademie Ferrari společně s Giulianem Alesim, Marcusem Armstrongem, Enzem Fittipaldim, Gianlucou Petecofem, Mickem Schumacherem a Robertem Schwartzmanem.
Podle něj tedy nešlo o problém s vozem, ale spíše o drobnou věc než velkou chybu pilota, která vedla k havárii: "Celou dobu jsem od počátku cítil, že šlo o mou chybu, jako že jsem udělal něco zcela špatně nebo dostal auto do smyku. Mým prvním skutečným instinktem proto bylo se zeptat, co jsem udělal, obviňoval jsem se."
"Ne, že bych nějak obviňoval tým, ale okamžitě vás napadne, že jsem byl možná příliš agresivní na plynu. A pak si řeknete: 'OK, třeba se změnil vítr.' Myslím, že šlo o kombinaci toho, kdy s autem zrychlujete a jste více na limitu - u těchto vozů vidíte, že se tyto věci mohou náhle přihodit," dodává Ilott.
Today’s toy 🧸 @callum_ilott #F1Testing pic.twitter.com/XBc5zZqu1p
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) May 14, 2019I když tedy Alfa Romeo musela po nehodě test předčasně ukončit, tak podle něj šlo o pozitivní den: "Samozřejmě, že jsou všichni trochu nervózní, když mají naskočit do těchto věcí, ale já jsem byl dobře připraven. Je to neuvěřitelné - rychlosti průjezdu zatáčkami, také výkon, úžasné. Byl jsem tedy trochu v šoku a musel jsem si trochu zvykat. Začali jsme po instalacích dělat pokroky a cítil jsem se ve voze celkem pohodlně. Opravdu jsem se s ním sžíval."
"Dopoledne jsme zvládli všechny všemi testy, které jsme potřebovali. Byl jsem spokojený, tým byl spokojený, takže šlo celkově o skutečně pozitivní den, kromě té nehody. Prošli jsme program, který potřebovali, potom se tedy pozornost přesunula na mě, abych zvládl nějaké výkonnostní jízdy. Je to škoda, že jsem o ně přišel, ale tyto věci se žel stávají," shrnuje Ilott.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.