Zkušený pilot Alfy Romeo Kimi Räikkönen se domnívá, že letošní aerodynamické změny usnadňují jízdu vozů těsně za sebou, a tedy i následné předjíždění. Úřadující šampion Lewis Hamilton z Mercedesu s tím ale kategoricky nesouhlasí.
Finský pilot letos táhne Sauber, který se letos podle svého titulárního sponzora přejmenoval na Alfu Romeo. V Austrálii dojel osmý a v Bahrajnu sedmý, když dlouho jezdil za Landem Norrisem s McLarenem, jehož nakonec předjet nedokázal.
Nová pravidla pro aerodynamiku podle něj při jízdě v závěsu pomohla: "Jo, myslím, že to je těsnější. Na výjezdech to je stále náročné, ale ke konci zatáček se můžete dostat blíže," souhlasí Räikkönen, jenž je v šampionátu po 2 závodech na šestém místě za piloty Mercedesu, Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu.
"Zdá se, že v pomalých zatáčkách se stále trápíme, ale na to možná měly vliv podmínky. Můžeme se dostat blíže. Předjíždění je stále náročné, ale myslím, že teď máme větší šanci," komentuje finský veterán dopad nových pravidel na předjíždění.
Podle šéfa F1 Rosse Brawna se v Bahrajnu prokázal jejich pozitivní vliv, který před sezónou někteří zpochybňovali: "Začali jsme ho cítit v Melbourne a ještě znatelnější byl v Šákíru. Změny byly zavedeny kvůli tomu, aby zlepšili schopnosti jezdců závodit těsněji. A zdá se, že fungují."
"Řekl bych, že vidíme pouze první příznaky, a ty jsou povzbudivé. Přispěly k zajímavému závodění, zejména v Bahrajnu. Nejde jen o nová pravidla, ale show v prvních dvou závodech mě naplňuje před zbytkem sezóny optimismem. V Šanghaji uvidíme, jestli se zlepšení zopakuje," pokračuje Brawn.
Ne všichni ale sdílejí stejný názor. Podle vítěze GP Bahrajnu Lewise Hamiltona nová pravidla prakticky nic nezměnila a jízda dvou vozů za sebou je v zatáčkách pořád stejně náročná. "Jízda za druhým autem není jiná. Dopad nových pravidel je nulový, stále je to příšerné."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.