Aktuální kalendář Formule 1 čítá 21 závodů. Čeká nás však pravděpodobně řada novinek. S některými stávajícími okruhy se fanoušci budou muset rozloučit. Přijdou nové a navíc by se jejich počet mohl navýšit.
Šéf (CEO) F1 Chase Carey očekává, že v roce 2020 zmizí z kalendáře některé současné okruhy.
Z evropských závodů se loni vrátila Velká cena Francie. Pro příští rok byl již potvrzen závod ve Vientamu. Blízko by mělo být podpisu smlouvy pro závod v nizozemském Zandvoortu či Monze.
A které okruhy jsou tedy v ohrožení? Jedná se o závody v Silverstone, Hockenheimu, Mexiku či Barceloně, kde jim končí smlouva a zatím nebyla prodloužena.
Navíc také brazilský prezident, Jair Bolsonaro, pro Reuters prozradil, že se závod na okruhu Interlagos přesune od roku 2020 na nový trať do Rio De Janeira.
"Právě finalizujeme kalendář pro rok 2020 a vyjednáváme o obnovení se třemi okruhy a už jsme oznámili závod v Hanoji, kde se pracuje na stavbě. V principu jsme také došli ke shodě v tom, že bychom přidali další nový závod. Ještě není rozhodnuto, kolik závodu v roce 2020 bude, avšak očekáváme stejný počet jako letos. A to znamená, že ne všechny smlouvy stávajících okruhů budou prodlouženy," cituje Careyho Motorsport.com.
Ačkoliv si prý spolupráce váží, věří, že je důležité přidávat i nová místa. A na čem jim při rozhodování záleží? "Kvalitní trať pro skvělé závodění, fanoušci v daném městě a zemi i historie a další," vyjmenoval.
Nechal se také slyšet, že pokud bude poptávka po závodech vypadat jako nyní, kalendář se rozroste ještě na více než 21 závodů. Nechtějí nic uspěchat, avšak rozvoj je podle něj důležitý.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.