Ferrari dnes jeden z posledních týmů představilo svůj monopost pro sezónu 2019, ve které by chtělo porazit Mercedes a získat titul mistrů světa. Podaří se jim konečně uspět?
Loni skončila Scuderia druhá a opět se musela sklonit před Stříbrnými šípy. Letos se se Sebastianem Vettelem a jeho novým týmovým kolegou Charlesem Leclercem pokusí ukončit nadvlád Lewise Hamiltona.
Tým prošel po loňském náhlém úmrtí výkonného ředitele Sergia Marchionneho dalšími personálními změnami na nejvyšších pozicích, šéfa Maurizia Arrivabeneho v lednu nahradil technický ředitel Mattia Binotto. Je však otázkou, nakolik bude schopný Ital stíhat pobíhat mezi dvěma kancelářemi a plnit obě role, což je dle vyjádření konkurence plnohodnotně nezvládatelné.
Video z představení nového vozu Ferrari
V úvodu uvedl, že je hrdý na své kolegy a práci, kterou na novém voze odvedli. Poté vysvětlil, co pro něj znamená slogan "Essere Ferrari" (Být Ferrari) - pro něj to zahrnuje tvrdou práci, efektivitu a zodpovědnost. I když minulý rok titul nezískali, tak si odnesl spoustu pozitiv, mezi něž řadí vítězství v Austrálii, v Silverstone, které je náročné na pneumatiky, či nejrychlejší zastávku v Brazílii.
Předseda představenstva John Elkann k tomu říká: "'Essere Ferrari' znamená být součástí příběhu, který nemá sobě rovného. Příběhu, který začal před 90 lety s houževnatostí našeho zakladatele Enza Ferrariho, s jeho vášní pro závodění... a vítězně! Příběh, který každý den žije dále."
Nový vůz je vyveden v trochu tmavším odstínu červené, než jsme byli zvyklí, a její zakončení je matné, podobně jako loni u Red Bullu. Kryt motoru je v zájmu aerodynamiky podstatně užší než loni.
Scuderia získala místo díky úpravy některých komponent a přemístění pomocných zařízení, což pomohlo také ke změnšení bočnic. Proudění vzduchu k zadnímu křídlu proto bude čistější. Airbox má podobný tvar jako před dvěma roky, přesto díky práci na dynamice tekutin i přes menší prostor dosahuje stejné chladící efektivity jako u vozu SF71.
Pohonná jednotka Ferrari 064 byla letos vylepšena v oblasti tepelné a mechanické efektivity. Inženýři zapracovali na spalování, rekuperaci energie a provozních kapalinách. Její uspořádání bylo navrženo v souladu s celkovým konceptem vozu, zatímco u baterií došlo ke snížení hmotnosti i objemu.
Prezident Louis Camilleri k novému vozu poznamenává: "Auto má v sobě poslední špičkové technologie, splňuje nová pravidla pro nadcházející sezónu a je ovocem společné usilovné práce a talentu všech ve Scuderii."
Fotogalerie Ferrari SF90:
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.