GP Bahrajnu - kvalifikace; První řada bude zítra patřit stáji Ferrari. Mladému nástupci Räikkönena Leclercovi se podařilo už ve druhé kvalifikaci porazit svého slavného týmového kolegu, čtyřnásobného šampiona F1 Vettela a symbolicky mu při této příležitosti sebral i rekord místního okruhu.
V první části kvalifikace zajel nejlepší čas Leclerc s Ferrari - 1:28,495. Týmový kolega Vettel ztratil 0,238 a Hamilton s Mercedesem 0,767 vteřiny. Nepostoupili Giovinazzi (+1,531), Hülkenberg (+1,539), Stroll (+1,722), Russell (+3,264), Kubica (+3,303).
Grosjean a Norris budou po skončení kvalifikace předvoláni ke komisařům díky incidentu, do kterého byli zapojeni.
Zejména vypadnutí Nicka Hülkenberga je velkým překvapením, neboť v pátečních trénincích se továrnímu týmu francouzské automobilky Renault nedařilo vůbec špatně. Williamsy byly opět mimo kontakt se zbytkem startovního pole.
S časem 1:28,046 ovládl druhou část kvalifikace Leclerc s Ferrari. Vettel ztratil 0,310, třetí Hamilton 0,532 vteřiny. Nepostoupili Ricciardo (+1,442), Albon (+1,467), Gasly (+1,480), Perez (+1,710), Kvjat (+1,808). Gasly hlásil při dojezdu do boxů technické problémy na jeho Red Bullu.
Vettel nebyl při druhém pokusu dostatečně rychlý, aby s jistotou postoupil, proto přistoupil ke třetímu pokusu, ale tím přišel o jednu sadu pneumatik pro finální část.
První pokusy vyzněly při absenci Vettela a Verstappena pro jeho týmového kolegu Leclerca (+1:27,958), Hamilton (+0,232), Bottas (+0,377).
K poslednímu měřenému pokusu vyjelo už všech deset vozů. Vettel svedl duel se svým týmovým kolegou Leclercem, ale ztratil téměř tři desetiny vteřiny. Hamilton ani Bottas se zlepšit nedokázali, mladík ve Ferrari ale ještě svůj nejlepší čas zlepšil na 1:27,866, což je novým traťovým rekordem. Mimochodem, sebral ho svému týmovému kolegovi Vettelovi.
Kvalifikaci ovládlo přes nepříjemné starosti v případě Vettela Ferrari. Mercedes zůstal tentokrát ve stínu vozů z Maranella. Verstappen jako jediný zástupce Red Bull splnil očekávání, ale jeho náskok před pronásledovateli není nijak velký. Velmi dobře vyzněla kvalifikace pro Haas i McLaren. Oba týmy měly dva vozy v Top10 a vyjma Norrise ztratili na vítěze méně než vteřinu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.