MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší také v odpoledním tréninku, těsně za ním tentokrát skončil jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Max Verstappen s Red Bullem ztrácel už 8 desetin, Vettelovi s Ferrari patří až pátá příčka.
Se zpožděním se vydal na dráhu Ricciardo, jehož týmový kolega v 1. tréninku stál kvůli problémům s elektroinstalací. Renault se na prahu nové sezóny potýká s potížemi, svého pilota pustil z garáže až po 25 min.
Po čtvrthodince již svá nejlepší kola zaznamenali Gasly (1:25,401), Grosjean (1:24,409) a Magnussen (1:24,409). Albon dostává zprávu, že je trať pomalejší než ráno. Podmínky nyní více odpovídali tomu, jaké budou ve zbytku víkendu, dráha se pogumovávala.
Even two-time #AusGP winners can't resist the grass sometimes A little FP2 gardening for Kimi Raikkonen 🌿#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/GduKHN19i9
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Po 20 min se na první příčku na středně-tvrdých pneumatikách dostává Verstappen (1:24,324 min), vzápětí jej střídá na stejné směsi Hamilton (1:23,582 a 1:23,148).
Vettel si stěžuje na to, že jeho Ferrari je trochu nestabilní, a Albon hlásí prst zaseknutý v opěrce hlavy. Bottas (1:22,648) se na chvíli dostal před Hamiltona, ten ale opět hned reaguje (1:22,600). Na třetí příčku se dostal Verstappen (1:23,400), Scuderia vyčkává na lepší podmínky.
Po 70 min se Albon znovu dostal v zatáčce č. 15 mimo trať, ale v pořádku se vrátil zpět. Na chvíli vlály žluté vlajky, mladík v Toro Rosso zažívá těžký pátek. O 9 min později ho tam napodobil Giovinazzi.
Albon - and sometimes Alboff 😟F1's new drivers are still finding the limits at Albert Park 🤓#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/ckOjWj5tBp
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Ke konci hlásil problémy s motorem Honda Gasly: "Ztratil jsem o výkon v zatáčce č. 9." Tým mu ale sdělil, že může pokračovat. Štěrkovou zónou v zatáčce č. 3 prolétl Russell, o zatáčku později se roztočil i Leclerc.
Po hodině se týmy začaly více věnovat závodním simulacím, s těžšími vozy dosahovali pomalejších časů. Mercedes je zatím nejrychlejší, ale zdá se, že mu Ferrari bude vyrovnaným soupeřem - ve 2. tréninku řešilo stále nějaké potíže (Leclerc si v závěru stěžoval na řazení nahoru). Red Bull jim je o něco blíže než loni, na vítězství v Austrálii to ale nevypadá.
Plenty of spins 🔄A few close calls with the walls 😮And a couple of very quick laps 🚀It's all the best bits from FP2 at the #AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/cC1r5WH2ho
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Za silnou trojicí následuje Alfa Romeo a Renault, dobře je na tom i Haas a Toro Rosso. McLaren je s Racing Pointem spíše v druhé části středu pole, suverénně nejpomalejší je stále Williams.
Týmy svou formu ale naplno ukážou až zítra odpoledne - Ferrari dnes zřejmě své karty skrývalo, ze záběru z kokpitu jejich vůz vypadá snadno ovladatelný.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.