Zkušený pilot Alfy Romeo Kimi Räikkönen se domnívá, že letošní aerodynamické změny usnadňují jízdu vozů těsně za sebou, a tedy i následné předjíždění. Úřadující šampion Lewis Hamilton z Mercedesu s tím ale kategoricky nesouhlasí.
Finský pilot letos táhne Sauber, který se letos podle svého titulárního sponzora přejmenoval na Alfu Romeo. V Austrálii dojel osmý a v Bahrajnu sedmý, když dlouho jezdil za Landem Norrisem s McLarenem, jehož nakonec předjet nedokázal.
Nová pravidla pro aerodynamiku podle něj při jízdě v závěsu pomohla: "Jo, myslím, že to je těsnější. Na výjezdech to je stále náročné, ale ke konci zatáček se můžete dostat blíže," souhlasí Räikkönen, jenž je v šampionátu po 2 závodech na šestém místě za piloty Mercedesu, Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu.
"Zdá se, že v pomalých zatáčkách se stále trápíme, ale na to možná měly vliv podmínky. Můžeme se dostat blíže. Předjíždění je stále náročné, ale myslím, že teď máme větší šanci," komentuje finský veterán dopad nových pravidel na předjíždění.
Podle šéfa F1 Rosse Brawna se v Bahrajnu prokázal jejich pozitivní vliv, který před sezónou někteří zpochybňovali: "Začali jsme ho cítit v Melbourne a ještě znatelnější byl v Šákíru. Změny byly zavedeny kvůli tomu, aby zlepšili schopnosti jezdců závodit těsněji. A zdá se, že fungují."
"Řekl bych, že vidíme pouze první příznaky, a ty jsou povzbudivé. Přispěly k zajímavému závodění, zejména v Bahrajnu. Nejde jen o nová pravidla, ale show v prvních dvou závodech mě naplňuje před zbytkem sezóny optimismem. V Šanghaji uvidíme, jestli se zlepšení zopakuje," pokračuje Brawn.
Ne všichni ale sdílejí stejný názor. Podle vítěze GP Bahrajnu Lewise Hamiltona nová pravidla prakticky nic nezměnila a jízda dvou vozů za sebou je v zatáčkách pořád stejně náročná. "Jízda za druhým autem není jiná. Dopad nových pravidel je nulový, stále je to příšerné."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.