Od roku 2021 dojde ve Formuli 1 k mnoha sportovním i technickým změnám. Mezi ně bude patřit i přechod ze současných 13" na modernější 18" kola, s jejichž prvními testy Pirelli musí začít již letos.
K takovému testu se s upravenými vozy přihlásily tři týmy, italský výrobce pneumatik ho plánuje po letní přestávce: "Pokud půjde všechno podle plánu, tak se první testy s novými pneumatikami uskuteční v polovině záři," potvrzuje šéf Pirelli Mario Isola.
Mezi zmíněné tři zájemce, kteří jsou ochotni již letos na vývoji větších kol spolupracovat s upravenými loňskými monoposty, patří Ferrari, Mercedes a Renault. Red Bull nepřichází v úvahu, protože během zimy změnil dodavatele motorů.
"Je důležité, abychom získali reprezentativní data," zdůrazňuje Isola s tím, že by byl rád, kdyby se k testování přidaly i menší týmy. Ty si to ale kvůli omezeným zdrojům nemohou dovolit.
"První testy budou celé o základním výzkumu. My si nemůžeme dovolit, abychom tomu přidělili své zdroje," uvádí manažer jednoho z týmů středu pole. Pirelli nicméně věří, že se situace do září ještě zlepší a počet účastníků bude vyšší: "Doufáme v sedm týmů," sdělil Isola.
Pirelli kvůli tomu bude muset vyvinout nové směsi a týmy upravit zavěšení: "Kvůli vysoké pevnosti nízkoprofilových pneumatik je důležitější vodit pneumatiku po vozovce precizním způsobem, proto se pak geometrie závěsů stává důležitější. Na druhé straně větší průměr kola by usnadnil uspořádání brzd a bylo by možné použít větší brzdy s delší životností," přibližuje Pat Symonds, jenž do roku 2016 pracoval jako technický ředitel Williamsu.
"Kromě toho, že by auta vypadaly moderněji, by to rovněž usnadnilo uspořádání příslušenství náboje. Navíc by to mělo podstatný efekt na to, jak funguje pneumatika a jak vytváří teplo. Pokud by měla pneumatika nižší profil, docházelo by k mnohem menšímu deformování a tudíž k vytváření mnohem menšího tepla. To by vyžadovalo zcela novou rodinu směsí - což samo o sobě není nikterak obtížně dosažitelné," hodnotí Symonds.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.