ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Číny 2019 v boxech a jaké strategie volily pro své piloty?
Nejlepší zastávky předváděli mechanici Red Bullu, kteří stihli přezout Verstappena v 34. kole závodu za 2,15 sekundy a Gaslyho o 15. kol dříve za 2,19 sekundy.
Druhým nejrychlejším týmem bylo v Šanghaji Ferrari - Vettela v 35. kole odbavilo za 2,29 s a "dvojku" Leclerca v 22. kole za 2,8 s. Za strategii si ale Scuderia pochvalu nezaslouží - pozdní druhou zastávkou u mladšího ze svých pilotů jej připravila o čtvrtou příčku, ze které se pak radoval Verstappen.
Mercedes si potřetí ze tří letošních závodů dojel pro double, v rychlosti zastávek mu ale patří až 3. místo. Bottase v 21. kole zdržel 2,37 s a Hamiltona o kolo později 2,92 s. Krásnou souhru ale předvedl v 36. kole, kdy se nebál jít do rizika (chyba při přezutí prvního jezdce automaticky zbrzdí i druhého) a brilantně zvládl dvojzastávku.
Čtvrtým nejrychlejším týmem v boxech byl McLaren, po smolném prvním kole (do obou narazil Kvjat, za což dostal penalizaci, Toro Rosso ho později kvůli šetření pohonné jednotky stáhlo) stihl přezutí u Sainze i Norrise do 2,6 s.
Do závodu startovala většina jezdců na středně-tvrdé (C3) směsi, pouze 7 pilotů (Gasly, Giovinazzi, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Ricciardo a Stroll) začínalo na měkké (C4).
Ta sice byla o sekundu na kolo rychlejší, pro závod se však kvůli výbornému poměru mezi výkonností a degradací hodila spíše středně-tvrdá. V neděli bylo o něco chladněji, což se dotklo výkonnosti tvrdé (C2) směsi (vyšší opotřebení předních pneumatik s negativním dopadem na výkonnost).
Většina se nakonec rozhodla pro strategii o dvou zastávkách, s jedinou si vystačili bodující Albon, Kubica, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, třikrát se v boxech ukázali Norris, jenž měl kolizi v 1. kole, a Gasly, který se v závěru rozhodl "zdarma" si vyměnit pneumatiky a úspěšně zaútočit na nejrychlejší kolo Vettela. Zároveň byl nejlépe umístěným jezdcem startujícím na měkkých pneumatikách.
Verstappen byl v obou vlnách jako první v boxech, což se mu vyplatilo, protože díky tomu podsekl Leclerca. Pilot Red Bullu tím vždy přiměl soupeře k reakci.
Nejdelší stint předvedl na tvrdé směsi Ricciardo s Renaultem - vydržel na ní 37 z celkových 56 kol, tj. 66 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik toho nejvíce zvládl Kubica (26 kol), na měkkých trojice Albon, Gasly a Sainz - shodně 19 kol.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.