Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.
Rudé vozy byly po celý víkend napřed - svou formu z tréninků si přenesly i do kvalifikace, v níž měly stále navrch o 3 až 4 desetiny sekundy. Podle Tota Wolffa to bylo dáno "čistým výkonem," jenž je u Ferrari zkrátka vyšší. Jeho tým ztrácí zejména na rovinkách, což je dáno motorem a ne aerodynamikou. Před jubilejní 1000. velkou cenou za 2 týdny v Číně chtějí svůj deficit napravit.
"Nejde o odpor. Nikdy to není dáno jedním zázračným dílem či jedním činem, ale úrovně odporu, které jsme spočítali, by udělaly rozdíl možná jen desetinu sekundy," popisuje Wolff po závodě v Bahrajnu, kde nakonec po smůle Ferrari dojeli opět na prvním a druhém místě.
"Jde čistě o výkon. Tak vypadá analýza po 24 hodinách, ale hodně dat jsme nasbírali dnes a včera. Myslím, že jsme také v dnešním závodě pozorovali odlišné úrovně výkonu mezi auty. Musíme to teď tedy strávit," pokračuje šéf Mercedesu.
"Řekl bych, že pokud si tu úroveň výkonu udrží - netuším, proč jim selhal motor - ale pokud budou schopni si udržet tyto úrovně výkonu i v Šanghaji na tak citlivém okruhu na výkon, tak budou jasnými favority, protože přinos v časech na kolo může být ještě vyšší než v Bahrajnu," varuje 47letý Rakušan.
"Čekali jsme, že budou silní v Melbourne poté, co jsme viděli jejich rychlost během testů v Barceloně. Takže v Melbourne to bylo vlastně větší překvapení než v Bahrajnu. Tady byli velmi silní. Jejich výkonnost na rovinkách je neuvěřitelná," chválí Wolff soupeře z Maranella.
"Výkon, který předvedli, na ten nikdo nemá. V kvalifikaci to podle mě dělalo půl sekundy na rovinkách. A proti tomu se těžko závodí. Musíme si tedy na tuto úroveň podle mě zvyknout a Melbourne považovat za výjimku," dodává Wolff.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.