Vedení Formule 1 dnes oznámilo, že šampionát příští rok zavítá do holandského Zandvoortu. Smlouva byla podepsána na tři roky, davy fanoušků Maxe Verstappena jsou nadšeny.
Hlavním sponzorem Velké ceny Holandska bude výrobce piva Heineken. Zandvoort proslulý svými plážemi se nachází nedaleko hlavního města Amsterdamu. Tamější trať od Severního moře dělí duny - ale není to jen písek, kterým je místo známo - v F1 má bohatou historii. Trať a infrastruktura projde do příští sezóny rekonstrukcí, aby odpovídala standardům FIA a mohla hostit mistrovský podnik.
V roce 2020 se tak dočkáme 31. Velké ceny Holandska, kde se poprvé závodilo v roce 1952. Tehdy v ní zvítězil Alberto Ascari s Ferrari a dojel si pro mistrovský titul. Z dalších 19 vítězů na tomto území se jich 12 stalo mistry světa. Naposledy se do Nizozemí kolotoč F1 vypravil v roce 1985.
"Jsme velmi potěšeni tím, že můžeme oznámit návrat Formule 1 k závodění v Nizozemí na trati v Zadnvoortu. Od počátku našeho vlastnictví F1 jsme tvrdili, že chceme závody v místech, která rovněž respektují sportovní historické kořeny v Evropě," uvádí Chase Carey, výkonný ředitel F1.
"V příští sezóně tedy budeme mít zcela nový městský závod ve Vietnamu, v hlavním městě v Hanoji, a také se po 35 letech vrátíme do Zandvoortu na trať, která významně přispěla k popularitě našeho sportu po celém světě," pokračuje.
"V posledních letech pozorujeme oživení zájmu o F1 v Holandsku, zejména díky vášnivé podpoře talentovaného Maxe Verstappena, jak jde vidět z moře oranžové barvy v tolika závodech. Není pochyb o tom, že na tribunách v Zandvoortu půjde příští rok o dominantní barvu," dodává Carey.
Zandvoort. We're coming.The #DutchGP is back 🇳🇱See you in 2020 👊#F1 pic.twitter.com/uUfauZ79Em
— Formula 1 (@F1) May 14, 2019And here it is: our very own track animation. Let’s take a closer look at the circuit, animated by @F1 ⤵️#DutchGP pic.twitter.com/ChOMtunGZs
— Circuit Zandvoort (@CPZtweets) May 14, 2019A circuit that holds plenty of special memories for our team. 🧡 Welcome back @CPZtweets.#DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/8Vyj6SFax3
— McLaren (@McLarenF1) May 14, 2019I am pleased to see that #Zandvoort circuit will be part of the proposed calendar for the 2020 @FIA @F1 World Championship bringing the sport back to the Netherlands 🇳🇱. It is a circuit with a long and impressive history of competition and is a great challenge for drivers. #F1 pic.twitter.com/UPTTxyWJyC
— Jean Todt (@JeanTodt) May 14, 2019
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.