První předsezónní testy jsou již za dveřmi, týmy od zítřka čeká společné testování na španělském okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony. Někdy bývají termíny finálních prací doslova napjaté a u tradiční britské stáje se již časová tíseň projevuje v praxi.
V pondělí startují dlouho očekávané první zkušební jízdy nových monopostů před nadcházející sezónou Formule 1. Během následujících čtyř dní budou mít týmy možnost si poprvé na ostro otestovat své stroje a vzájemně poměřit síly. Williams už ale oznámil, že během prvního dne testů bude na trati chybět.
"Bohužel jsme byli nuceni odložit začátek našeho předsezónního testu v Barceloně na úterní ráno," sdělila šéfka týmu Claire Williamsová. "Aby byl před sezónou vůz FW42 připraven, měli jsme v Grove neuvěřitelně náročnou zimu a přes úsilí všech potřebujeme trochu času navíc, než bude k jízdě připraven."
"Vždy je naší nejvyšší prioritou zajistit, že přivezeme na trať auto, jenž je nejlepší jak jen může být a občas to zabere více času, než byste očekávali nebo si přáli," pokračuje. "Zjevně to není ideální, ale stejně tak se nejedná o konec světa. Budeme muset zřejmě naši práci zkrátit, abychom nahradili ztracený čas, nicméně nám stále ještě zbývá sedm dní testování a my tento čas maximálně využijeme tak, abychom do prvního závodu vůz připravili." Williams měl dokonce původně v úmyslu podrobit nový monopost první zkoušce již včera. V pondělí měl do zbrusu nového vozu naskočit Robert Kubica a odpoledne ho měl vystřídat týmový kolega. Po vyškrtnutí prvního dne tak budou navazovat na původní program, tedy o premiérové svezení s FW42 se podělí George Russel a Nicholas Latifi, přičemž na Kubicu přijde řada až ve středu odpoledne.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.