Zkušený pilot Alfy Romeo Kimi Räikkönen se domnívá, že letošní aerodynamické změny usnadňují jízdu vozů těsně za sebou, a tedy i následné předjíždění. Úřadující šampion Lewis Hamilton z Mercedesu s tím ale kategoricky nesouhlasí.
Finský pilot letos táhne Sauber, který se letos podle svého titulárního sponzora přejmenoval na Alfu Romeo. V Austrálii dojel osmý a v Bahrajnu sedmý, když dlouho jezdil za Landem Norrisem s McLarenem, jehož nakonec předjet nedokázal.
Nová pravidla pro aerodynamiku podle něj při jízdě v závěsu pomohla: "Jo, myslím, že to je těsnější. Na výjezdech to je stále náročné, ale ke konci zatáček se můžete dostat blíže," souhlasí Räikkönen, jenž je v šampionátu po 2 závodech na šestém místě za piloty Mercedesu, Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu.
"Zdá se, že v pomalých zatáčkách se stále trápíme, ale na to možná měly vliv podmínky. Můžeme se dostat blíže. Předjíždění je stále náročné, ale myslím, že teď máme větší šanci," komentuje finský veterán dopad nových pravidel na předjíždění.
Podle šéfa F1 Rosse Brawna se v Bahrajnu prokázal jejich pozitivní vliv, který před sezónou někteří zpochybňovali: "Začali jsme ho cítit v Melbourne a ještě znatelnější byl v Šákíru. Změny byly zavedeny kvůli tomu, aby zlepšili schopnosti jezdců závodit těsněji. A zdá se, že fungují."
"Řekl bych, že vidíme pouze první příznaky, a ty jsou povzbudivé. Přispěly k zajímavému závodění, zejména v Bahrajnu. Nejde jen o nová pravidla, ale show v prvních dvou závodech mě naplňuje před zbytkem sezóny optimismem. V Šanghaji uvidíme, jestli se zlepšení zopakuje," pokračuje Brawn.
Ne všichni ale sdílejí stejný názor. Podle vítěze GP Bahrajnu Lewise Hamiltona nová pravidla prakticky nic nezměnila a jízda dvou vozů za sebou je v zatáčkách pořád stejně náročná. "Jízda za druhým autem není jiná. Dopad nových pravidel je nulový, stále je to příšerné."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.