V Barceloně ve úterý a ve středu týmy F1 společně testují. Renault chce během těchto dnů sestavit akční plán pro získání rychlosti pro zbytek sezóny, která nezačala dle jeho představ.
Francouzský tým neprožívá nejlepší vstup do sezóny, po pěti závodech mu kvůli incidentům, špatné spolehlivosti, chybám při rozhodování o strategii či smůle v šampionátu konstruktérů patří až osmá příčka, zatímco jeho motorový zákazník McLaren je čtvrtý.
"Myslím, že nás na počátku sezóny dostaly potíže se spolehlivostí, což trochu narušilo dynamiku [týmu]. A upřímně, ve sportu, který zaměstnává přes 1000 lidí včetně dvou jezdců to je důležité. Způsobilo to určité škody," lituje jeho šéf Cyril Abiteboul.
Testování v Barceloně je pro ně důležité pro "vyhodnocování určitých prvků, které jsme nasadili na auto, ale také pro opětovné získání části výkonnosti, které jsme se museli vzdát kvůli spolehlivosti," vysvětluje šéf Renaultu.
Díky tomu podle něj budou moci "velmi jasně zhodnotit situaci a co je důležitější, stanovit zřetelný akční plán toho, co je třeba udělat," pokračuje Abiteboul. Jeho tým ve Španělsku nasadil vylepšený motor, který má být spolehlivější i výkonnější díky tomu, že umožňuje využívat po delší dobu agresivnější módy.
"Motor je víceméně zpět tam, kde byl na počátku sezóny. Vycházeli jsme u něj ze spolehlivostních oprav nasazených s tou specifikací uplynulý víkend. Během něj šlo spíše o hledání vyvážení a zacházení s pneumatikami, s čímž se potýkalo celé pole," říká Abiteboul
"Spolehlivost tedy máme vyřešenou, pověnovali jsme se i výkonnosti motoru, ale teď musíme lépe pochopit, co musíme udělat na straně šasi, abychom přiměli pneumatiky k fungování, což nás nyní podle mě poškozuje. To tedy bude představovat krátkodobé řešení," uvádí Francouz.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.