Ve třetím tréninku Ferrari diktovalo tempo. Nejrychlejší byl Lerclerc před svým týmovým kolegou. Třetí byl Verstappen a Bottas rychlejší z Mercedesů.
Páteční tréninky byly poněkud omezené a tím pádem i hektické. Pierre Gasly také bude muset odstartovat z boxové uličky, neboť na konci druhého tréninku nezajel k vážení a místo toho si s týmem vyzkoušel zastávku v boxech. Penalizace jej neminula a v paddocku se hovoří o tom, zda to není příliš tvrdý trest.
Mercedes dnes zkouší větší zadní přítlačné křídlo. Lewis Hamilton se však obává, že na Ferrari jen tak recept nenajdou. "Pravděpodobně přes noc nenajdeme šest desetin", uvedl. Vettel však oponuje. "Možná jsme jen ukázali víc než oni," nechal se slyšet a očekává těsný nedělní souboj.
Po nehodě dnes uvidíme také Russela. Ten má oproti ostatním co dohánět. "Kdyby ten poklop byl o 10 - 15 milimentrů vyšší, mohlo to dopadnout o dost hůř," domnívá se pilot Williamsu. Po už se však na konci boxové uličky objevuje zelené světlo a trénink začíná. Do instalačního kola se hned vydávají McLareny, Haasy a také Russel, Kvjat či Giovinazzi a postupně je následují další.
První měřený čas zajíždí Gasly a má hodnotu 1:49,815 min a zlepšuje se na 1:49,605 min. Na trať vyráží Mercedesy a jdou do čela. Bottas zajel čas 1:45.676. Hamilton na něj ztrácí 1,2 sek. A jak odpoví Ferrari?
A je z toho nejrychlejší čas - Leclerc zajíždí 1:44,352 min, Vettel se řadí za svého týmového kolegu a ztrácí 0,148 sek. Ale Hamilton se zlepšuje a jde do čela - 1:43,929 min. Po patnácti minutách zatím meřený čas zajelo pouze osm jezdců.
A máme tu nejrychlejší čas letošního víkendu - 1:42,638 min a zajel jej Charles Leclerc.Vettel ztrácí 0.9 sek, Hamilton 1,2 sek. A i dnes vidíme chyby jezdců, například Magnussen probrzdil v zatáčce číslo tři, Räikkönen zase v první, ale oba hned pokračují v jízdě.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Vettel, Hamilton, Albon, Pérez, Räikkönen, Kvjat, Norris, Bottas, Verstappen, Sainz, Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Stroll, Hülkenberg, Grosjean, Kubica, Gasly, Russel.
Na čtvrté místo se dostal Norris, jeho čas má hodnotu 1:44.581 min. Hamilton rozdělil obě Ferrari. Ale ne na dlouho, Vettel se zlepšuje a posouvá na druhé místo.
Daří se tu Toro Rosso, Albon zajíždí čas 1:44,097 min. Zlepšují se i Räikkönen, Pérez či Kvjat. Verstappen toho zatím příliš nenajel. Ale už se vydal na trať a zajel 1:43,876 min, čímž se řadí na páté místo. Vypadá to, že Renaulty se tu trápí a to měli dnes zkusit větší přítlak. To jim však pokazilo rychlost na rovinkách.
Both cars are back. Plenty to review ahead of the last 20mins of this session. #RSspirit #AzerbaijanGP #FP3 pic.twitter.com/bUps2OZO9N
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) April 27, 2019
Verstappen se snaží, avšak zatím je stále svým časem za Albonem. Na trať se vydává Bottas. Za ním míří i jeho týmový kolega a Mercedesy jsou jedinými vozy na trati. Bottas jde na třetí místo, ztrácí však 0,595 sek. To však platí jen chvíli, zlepšuje se i Hamilton, stále však třetí a ztrácí 0,538 sek.
Na trať se k závěrečným jízdám chystají i u Ferrari a dalších týmů. Haas se tu trápí s pneumatikami a jejich teplotami. Verstappen na to šlápl a jde na druhé místo, na Leclerca ztrácí 0,214 sek. Ale Leclerc má tento okruh evidentně rád a sedí mu. Právě zajel čas 1:41,604 min. Má tak náskok 1,2 sek na druhého Verstappena.
Do únikové zóny se podíval Vettel i Hamilton. Vettel potom zajíždí čas jen o 0,198 sek pomalejší než jeho monacký kolega. Měl však na rovince pomoc a jel v závěsu. Avšak další zlepšení už se nekonají a objevuje se šachovnicová vlajka.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.