MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší také v odpoledním tréninku, těsně za ním tentokrát skončil jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Max Verstappen s Red Bullem ztrácel už 8 desetin, Vettelovi s Ferrari patří až pátá příčka.
Se zpožděním se vydal na dráhu Ricciardo, jehož týmový kolega v 1. tréninku stál kvůli problémům s elektroinstalací. Renault se na prahu nové sezóny potýká s potížemi, svého pilota pustil z garáže až po 25 min.
Po čtvrthodince již svá nejlepší kola zaznamenali Gasly (1:25,401), Grosjean (1:24,409) a Magnussen (1:24,409). Albon dostává zprávu, že je trať pomalejší než ráno. Podmínky nyní více odpovídali tomu, jaké budou ve zbytku víkendu, dráha se pogumovávala.
Even two-time #AusGP winners can't resist the grass sometimes A little FP2 gardening for Kimi Raikkonen 🌿#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/GduKHN19i9
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Po 20 min se na první příčku na středně-tvrdých pneumatikách dostává Verstappen (1:24,324 min), vzápětí jej střídá na stejné směsi Hamilton (1:23,582 a 1:23,148).
Vettel si stěžuje na to, že jeho Ferrari je trochu nestabilní, a Albon hlásí prst zaseknutý v opěrce hlavy. Bottas (1:22,648) se na chvíli dostal před Hamiltona, ten ale opět hned reaguje (1:22,600). Na třetí příčku se dostal Verstappen (1:23,400), Scuderia vyčkává na lepší podmínky.
Po 70 min se Albon znovu dostal v zatáčce č. 15 mimo trať, ale v pořádku se vrátil zpět. Na chvíli vlály žluté vlajky, mladík v Toro Rosso zažívá těžký pátek. O 9 min později ho tam napodobil Giovinazzi.
Albon - and sometimes Alboff 😟F1's new drivers are still finding the limits at Albert Park 🤓#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/ckOjWj5tBp
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Ke konci hlásil problémy s motorem Honda Gasly: "Ztratil jsem o výkon v zatáčce č. 9." Tým mu ale sdělil, že může pokračovat. Štěrkovou zónou v zatáčce č. 3 prolétl Russell, o zatáčku později se roztočil i Leclerc.
Po hodině se týmy začaly více věnovat závodním simulacím, s těžšími vozy dosahovali pomalejších časů. Mercedes je zatím nejrychlejší, ale zdá se, že mu Ferrari bude vyrovnaným soupeřem - ve 2. tréninku řešilo stále nějaké potíže (Leclerc si v závěru stěžoval na řazení nahoru). Red Bull jim je o něco blíže než loni, na vítězství v Austrálii to ale nevypadá.
Plenty of spins 🔄A few close calls with the walls 😮And a couple of very quick laps 🚀It's all the best bits from FP2 at the #AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/cC1r5WH2ho
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Za silnou trojicí následuje Alfa Romeo a Renault, dobře je na tom i Haas a Toro Rosso. McLaren je s Racing Pointem spíše v druhé části středu pole, suverénně nejpomalejší je stále Williams.
Týmy svou formu ale naplno ukážou až zítra odpoledne - Ferrari dnes zřejmě své karty skrývalo, ze záběru z kokpitu jejich vůz vypadá snadno ovladatelný.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.