Od roku 2021 dojde ve Formuli 1 k mnoha sportovním i technickým změnám. Mezi ně bude patřit i přechod ze současných 13" na modernější 18" kola, s jejichž prvními testy Pirelli musí začít již letos.
K takovému testu se s upravenými vozy přihlásily tři týmy, italský výrobce pneumatik ho plánuje po letní přestávce: "Pokud půjde všechno podle plánu, tak se první testy s novými pneumatikami uskuteční v polovině záři," potvrzuje šéf Pirelli Mario Isola.
Mezi zmíněné tři zájemce, kteří jsou ochotni již letos na vývoji větších kol spolupracovat s upravenými loňskými monoposty, patří Ferrari, Mercedes a Renault. Red Bull nepřichází v úvahu, protože během zimy změnil dodavatele motorů.
"Je důležité, abychom získali reprezentativní data," zdůrazňuje Isola s tím, že by byl rád, kdyby se k testování přidaly i menší týmy. Ty si to ale kvůli omezeným zdrojům nemohou dovolit.
"První testy budou celé o základním výzkumu. My si nemůžeme dovolit, abychom tomu přidělili své zdroje," uvádí manažer jednoho z týmů středu pole. Pirelli nicméně věří, že se situace do září ještě zlepší a počet účastníků bude vyšší: "Doufáme v sedm týmů," sdělil Isola.
Pirelli kvůli tomu bude muset vyvinout nové směsi a týmy upravit zavěšení: "Kvůli vysoké pevnosti nízkoprofilových pneumatik je důležitější vodit pneumatiku po vozovce precizním způsobem, proto se pak geometrie závěsů stává důležitější. Na druhé straně větší průměr kola by usnadnil uspořádání brzd a bylo by možné použít větší brzdy s delší životností," přibližuje Pat Symonds, jenž do roku 2016 pracoval jako technický ředitel Williamsu.
"Kromě toho, že by auta vypadaly moderněji, by to rovněž usnadnilo uspořádání příslušenství náboje. Navíc by to mělo podstatný efekt na to, jak funguje pneumatika a jak vytváří teplo. Pokud by měla pneumatika nižší profil, docházelo by k mnohem menšímu deformování a tudíž k vytváření mnohem menšího tepla. To by vyžadovalo zcela novou rodinu směsí - což samo o sobě není nikterak obtížně dosažitelné," hodnotí Symonds.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.