V Barceloně ve úterý a ve středu týmy F1 společně testují. Renault chce během těchto dnů sestavit akční plán pro získání rychlosti pro zbytek sezóny, která nezačala dle jeho představ.
Francouzský tým neprožívá nejlepší vstup do sezóny, po pěti závodech mu kvůli incidentům, špatné spolehlivosti, chybám při rozhodování o strategii či smůle v šampionátu konstruktérů patří až osmá příčka, zatímco jeho motorový zákazník McLaren je čtvrtý.
"Myslím, že nás na počátku sezóny dostaly potíže se spolehlivostí, což trochu narušilo dynamiku [týmu]. A upřímně, ve sportu, který zaměstnává přes 1000 lidí včetně dvou jezdců to je důležité. Způsobilo to určité škody," lituje jeho šéf Cyril Abiteboul.
Testování v Barceloně je pro ně důležité pro "vyhodnocování určitých prvků, které jsme nasadili na auto, ale také pro opětovné získání části výkonnosti, které jsme se museli vzdát kvůli spolehlivosti," vysvětluje šéf Renaultu.
Díky tomu podle něj budou moci "velmi jasně zhodnotit situaci a co je důležitější, stanovit zřetelný akční plán toho, co je třeba udělat," pokračuje Abiteboul. Jeho tým ve Španělsku nasadil vylepšený motor, který má být spolehlivější i výkonnější díky tomu, že umožňuje využívat po delší dobu agresivnější módy.
"Motor je víceméně zpět tam, kde byl na počátku sezóny. Vycházeli jsme u něj ze spolehlivostních oprav nasazených s tou specifikací uplynulý víkend. Během něj šlo spíše o hledání vyvážení a zacházení s pneumatikami, s čímž se potýkalo celé pole," říká Abiteboul
"Spolehlivost tedy máme vyřešenou, pověnovali jsme se i výkonnosti motoru, ale teď musíme lépe pochopit, co musíme udělat na straně šasi, abychom přiměli pneumatiky k fungování, což nás nyní podle mě poškozuje. To tedy bude představovat krátkodobé řešení," uvádí Francouz.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.