Podle Roberta Kubici za výkonnostní propad Williamsu nemůže jediná osoba, byť většina poukazuje na Paddyho Lowea, který tým nedávno opustil.
Lowe přišel v roce 2017 z Mercedesu, ale auta, která tým pod jeho vedením postavil, byla těmi nejpomalejšími ve startovním poli. Letos je situace dokonce ještě horší než minulý rok a veškerá očekávání na alespoň mírný vzestup vzala po několika prvních závodech za své.
Jak to, že se pod vedením zkušeného inženýra nedostavil úspěch? "Můžete si na to odpovědět sami, ale já si nakonec nemyslím, že by za to mohl jeden člověk. Žel obvykle to odnáší ta nejvýše postavená osoba," komentuje nelichotivou situaci u Williamsu Kubica.
"Jde ale o větší skupiny a výše postavené lidi. Problémy, které vidíte, nejsou jen problémy posledního měsíce. Jde o něco, co se hromadilo delší dobu. V nelichotivé situaci jsme byli loni, ale upřímně, teď je to ještě těžší než minulý rok. A to jsme si tehdy mysleli, že to už horší být nemůže," přiznává polský jezdec.
V roce 2018 Williams získal jen 7 bodů a skončil poslední, letos je jako jediný bez bodu a na nejrychlejší ztrácí téměř 4 sekundy na kolo. Moc mu zatím nepomohl zkušený Kubica ani mladý talent Mercedesu George Russell.
"Jde o komplexní sport a vyžaduje hodně skupinové práce. Za úspěch či neúspěch nikdy nemůže jednotlivec. Kdybychom loni bojovali o nejvyšší příčky, pak by vaše otázka zněla: 'Jak to Paddy udělal, že to tak perfektně šlape?'" ptá se Kubica.
"Jenže ono to nikdy není o jedné osobě. Ta může mít vliv, proto si myslím, že nám Patrick [Head] v současné situaci může pomoci, a lidé rozhodně můžou způsobit rozdíl. Nakonec za vedení týmu je zodpovědných hodně lidí, kteří z něj mohou udělat úspěšný či neúspěšný tým," pokračuje.
Jak může podle něj spoluzakladatel týmu Head při svém dočasné návratu pomoci? "Práce, kterou dělá, a dobré věci, které týmu může dát, u mě více než zabírají. Navzájem se neznáme, ale chovám velký respekt vůči tomu, co udělal v minulosti a co ve své kariéře dokázal."
"U Williamsu byl velkým hráčem, sehrál velkou roli v jeho historii. Tyto faktory mohou do týmu vnést pouze pozitiva. Ale přesto: nejde o sport jednoho hráče. Může svými zkušenostmi a svou osobností rozhodně pomoci, a určitě je závodníkem, takže to podle mě může být týmu pouze k prospěchu," dodává Kubica.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.