Renault musí co nejdříve vyřešit své potíže s nespolehlivostí poté, co v Číně nedokončil další závod. A problém opět souvisel s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), jehož revidovanou verzi nasadili. Nespolehlivost jezdce frustruje, šéf týmu Cyril Abiteboul vysvětluje, proč tempo Daniela Ricciarda vypadalo tak bídně.
V letošních třech závodech dojel francouzský tým s každým ze svých vozů do cíle pouze jednou. Na problém s MGU-K navíc v Austrálii doplatil také jeho zákazník McLaren, proto se snažil rychle přijít s jeho novou verzí, jež měla spolehlivostní potíže řešit.
V Číně ji měli oba tovární piloti a Lando Norris, jenže se objevil další problém: "Všechna auta fungovala bez jakékoliv závady s využitím stejného dílu. Na stolici jsme s ním zvládli 5000 kilometrů. Jen z jednoho určitého důvodu jsme se dostali do módu, který něco vyvolal v softwaru," vysvětluje šéf Cyril Abiteboul.
Opět MGU-K, tentokrát byl na vině softwareJe tedy třeba rychle připravit třetí specifikaci MGU-K pro závod v Ázerbájdžánu? "Nemyslíme si. Závada je podle nás mimo samotný díl. Nemyslíme si, že by byla poškozená, podle nás jde o softwarový problém. Domníváme se, že něco musíme změnit softwaru, abychom se vyrovnali s tím, co se změnilo v hardwaru," odpovídá.
"Proto jsme doufali, že to vyřešíme v průběhu závodu. Možná to nebylo vysíláno, ale Nico se pokoušel udělat celou řadu věcí. Nemohl zajít až tak daleko, že by restartoval celé auto. To je téměř to, co bylo zapotřebí. Pokud byste s ním chtěli jet teď, tak byste mohli - funguje absolutně bez problému. Typický softwarový problém - když se vám něco zasekne, tak to musíte restartovat."
Pak Abiteboul komentuje pokračující problémy se spolehlivostí: "Musíme to prošetřit. Musíme zabránit tomu, abychom se dostávali do tak složitých situací, reagovat v nouzi, protože takto fungovat v F1 nemůžete. Hrajeme na honěnou, musí to co nejdříve přestat."
Hülkenberg: Rozdáváme body zdarmaPiloti jsou z mizerné spolehlivosti Renaultu frustrovaní. "Není to dobrá zpráva. Musíme tyto věci co nejdříve vyřešit, protože nás to stojí výsledky, zkušenosti a body. Myslím, že v tomto ohledu máme domácí úkol. Potřebujeme nápravu spíše dříve než později," říká Hülkenberg.
"Došlo k tomu pár kol před tím, než jsem zastavil, ale nedokázali jsme to opravit, tak mě tým požádal o to, abych vůz odstavil. Přišel jsem o pohon, nejelo to. Vypadá to žel opět na MGU-K, takže nás v této oblasti čeká ještě nějaká práce," pokračuje německý pilot.
Ricciardo pomalý jako šnek - kvůli strategiiDo cíle se podařilo konečně dojet jeho týmovému kolegovi Danielovi Ricciardovi - a to hned na 7. místě. Kvůli jednozastávkové strategii se však zdálo, že je velmi pomalý, protože musel šetřit pneumatiky. V maximálních rychlostech na rovince dokonce za nejlepším zaostal o neuvěřitelných 37,5 km/h a dosáhl až 16. nejrychlejší kolo se ztrátou téměř 4 sekund na Pierra Gaslyho s Red Bullem!
"Ta výkonnost byla lepší, než to vypadá. Bylo to nesmírně náročné zajistit, aby po startu na měkké směsi fungovala jednozastávková strategie. Věděli jsme, že kdokoliv od 11. místa dále bude startovat na středně-tvrdé směsi, na které startovalo také prvních pět pilotů, takže to nemělo smysl dělat nějaké šílené věci, jen abychom se v tu chvíli soustředili na Gaslyho. Sedmé místo bylo naším cílem, a ten jsme splnili," vysvětluje Abiteboul.
"Není moc na co být hrdí, ale pokud jde o rychlost, tak ta byla lepší, než se zdá, protože jsme se tolik věnovali managementu pneumatik. Ani já jsem z tohoto důvodu nechtěl jít do jednozastávkové strategie, protože jsem věděl, že naše tempo pak bude vypadat mizerně. Naši stratégové v tom ale měli jasno: dvouzastávková strategie by u nás nefungovala, takže jsme museli jít do té jednozastávkové - a vyšlo to," těší šéfa Renaultu.
"Bylo to velmi náročné. Opravdu jsme jezdili dle pneumatik a ne podle rychlosti. Monitorovali jsme pouze náskok na Péreze, abychom zajistili, že se nedostane do DRS zóny. Z tohoto hlediska šlo o velmi povedený závod. Komunikace s týmem a s jeho inženýrem byla velmi dobrá. To je to, co jsme v této fázi po dvou závodech potřebovali," dodává Abiteboul.
#F1 User power-unit components after #ChineseGP 📊:11 out of 20 drivers (all Renault powered drivers) endangered with penalties already after Round 3 pic.twitter.com/OV9oIVQX89
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 16, 2019Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.