V Barceloně ve úterý a ve středu týmy F1 společně testují. Renault chce během těchto dnů sestavit akční plán pro získání rychlosti pro zbytek sezóny, která nezačala dle jeho představ.
Francouzský tým neprožívá nejlepší vstup do sezóny, po pěti závodech mu kvůli incidentům, špatné spolehlivosti, chybám při rozhodování o strategii či smůle v šampionátu konstruktérů patří až osmá příčka, zatímco jeho motorový zákazník McLaren je čtvrtý.
"Myslím, že nás na počátku sezóny dostaly potíže se spolehlivostí, což trochu narušilo dynamiku [týmu]. A upřímně, ve sportu, který zaměstnává přes 1000 lidí včetně dvou jezdců to je důležité. Způsobilo to určité škody," lituje jeho šéf Cyril Abiteboul.
Testování v Barceloně je pro ně důležité pro "vyhodnocování určitých prvků, které jsme nasadili na auto, ale také pro opětovné získání části výkonnosti, které jsme se museli vzdát kvůli spolehlivosti," vysvětluje šéf Renaultu.
Díky tomu podle něj budou moci "velmi jasně zhodnotit situaci a co je důležitější, stanovit zřetelný akční plán toho, co je třeba udělat," pokračuje Abiteboul. Jeho tým ve Španělsku nasadil vylepšený motor, který má být spolehlivější i výkonnější díky tomu, že umožňuje využívat po delší dobu agresivnější módy.
"Motor je víceméně zpět tam, kde byl na počátku sezóny. Vycházeli jsme u něj ze spolehlivostních oprav nasazených s tou specifikací uplynulý víkend. Během něj šlo spíše o hledání vyvážení a zacházení s pneumatikami, s čímž se potýkalo celé pole," říká Abiteboul
"Spolehlivost tedy máme vyřešenou, pověnovali jsme se i výkonnosti motoru, ale teď musíme lépe pochopit, co musíme udělat na straně šasi, abychom přiměli pneumatiky k fungování, což nás nyní podle mě poškozuje. To tedy bude představovat krátkodobé řešení," uvádí Francouz.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.