GP Bahrajnu - kvalifikace; První řada bude zítra patřit stáji Ferrari. Mladému nástupci Räikkönena Leclercovi se podařilo už ve druhé kvalifikaci porazit svého slavného týmového kolegu, čtyřnásobného šampiona F1 Vettela a symbolicky mu při této příležitosti sebral i rekord místního okruhu.
V první části kvalifikace zajel nejlepší čas Leclerc s Ferrari - 1:28,495. Týmový kolega Vettel ztratil 0,238 a Hamilton s Mercedesem 0,767 vteřiny. Nepostoupili Giovinazzi (+1,531), Hülkenberg (+1,539), Stroll (+1,722), Russell (+3,264), Kubica (+3,303).
Grosjean a Norris budou po skončení kvalifikace předvoláni ke komisařům díky incidentu, do kterého byli zapojeni.
Zejména vypadnutí Nicka Hülkenberga je velkým překvapením, neboť v pátečních trénincích se továrnímu týmu francouzské automobilky Renault nedařilo vůbec špatně. Williamsy byly opět mimo kontakt se zbytkem startovního pole.
S časem 1:28,046 ovládl druhou část kvalifikace Leclerc s Ferrari. Vettel ztratil 0,310, třetí Hamilton 0,532 vteřiny. Nepostoupili Ricciardo (+1,442), Albon (+1,467), Gasly (+1,480), Perez (+1,710), Kvjat (+1,808). Gasly hlásil při dojezdu do boxů technické problémy na jeho Red Bullu.
Vettel nebyl při druhém pokusu dostatečně rychlý, aby s jistotou postoupil, proto přistoupil ke třetímu pokusu, ale tím přišel o jednu sadu pneumatik pro finální část.
První pokusy vyzněly při absenci Vettela a Verstappena pro jeho týmového kolegu Leclerca (+1:27,958), Hamilton (+0,232), Bottas (+0,377).
K poslednímu měřenému pokusu vyjelo už všech deset vozů. Vettel svedl duel se svým týmovým kolegou Leclercem, ale ztratil téměř tři desetiny vteřiny. Hamilton ani Bottas se zlepšit nedokázali, mladík ve Ferrari ale ještě svůj nejlepší čas zlepšil na 1:27,866, což je novým traťovým rekordem. Mimochodem, sebral ho svému týmovému kolegovi Vettelovi.
Kvalifikaci ovládlo přes nepříjemné starosti v případě Vettela Ferrari. Mercedes zůstal tentokrát ve stínu vozů z Maranella. Verstappen jako jediný zástupce Red Bull splnil očekávání, ale jeho náskok před pronásledovateli není nijak velký. Velmi dobře vyzněla kvalifikace pro Haas i McLaren. Oba týmy měly dva vozy v Top10 a vyjma Norrise ztratili na vítěze méně než vteřinu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.