V Barceloně ve úterý a ve středu týmy F1 společně testují. Renault chce během těchto dnů sestavit akční plán pro získání rychlosti pro zbytek sezóny, která nezačala dle jeho představ.
Francouzský tým neprožívá nejlepší vstup do sezóny, po pěti závodech mu kvůli incidentům, špatné spolehlivosti, chybám při rozhodování o strategii či smůle v šampionátu konstruktérů patří až osmá příčka, zatímco jeho motorový zákazník McLaren je čtvrtý.
"Myslím, že nás na počátku sezóny dostaly potíže se spolehlivostí, což trochu narušilo dynamiku [týmu]. A upřímně, ve sportu, který zaměstnává přes 1000 lidí včetně dvou jezdců to je důležité. Způsobilo to určité škody," lituje jeho šéf Cyril Abiteboul.
Testování v Barceloně je pro ně důležité pro "vyhodnocování určitých prvků, které jsme nasadili na auto, ale také pro opětovné získání části výkonnosti, které jsme se museli vzdát kvůli spolehlivosti," vysvětluje šéf Renaultu.
Díky tomu podle něj budou moci "velmi jasně zhodnotit situaci a co je důležitější, stanovit zřetelný akční plán toho, co je třeba udělat," pokračuje Abiteboul. Jeho tým ve Španělsku nasadil vylepšený motor, který má být spolehlivější i výkonnější díky tomu, že umožňuje využívat po delší dobu agresivnější módy.
"Motor je víceméně zpět tam, kde byl na počátku sezóny. Vycházeli jsme u něj ze spolehlivostních oprav nasazených s tou specifikací uplynulý víkend. Během něj šlo spíše o hledání vyvážení a zacházení s pneumatikami, s čímž se potýkalo celé pole," říká Abiteboul
"Spolehlivost tedy máme vyřešenou, pověnovali jsme se i výkonnosti motoru, ale teď musíme lépe pochopit, co musíme udělat na straně šasi, abychom přiměli pneumatiky k fungování, což nás nyní podle mě poškozuje. To tedy bude představovat krátkodobé řešení," uvádí Francouz.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.