V pondělí konečně začíná předsezónním testováním nová sezóna Formule 1. Týmy se nám poprvé představují na dráze, v pondělí schází pouze Williams, který nestihl vyrobit všechny nové díly pro svůj monopost FW42 - ten se ukáže nejdříve ve středu.
Vettel s Ferrari předvedl nejrychlejší čas dne na středně-tvrdých pneumatikách C3, navíc ujel největší vzdálenost ze všech - 169 kol: výtečný začátek italské stáje.
Na druhém místě skončil Sainz s McLarenem, na Vettela ztratil necelé 4 desetiny sekundy (byť na o stupeň měkčí směsi), navíc zvládl 119 kol. Tým z Wokingu začíná podstatně lépe než v předchozích sezónách. Za ním se seřadili Grosjean s Haasem a Verstappen s Red Bullem, jenž si připsal druhý nejvyšší počet kol.
Zprávy z průběhu 1. dne:
17:30 Horner o časech Ferrari: "Vettel zajel rychlý čas, nevíte ale, s jakým množstvím paliva a úrovněmi energi ejezdili. Je to však dobré pozorovat, že jsou nová auta tak rychlá, protože všichni předpokládali, že je nová aerodynamika hodně zpomalí. Z časů na kolo ale vidíte, že k tomu nedošlo."
16:45 Verstappen s Red Bullem ujel již 100 kol.
16:25 Hornera těší velmi dobrý start Red Bullu s Hondou: "Jde o pozitivní začátek. Auto už odjelo přes 80 kol, stále zbývá hodina. Momentálně jezdí dobře, bez problémů. Učíme se o motoru, procedurách, jak funguje ve srovnání s tím, co jsme měli předtím. Hodně dobrý start. Instalace vypadá skvěle, je krásně integrovaná do vozu a snad se během roku dočkáme vzrušujících pokroků."
15:55 Sainz opět opouští boxy:
Carlos fires up and leaves the garage before carrying out a launch at the end of the pitlane. #F1Testing pic.twitter.com/mnTGyxHchx
— McLaren (@McLarenF1) February 18, 201915:20 Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff během rozhovoru s novináři popsal kola Ferrari jako "ultra rychlá." Opět tedy očekává, že stáj z Maranella bude jejich velkým soupeřem. Pokud jde o Lewise Hamiltona, nikdy jej neviděl tak fit a ve formě, jako je nyní.
15:06 Desetiminutová přestávka, na dráze zastavil Sainz s McLarenem, který přišel o pohon. Na kontě má Španěl zatím 56 kol.
14:30 Odpoledne převzal Mercedes W10 po Bottasovi jeho týmový kolega a úřadující mistr světa Lewis Hamilton - bez instalačních kol začíná na 1:27,684 a 1:24,634 min na C2 pneumatikách.
14:15 Williams oznamuje nepříjemnou zprávu: Nebude testovat ani zítra. Na trati je uvidíme nejdříve ve středu, půjde-li všechno dobře. Důvodem je údajně špatně navržený brzdový systém a jeho chlazení.
14:05 Ferrari je znovu na trati. Nico Hülkenberg hodnotí časy Vettela: "Překvapily mě. Brutálně rychlé."
13:00 V Barceloně začíná hodinová přestávka na oběd.
12:39 Vettel vylepšil svůj nejrychlejší čas na C3 pneumatikách na 1:18,161 min, druhý Pérez ztrácí 1,7 s. Mercedes a Red Bull však jezdí na tvrdších pneumatikách s viditelně těžším vozem.
12:20 Šéf Toro Rosso Franz Tost je spokojený s tím, co předvádí Honda: "Během zimy udělali velký pokrok - jak v oblasti spolehlivosti, tak v oblasti výkonu. Teď záleží na tom, jak moc se vyvinuly ostatní pohonné jednotky soupeřů. To zatím nevím."
Přesto počítá s tím, že si s limitem 3 kusů na sezónu nevystačí a že přijdou penalizace: "Očekávám, že budeme potřebovat více než 3 pohonné jednotky. Pokud to bude nezbytné, nasadíme další, protože jde o vývoj a budoucnost. Jsme na to připraveni."
You might have noticed that our tyres have a more shiny look to them this year. This is because we are using chrome moulds for the first time in #F1 (we’ve tried them before in #F2). There’s no effect on performance, but they look nice, don’t they?! #Fit4F1 @F1 pic.twitter.com/IjSWN5b4ef
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 18, 2019Nablýskané pneumatiky Pirelli
11:55 Maximální rychlosti: 1. Verstappen 320 km/h 2. Pérez 319 km/h 3. Sainz 318 km/h 4. Raikkonen 318 km/h 5. Grosjean 307 km/h
11:40 Vettel se na C3 pneumatikách dostává na 1:18,425.
11:15 Zlepšují se Vettel (1:19,706) i Pérez (1:20,179). Ferrari tak už překonalo nejrychlejší čas z 1. dne loňských předsezónních testů. Podle jejich technického ředitele Mattii Binotta nové aerodynamické předpisy zpomalily auta o 1,5 sekundy, týmy ale pracují na tom, aby co nejrychleji tyto ztráty dohnaly.
10:57 Druhé přerušení dne, opět vůz poháněný Ferrari - na trati stojí Grosjean s Haasem kvůli ztrátě tlaku paliva. Zatím má na kontě 12 kol a čtvrtý nejrychlejší čas.
10:08 Šéf Red Bullu Christian Horner je před sezónou hodně optimistický. K přechodu na Hondu říká: "Změna dodavatele motoru představuje pro tým významnou změnu, jsme však nadšení a optimističtí, pokud jde o budoucnost. U Hondy cítíme, že jsme spojeni s partnerem, jehož vášeň pro závodění a technická výzva Formule 1 odpovídá té naší."
Jeho bývalý jezdec Daniel Ricciardo ale nechtěl do takového rizika, a tak raději přestoupil k Renaultu: "Je to trochu risk, ale nevidím to tak velký risk jako u Red Bullu. S týmem netvrdíme, že vyhrajeme, očekávání a laťka tedy na počátku není tak vysoká, zatímco u Red Bullu jsme si ji vždy stavěli vysoko, protože jsme v minulosti vyhrávali. Riziko selhání by u setrvání u Red Bullu podle mě bylo vyšší než příchod sem."
10:00 Poprvé dnes vidíme naživo také vůz Racing Pointu - při prezentaci v Torontu šlo jen o loňské šasi s novými křídly - video:
She’s alive! The RP19 heads out! #F1Testing pic.twitter.com/2l7WCcdKOw
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 18, 2019
9:50 Pirelli pro každý závod přiveze měkkou (červená barva), středně-tvrdou (žlutá) a tvrdou (bílá) pneumatiku. Ty bude vybírat z celkově pěti druhů. Jak je můžete rozpoznat níže, to zjistíte na následujícím obrázku:
9:40 První čas zaznamenal Bottas na pneumatikách C3: 1:25,163 a 1:24,381. Sainz na pomalejších C2 zajíždí 1:26,455, Hülkenberg na C3 1:25,413 a 1:24,365 min. Vettel na měkčích C4 zatím první - 1:20,920 min.
9:30 První den dostávají příležitost tito jezdci: Räikkönen (Alfa Romeo), Vettel (Ferrari), Grosjean (Haas), Sainz (McLaren), Bottas dopoledne - Hamilton odpoledne (Mercedes), Pérez (Racing Point), Verstappen (Red Bull), Hülkenberg dopoledne - Ricciardo odpoledne (Renault) a Kvjat (Toro Rosso).
9:15 Po ranním přestavení skutečného Haasu (tým původně zveřejnil pouze počítačové snímky) a Sauberu (minulý týden testoval soukromě ve Fioranu v dočasném zbarvení v 9:00 vyrazily vozy na trať. Po 5 min jsme se ale dočkali prvních červených vlajek poté, co Räikkönen skončil mimo trať.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.