Aktuální kalendář Formule 1 čítá 21 závodů. Čeká nás však pravděpodobně řada novinek. S některými stávajícími okruhy se fanoušci budou muset rozloučit. Přijdou nové a navíc by se jejich počet mohl navýšit.
Šéf (CEO) F1 Chase Carey očekává, že v roce 2020 zmizí z kalendáře některé současné okruhy.
Z evropských závodů se loni vrátila Velká cena Francie. Pro příští rok byl již potvrzen závod ve Vientamu. Blízko by mělo být podpisu smlouvy pro závod v nizozemském Zandvoortu či Monze.
A které okruhy jsou tedy v ohrožení? Jedná se o závody v Silverstone, Hockenheimu, Mexiku či Barceloně, kde jim končí smlouva a zatím nebyla prodloužena.
Navíc také brazilský prezident, Jair Bolsonaro, pro Reuters prozradil, že se závod na okruhu Interlagos přesune od roku 2020 na nový trať do Rio De Janeira.
"Právě finalizujeme kalendář pro rok 2020 a vyjednáváme o obnovení se třemi okruhy a už jsme oznámili závod v Hanoji, kde se pracuje na stavbě. V principu jsme také došli ke shodě v tom, že bychom přidali další nový závod. Ještě není rozhodnuto, kolik závodu v roce 2020 bude, avšak očekáváme stejný počet jako letos. A to znamená, že ne všechny smlouvy stávajících okruhů budou prodlouženy," cituje Careyho Motorsport.com.
Ačkoliv si prý spolupráce váží, věří, že je důležité přidávat i nová místa. A na čem jim při rozhodování záleží? "Kvalitní trať pro skvělé závodění, fanoušci v daném městě a zemi i historie a další," vyjmenoval.
Nechal se také slyšet, že pokud bude poptávka po závodech vypadat jako nyní, kalendář se rozroste ještě na více než 21 závodů. Nechtějí nic uspěchat, avšak rozvoj je podle něj důležitý.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.