Ve třetím tréninku Ferrari diktovalo tempo. Nejrychlejší byl Lerclerc před svým týmovým kolegou. Třetí byl Verstappen a Bottas rychlejší z Mercedesů.
Páteční tréninky byly poněkud omezené a tím pádem i hektické. Pierre Gasly také bude muset odstartovat z boxové uličky, neboť na konci druhého tréninku nezajel k vážení a místo toho si s týmem vyzkoušel zastávku v boxech. Penalizace jej neminula a v paddocku se hovoří o tom, zda to není příliš tvrdý trest.
Mercedes dnes zkouší větší zadní přítlačné křídlo. Lewis Hamilton se však obává, že na Ferrari jen tak recept nenajdou. "Pravděpodobně přes noc nenajdeme šest desetin", uvedl. Vettel však oponuje. "Možná jsme jen ukázali víc než oni," nechal se slyšet a očekává těsný nedělní souboj.
Po nehodě dnes uvidíme také Russela. Ten má oproti ostatním co dohánět. "Kdyby ten poklop byl o 10 - 15 milimentrů vyšší, mohlo to dopadnout o dost hůř," domnívá se pilot Williamsu. Po už se však na konci boxové uličky objevuje zelené světlo a trénink začíná. Do instalačního kola se hned vydávají McLareny, Haasy a také Russel, Kvjat či Giovinazzi a postupně je následují další.
První měřený čas zajíždí Gasly a má hodnotu 1:49,815 min a zlepšuje se na 1:49,605 min. Na trať vyráží Mercedesy a jdou do čela. Bottas zajel čas 1:45.676. Hamilton na něj ztrácí 1,2 sek. A jak odpoví Ferrari?
A je z toho nejrychlejší čas - Leclerc zajíždí 1:44,352 min, Vettel se řadí za svého týmového kolegu a ztrácí 0,148 sek. Ale Hamilton se zlepšuje a jde do čela - 1:43,929 min. Po patnácti minutách zatím meřený čas zajelo pouze osm jezdců.
A máme tu nejrychlejší čas letošního víkendu - 1:42,638 min a zajel jej Charles Leclerc.Vettel ztrácí 0.9 sek, Hamilton 1,2 sek. A i dnes vidíme chyby jezdců, například Magnussen probrzdil v zatáčce číslo tři, Räikkönen zase v první, ale oba hned pokračují v jízdě.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Vettel, Hamilton, Albon, Pérez, Räikkönen, Kvjat, Norris, Bottas, Verstappen, Sainz, Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Stroll, Hülkenberg, Grosjean, Kubica, Gasly, Russel.
Na čtvrté místo se dostal Norris, jeho čas má hodnotu 1:44.581 min. Hamilton rozdělil obě Ferrari. Ale ne na dlouho, Vettel se zlepšuje a posouvá na druhé místo.
Daří se tu Toro Rosso, Albon zajíždí čas 1:44,097 min. Zlepšují se i Räikkönen, Pérez či Kvjat. Verstappen toho zatím příliš nenajel. Ale už se vydal na trať a zajel 1:43,876 min, čímž se řadí na páté místo. Vypadá to, že Renaulty se tu trápí a to měli dnes zkusit větší přítlak. To jim však pokazilo rychlost na rovinkách.
Both cars are back. Plenty to review ahead of the last 20mins of this session. #RSspirit #AzerbaijanGP #FP3 pic.twitter.com/bUps2OZO9N
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) April 27, 2019
Verstappen se snaží, avšak zatím je stále svým časem za Albonem. Na trať se vydává Bottas. Za ním míří i jeho týmový kolega a Mercedesy jsou jedinými vozy na trati. Bottas jde na třetí místo, ztrácí však 0,595 sek. To však platí jen chvíli, zlepšuje se i Hamilton, stále však třetí a ztrácí 0,538 sek.
Na trať se k závěrečným jízdám chystají i u Ferrari a dalších týmů. Haas se tu trápí s pneumatikami a jejich teplotami. Verstappen na to šlápl a jde na druhé místo, na Leclerca ztrácí 0,214 sek. Ale Leclerc má tento okruh evidentně rád a sedí mu. Právě zajel čas 1:41,604 min. Má tak náskok 1,2 sek na druhého Verstappena.
Do únikové zóny se podíval Vettel i Hamilton. Vettel potom zajíždí čas jen o 0,198 sek pomalejší než jeho monacký kolega. Měl však na rovince pomoc a jel v závěsu. Avšak další zlepšení už se nekonají a objevuje se šachovnicová vlajka.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.