První předsezónní testy jsou již za dveřmi, týmy od zítřka čeká společné testování na španělském okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony. Někdy bývají termíny finálních prací doslova napjaté a u tradiční britské stáje se již časová tíseň projevuje v praxi.
V pondělí startují dlouho očekávané první zkušební jízdy nových monopostů před nadcházející sezónou Formule 1. Během následujících čtyř dní budou mít týmy možnost si poprvé na ostro otestovat své stroje a vzájemně poměřit síly. Williams už ale oznámil, že během prvního dne testů bude na trati chybět.
"Bohužel jsme byli nuceni odložit začátek našeho předsezónního testu v Barceloně na úterní ráno," sdělila šéfka týmu Claire Williamsová. "Aby byl před sezónou vůz FW42 připraven, měli jsme v Grove neuvěřitelně náročnou zimu a přes úsilí všech potřebujeme trochu času navíc, než bude k jízdě připraven."
"Vždy je naší nejvyšší prioritou zajistit, že přivezeme na trať auto, jenž je nejlepší jak jen může být a občas to zabere více času, než byste očekávali nebo si přáli," pokračuje. "Zjevně to není ideální, ale stejně tak se nejedná o konec světa. Budeme muset zřejmě naši práci zkrátit, abychom nahradili ztracený čas, nicméně nám stále ještě zbývá sedm dní testování a my tento čas maximálně využijeme tak, abychom do prvního závodu vůz připravili." Williams měl dokonce původně v úmyslu podrobit nový monopost první zkoušce již včera. V pondělí měl do zbrusu nového vozu naskočit Robert Kubica a odpoledne ho měl vystřídat týmový kolega. Po vyškrtnutí prvního dne tak budou navazovat na původní program, tedy o premiérové svezení s FW42 se podělí George Russel a Nicholas Latifi, přičemž na Kubicu přijde řada až ve středu odpoledne.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.