Podle Räikkönena je jízda vozů těsně za sebou snadnější, Hamilton s tím vůbec nesouhlasí

Kimi Räikkönen před svým týmových kolegou Antoniem Giovinazzim v GP Austrálie
Kimi Räikkönen před svým týmových kolegou Antoniem Giovinazzim v GP Austrálie, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 8. dubna 2019 6:20
Sdílej:

Zkušený pilot Alfy Romeo Kimi Räikkönen se domnívá, že letošní aerodynamické změny usnadňují jízdu vozů těsně za sebou, a tedy i následné předjíždění. Úřadující šampion Lewis Hamilton z Mercedesu s tím ale kategoricky nesouhlasí.

Finský pilot letos táhne Sauber, který se letos podle svého titulárního sponzora přejmenoval na Alfu Romeo. V Austrálii dojel osmý a v Bahrajnu sedmý, když dlouho jezdil za Landem Norrisem s McLarenem, jehož nakonec předjet nedokázal.

Nová pravidla pro aerodynamiku podle něj při jízdě v závěsu pomohla: "Jo, myslím, že to je těsnější. Na výjezdech to je stále náročné, ale ke konci zatáček se můžete dostat blíže," souhlasí Räikkönen, jenž je v šampionátu po  2 závodech na šestém místě za piloty Mercedesu, Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu.

"Zdá se, že v pomalých zatáčkách se stále trápíme, ale na to možná měly vliv podmínky. Můžeme se dostat blíže. Předjíždění je stále náročné, ale myslím, že teď máme větší šanci," komentuje finský veterán dopad nových pravidel na předjíždění.

Podle šéfa F1 Rosse Brawna se v Bahrajnu prokázal jejich pozitivní vliv, který před sezónou někteří zpochybňovali: "Začali jsme ho cítit v Melbourne a ještě znatelnější byl v Šákíru. Změny byly zavedeny kvůli tomu, aby zlepšili schopnosti jezdců závodit těsněji. A zdá se, že fungují."

"Řekl bych, že vidíme pouze první příznaky, a ty jsou povzbudivé. Přispěly k zajímavému závodění, zejména v Bahrajnu. Nejde jen o nová pravidla, ale show v prvních dvou závodech mě naplňuje před zbytkem sezóny optimismem. V Šanghaji uvidíme, jestli se zlepšení zopakuje," pokračuje Brawn.

Ne všichni ale sdílejí stejný názor. Podle vítěze GP Bahrajnu Lewise Hamiltona nová pravidla prakticky nic nezměnila a jízda dvou vozů za sebou je v zatáčkách pořád stejně náročná. "Jízda za druhým autem není jiná. Dopad nových pravidel je nulový, stále je to příšerné."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.